menu icon newsbox tv
    15 נשים שעשו שינוי בעולם - ניוזבוקס
     

    15 נשים שעשו שינוי בעולם

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    יום האישה הבינלאומי פה והחלטנו להקדיש כתבה לנשים מיוחדות שעשו שינוי בעולם הזה. אתם יכולים להסכים איתנו או לא וברור לנו מאוד שיש עוד מלא נשים שלא נכנסו לכתבה, אבל אם נעשה את הרשימה המלאה יישברו לנו האצבעות. אז קריאה מהנה.

    האם תרזה

    זוכת פרס נובל לשנת 1979 הייתה זאת שדאגה לכל אלו שאין מי שידאג להם. היא הקימה את מסדר המיסיונרים של הצדקה ודאגה לעשרות אלפי אנשים. למרות שהיא הייתה שנויה במחלוקת בעיקר בגלל הדרך בה היא הציגה את הדת שלה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהיא עזרה לזקנים, ליתומים, לעיוורים, למוגבלים, למחוסרי בית, לפליטים וכל מי שהיה נתון בצרה.

    אנג סן סו צ'י

    אולי לא שמעתם את השם הזה, אבל האישה החזקה הזאת נלחמה בבורמה על זכויות הדמוקרטיה ועל זכויות האדם ועשתה זאת בדרך של שלום וללא אלימות על פי השקפתו של גנדי. היא אף זכתה על כך בפרס נובל לשלום ובשנת 1990 הצליחה להגיע להישג גבוה ולנצח בבחירות הכלליות אך הכת הצבאית אשר הייתה בשלטון סירבה לוותר על השלטון ונשארה לשלוט בכוח. בשנת 2015 היא עשתה זאת שוב וזכתה ל-80% מהקולות אך חוקים כאלו או אחרים מנעו ממנה להפוך לנשיאה.

    בילי ג'ין קינג

    בילי ג'ין קינג הייתה אגדת טניס אמריקאית שזכתה ב-20 תארים בתחרות הווימבלדון. היא ניצחה את בובי ריגס בשנת 1973 בתחרות בין המינים לאחר שהוא אמר שהגברים הם האתלטיים הטובים יותר.

    דיאנה, הנסיכה מוויילס

    הנסיכה דיאנה הייתה מיוחדת במינה, היא הייתה הנסיכה של כולם וחלק גדול מחייה עסקה בצדקה ובעזרה. בין התרומות הגדולות שלה היה הקמפיין המאסיבי נגד שימוש במוקשים נגד בני אדם והפחתת הסטיגמה השלישית שדבקה בחולי איידס ואף תמונה משנת 1987 עוררה סערה כשהיא נראתה נוגעת באדם חולה איידס.

    אופרה ווינפרי

    531ac999d5c01

    האישה שהתחילה מהתחתית והגיעה לפסגה לא שוכחת לרגע מאיפה היא באה ואיפה היא עומדת והיא כל יום עוסקת בצדקה ונתינה. היא נחשבת לאישה העשירה ביותר בטלוויזיה. (כתבה על 7 מיליארדרים שהתחילו מכלום)

    מלאלה יוספזאי

    3

    מלאלה יוספזאי נורתה בראשה בדרכה לבית הספר בפקיסטן ולאחר ההתאוששות הפכה לסמל ולאחת ממובילות המאבק למען זכויות הנשים במדינתה. כל זה הפך אותה לזוכת הנובל הצעירה ביותר אי פעם.

    אנגלה מרקל

    2476601409

    קנצלרית גרמניה ב-10 השנים האחרונות הייתה גם מדענית שתרמה לא מעט לעולם. כיום היא אחת הנשים המשפיעות בעולם ואם נציין גם את הקשר הישראלי, מאז שהיא נבחרה היחסים בין ישראל לגרמניה השתפרו אבל זו לא הסיבה שהיא ברשימה הזאת.

    פלורנס נייטינגייל

    זכתה לכינוי "הגברת עם המנורה" הייתה אחות שעזרה לאלפי חיילים פצועים במהלך מלחמת קרים. המסירות והתשוקה שלה למקצוע הגבירו את הדרך שבה אנשים הסתכלו על המקצוע של האחיות עד אותו זמן. אגב, קיימת תופעה שנקראת "אפקט פלורנס נייטינגייל" שבה האחות או המטפלת מתאהבת באדם בו היא מטפלת אך אין קשר בין האפקט לדמותה של נייטינגייל בכלל.

    מדונה

    מדונה הגיעה להישגים גבוהים בתחום המוסיקה שאף אישה אחרת לא עשתה לפניה. היא הרוויחה מיליוני דולרים מהתקליטים שלה ואף הגדילה לחרוג מהמוסיקה לתחומים אחרים כמו כתיבה, בימוי, משחק ואפילו כתבה כמה ספרי ילדים.

    אמיליה ארהארט

    אמיליה ארהארט הייתה האישה הראשונה שטסה לבדה מעל האוקיינוס האטלנטי בשנת 1932 וגם הייתה האישה הראשונה שטסה לבדה מהוואי לקליפורניה בשנת 1935. היא הצליחה להגשים חלום שנשים רבות לא הצליחו לעשות עד אז בתחום התעופה אך בשנת 1937 יצאה לטיסה שבה הייתה צריכה להקיף את העולם אך הטיסה שלה נעלמה בדרך ואימיליה מעולם לא נראתה מאז.

    ג'יי קיי רולינג

    כשמדברים על סופרת מצליחה רבים ישר יחשבו על ג'יי קיי רולינג ובצדק רב! היא חיברה את הספרים מהמוצלחים בעולם – הארי פוטר וזאת לאחר מאמצים רבים שעליהם דיברנו בהרחבה כבר כמה פעמים בכתבות הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים ו-טעויות גדולות שעלו ביוקר.

    קתרין הפבורן

    יכולנו לבחור לא מעט שחקניות לרשימה הזאת אבל בחרו בקתרין הפבורן בגלל שהיא הייתה משחקת במקרים רבים תפקיד של אישה חזקה ואף זכתה ב-4 פרסי אוסקר. מעמדה של קתרין הפבורן כאישה חזקה גרם לאנשים רבים להרים גבה במיוחד לאור העובדה שהיא לא הייתה כל כך מקובלת באותה תקופה.

    רוזה פארקס

    הפכה לאחת מסמלי המהפכה נגד הגזענות במונטגומרי לאחר שסירבה לפנות את מקומה לאדם לבן באוטובוס. על המקרה שלה ועל איך זה התגלגל כתבנו בכתבה "דברים שכולם אמורים לדעת אבל זה לא ככה"

    אינדירה גנדי

    אינדירה גנדי הייתה ראש ממשלת הודו ששמרה ודאגה על זכויות אזרחיה. היא כיהנה כראש ממשלה במשך 15 שנה ודגלה בדמוקרטיה. לאחר מרד של אנשי התנועה הלאומית הסיקית היה חשש לחייה ולכן ביקשו להרחיק ממנה את כל שומרי הראש הסיקים והיא הסכימה להשאיר רק 2 שהיו וותיקים וביקשו להישאר בתפקיד. אינדירה נענתה בחיוב וכמה חודשים לאחר מכן היא נרצחה בידי אותם 2 שהיא השאירה בתפקיד.

    מארי קירי

    מארי קירי הייתה מדענית פולניה שזכתה ב-2 פרסי נובל בשנים 1903 ו-1911. העבודה שלה ועצם זה שהיא הקדישה את חייה לתרומה לעולם גרמו למותה והיא נפטרה בשנת 1934 בגלל חשיפת יתר לקרינה רדיואקטיבית.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים