menu icon newsbox tv
    7 דברים שלא ידעתם על המשחק Half Life - ניוזבוקס
     

    7 דברים שלא ידעתם על המשחק Half Life

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    סדרת המשחקים של חצי חיים (Half Life) היא אחת הסדרות האהובות, המוצלחות והמסקרנות ביותר בהיסטוריה של משחקי המחשב. בפעם הראשונה שהמשחק יצא בשנת 1998 הוא הפתיע את כולם בעזרת הטכנולוגיה שבה הוא השתמש, הגרפיקה, המנוע והעלילה שהיו יוצאים מן הכלל. בשנת 2004, יצא המשחק השני בסדרה וכשכולם חשבו שהוא לא יוכל להפתיע כל כך, הוא הציג מנוע מתקדם יותר, גרפיקה משופרת יותר, עלילה מרתקת יותר ואפילו הקפדה רצינית על כל עניין הפיזיקה. אבל בכל זאת, המשחק ממשיך להפתיע אותנו כשהשנים חולפות ובזמן שאנחנו מצפים למשחק Half Life 3, הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על המשחקים שכבר יצאו.

    הוא היה אמור להיקרא "Quiver"

    השם של המשחק "Half Life" הוא השם הכי קרוב למושלם שאפשר לחשוב עליו, אבל למעשה השם המקורי שהיה עתיד להיות למשחק הוא "Quiver" שזה אומר, האשפה של החצים. המשחק רחש השפעה רבה מהסיפור הקצר "The Mist" של סטיבן קינג והדמיון ביניהם ניתן לזיהוי בקלות. בשניהם מדובר על ניסויים צבאיים שהשתבשו, ושם הבסיס הצבאי בסיפור של סטיבן קינג היה "Arrowhead", ראש חץ, אז להשתמש בשם "Quiver", האשפה של החצים, זה אולי קצת מתוחכם.

    בנוסף, באחד השלבים במשחק רואים מדען מת שנכתב בדמו המספר "247" שהמספר הזה מתקשר ל-"הניצוץ", גם הוא של סטיבן קינג, שם חדר 247 לקח חלק נכבד.

    כל דמות מבוססת על אדם אמיתי

    אם שיחקתם במשחק, בטח חלפתם על פני דמויות רבות ולא ייחסתם חשיבות רבה למראה שלהם, הרי הם בסך הכל דמויות ממוחשבות. אבל אולי לא ידעתם שכל דמות במשחק נוצרה על סמך אנשים אמיתיים.

    במשחק הראשון, זה היה קצת מעצבן, כל המדענים היו נראים אותו דבר (היו 4 פרצופים של מדענים בלבד) וכל השומרים היו נראים אותו דבר וכו'.. במשחק השני, הם החליטו להשקיע קצת יותר זמן ביצירת מודולים שונים ולכן "ליהקו" אנשים אמיתיים כדי לקבל השראה לפרצופים השונים. רוב הפרצופים הם אנשים שעבדו ב-Valve בכל מיני מחלקות, אבל לא כולם, למשל הדמות של דוקטור אלי ונס היא למעשה הומלס שמצאו ברחוב והפך לאחת הדמויות החשובות ביותר במשחק.

    גם סלבריטאים רבים מעריצים את המשחק

    בזמן שקוונטין טרנטינו עסוק ביצירת סרטים מדהימים, הוא מפנה לעצמו את הזמן כדי לשחק במשחקים בסדרה של Half Life והוא אפילו טען שהמשחקים האלו הם ברשימת חמשת המשחקים האהובים עליו ביותר. גם השחקן רובין וויליאמס שהיה שחקן וקומיקאי ענק, היה גם גיימר לא קטן ואפילו קרא לבת שלו זלדה מהמשחק "האגדה של זלדה". למרות זאת, המשחק שהוא טען שהוא הכי אהב זה Half Life 2 ובינו לבין ההפקה של המשחק היו מגעים לגבי דיבוב של אחת הדמויות במשחקים עתידיים. רובין וויליאמס אמנם נפטר בשנה שעברה, אבל מי יודע, עם הטכנולוגיה של היום, אולי זה עוד יקרה.

    בכל משחק יש טעויות שהושארו בכוונה

    אתם בטח מצפים ממשחקים שהושקעו בהם שנים רבות שיהיו נטולי באגים וטעויות, אבל זה דבר שדי קשה להשיג. יכול להיות שבבאגים המדוברים לא הבחנתם, אבל היוצרים של המשחק בהחלט שמו לב אליהם והחליטו בשביל השעשוע פשוט להשאיר אותם. למעשה, ייתכן שחלק מהדברים ההזויים שקרו לכם במשחק, לא היו מתוכננים כלל, וזה יכול להיות בכל דבר פשוט החל ממפלצת שהגיעה משום מקום ועד הגעה למימד אחר בטעות. טעויות כמו זומבי שמחזיר רימון שזורקים עליו, או מסוק שמצליח להשמיד את הטילים שאתם יורים לעברו לא היו בתיכנון, אבל הושארו בכל זאת בשביל הכיף והאתגר.

    המשחק צונזר בצורה קיצונית בגרמניה

    כבר הרבה זמן שמשחקים אלימים זוכים לכותרות וביקורות שטוענות על אלימות במשחקי מחשב, זו אחת הסיבות ש-GTA הוא משחק מאוד שנוי במחלוקת, אבל Half Life? באמת? כנראה זה בגלל שהגרמנים התרככו מאז מלחמת העולם השניה וכל מה שקשור לאלימות די מלחיץ אותם.

    בגרסא הגרמנית של המשחק הראשון, כל האויבים שהיו בני אדם הוחלפו ברובוטים שמוציאים שמן במקום דם והמדענים והשוטרים הטובים הגוססים למוות שאמורים להיקרות בדרכיכם פשוט יתנהגו בילדותיות וישבו בפינה כאילו הם לא רוצים לשחק איתכם יותר. אתם זוכרים את המפלצות שאוכלות בני אדם ומפרקות אותן לחתיכות בעזרת הלשון שלהן? אז גם שם לא תראו יותר איברים מתפרקים אלא הטרף הקל פשוט יתאדה באוויר.

    שאר הדמויות 'הטובות' שצריכות להוציא דם בלית ברירה, מוציאות דם צהוב, והדמויות הראשיות שזה כבר הכרחי לגמרי שהם ידממו, זכו לקסדה מיוחדת כדי לגרום להם להיראות פחות אנושיים. לא מאמינים לנו? צפו בסרטון.

    הזומבים במשחק הרבה יותר מפחידים ממה שאתם חושבים

    אחרי שתקראו את מה שאנחנו רושמים לכם עכשיו, לא תוכלו להסתכל על המשחק באותה הדרך שחשבתם עליו עד היום. אז תהיו מוכנים.

    במשחקים רבים, יצא לנו לראות מלא זומבים, הם באים בכמויות ודי כיפים להריגה למען האמת, אבל במשחק הזה קצת יותר כואב לנו להרוג אותם, הרי אתם רואים שהם היו פעם מדענים או עוברי דרך אחרים שהיו במקום הלא נכון בזמן הלא נכון, ומפלצת קטנה קפצה להם על הראש ועשתה להם את כל הצרות האלו. אבל מבט מעמיק יותר על הקוד של המשחק ועל אחורי הקלעים מגלה שלמעשה, הזומבים האלו שאתם רואים, הם לא זומבים בכלל, המדענים שבפנים חיים, חיים מאוד והם סובלים נורא.

    היצורים הקטנים משתלטים להם על המוח וגורמים להם ליסורים קשים תוך כדי שהם קורעים את הגוף שלהם מבפנים. אנחנו יכולים לשמוע את הצעקות הלא מובנות שלהם מבעד ליצורים הקטנים, במיוחד כשאתם מעלים אותם באש, אבל אם ניקח את ההקלטה של הצעקות שלהם ונשמיע מהסוף להתחלה, נגלה משהו מחריד עוד יותר. המילים הלא מובנות שהם אומרים הופכות למובנות, מהסוף להתחלה תוכלו לשמוע את האנשים שבפנים, סובלים מייסורים קשים בעודם בחיים והם צועקים "עזור לי! אלוהים! עזור לי!". אבל למה שתאמינו לנו? האזינו להקלטות בעצמכם.

    גורדון פרימן היה צריך להיות "איוון אופנוען החלל"

    אנחנו מסתכלים על דוקטור גורדון פרימן במבט מלא הערצה. המדען שאין חכם ממנו שמצליח לחסל זומבים בקלות ולחסל יחידות צבא מתקדמות בכישרון מדהים. נראה כאילו אין לו תחליף אם כי הוא לא היה הבחירה הראשונה של היוצרים. לחשוב שבמקום גורדון פרימן, שהוא אדם שקט וצנוע אך גאון למדיי, היינו צריכים לקבל את… "איוון – אופנוען החלל". רק בגלל השם הזה יש לנו מזל גדול שלא קיבלנו אותו. הדמות המקורית שהייתה אמורה להיות גיבורת המשחק היא אדם ענקי, ויקינג עם עיניים משוגעות וזקן שאוהב לחסל דברים. אנחנו לא בטוחים שמישהו היה סומך עליו להיות מדען או להנהיג את תנועת ההתנגדות. ברצינות, תסתכלו על העיניים שלו, הוא נראה מטורף.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    3 thoughts on “7 דברים שלא ידעתם על המשחק Half Life”

    השאר תגובה

    שיתופים