menu icon newsbox tv
    12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק ב' - ניוזבוקס
     

    12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק ב'

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו ממשיכים את הכתבה מהשבוע שעבר על 12 המפלצות האגדתיות מהמיתולוגיה היוונית.

    הרפיות

    משמעות השם 'הרפיות' זה 'שודדות'. מדובר בנימפות יפהפיות בעלות כנפיים שהיו חוטפות את האויבים בעזרת טפריהם ולוקחות אותן אל לטרטרוס. האגדה גם מוסיפה שהן היו גונבות אוכל וכשזאוס רצה להעניש את פינאוס הוא לכד אותו באי שבו היה הרבה אוכל אבל כל פעם שהוא התקרב לקחת את האוכל ההרפיות היו גונבות לו אותו.

    סאטירים

    סאטירים (סאטיר ביחיד) היו יצורים שחצים העליון אדם אך רגליהם כרגליים אחוריות של תיש בנוסף לקרניים שיוצאות מראשם. במיתולוגיה אין להם תפקיד מיוחד וכמי שאין לו תפקיד מיוחד הם יכלו לעשות מה שהם רוצים. הם מתוארים בעיקר כמנגנים בחליל או מחזיקים כוס יין ובעזרת כוחם הגדול והיצר שלהם הם הרבו לאנוס נימפות ובנות אדם. ממש 'החיים הטובים' – מוסיקה, אלכוהול ונשים.

    סירנות

    נשים יפות אך מסוכנות מאוד, בתמונה הן אמנם נראות כמו ציפורים עם ראש אישה וזה לא בדיוק מרשים, אבל בתיאורים וציורים אחרים הן היו יותר אישה מאשר ציפור (ואנחנו לא בקטע של להראות את זה בתמונות). הן מתוארות כמי שהיו מפתות את המלחים בעזרת שירה בקולן הערב כדי שהספינות שלהם יתנגשו בסלעים ויתנפצו.

    גריפין

    יצור עם חלק אחורי של אריה וחלק קדמי של עיט, כולל רגליים קדמיות. האריה תמיד היה נחשב מלך החיות והעיט נחשב כמלך העופות ולכן לא מפתיע שהוא נחשב לאחד היצורים המרשימים ביותר במיתולוגיה. הוא היה מתגורר בקן כשל ציפור אך היה מטיל אבנים יקרות במקום ביצים.

    כימרה

    מפלצת יורקת אש בעלת שלושה ראשים. ראש אריה, ראש של נחש וראש של תיש. בתיאורים אחרים היה גם ראש של דרקון. על פי האגדה, בלרופון רצה להביס אותה כשהוא רכוב על פגסוס (סוס עם כנפיים, פירוט בהמשך) והוא הרג אותה באמצעות חנית. על פי גרסא אחרת הוא התקין על החנית גוש של עופרת שנמס מיריקת האש וסתם את גרונה של המפלצת והיא נחנקה.

    קרברוס

    כלב בעל 3 ראשים (וכמובן שבגרסאות אחרות לא הגזימו בכלל ותיארו אותו כבעל 50 ראשים) ולו זנב של דרקון. הוא היה כלב הציד של האל 'האדס' ותפקידו היה לשמור שאף מת לא יחזור מן השאול לעולם החיים. יש לא מעט גרסאות לסופו של קרברוס, בין הגרסאות יש כמה אנשים שהביסו אותו והצליחו לברוח מעולם המתים, גרסא אחרת היא שהרקולס לקח את הכלב כשפיתה אותו בעזרת עוגיות (כלב נשאר כלב), גרסא אחרת היא שהרקולס ביקש רשות מהאדס וגרסא נוספת היא שהרקולס היה צריך להרוג את האדס לפני שלקח את הכלב.

    קיקלופ

    השם קיקלופ (ציקלופ) מוכר לנו בגלל הדמות מאקס-מן, אבל קיקלופ לא היה יורה לייזר מהעיניים כמו דמות הקומיקס. קיקלופ הוא גזע של ענקים שלמעשה הייתה להם רק עין אחת. הטיטאנים היו אחיהם של הקיקלופים אך הם פחדו מהם וכלאו אותם במעמקי האדמה והפקידו את המפלצת קאמפה לשמור עליהם שלא יצאו. רק לאחר שהאלים האולימפיים גברו על הטיטאנים ועלו לשלטון, זאוס שחרר את הקיקלופים.

    הידרה

    יצור מים הדומה לנחש שלו בין 3 ראשים ל-100 (כרגיל נסחפים) ולו נשימה רעילה. על פי האגדה, אם כורתים את אחד מהראשים של היצור הזה, צומחים במקומו כמה ראשים וכשהרקולס נשלח למשימה להרוג את המפלצת הוא גילה שזה לא אפשרי לנצח אותה ככה ולכן הוא נעזר באחיינו איולאוס שהציע לשרוף את מקום הכריתה. כל פעם שהרקולס כרת ראש, שרף איולאוס את מקום הכריתה עד שנגמרו הראשים והמפלצת מתה.

    גורגונות (+מדוזה)

    אחת משלושת הגורגונות היא מדוזה, שהיא הגורגונה המפורסמת ביותר. היו להן שיער מנחשים, ידים ממתכת, ניבים חדים ומבטם היה הופך כל אדם לאבן. הגורגונות האחרות היו בנות אלמוות אך מדוזה לא והיא באמת נהרגה על ידי פרסאוס שהתקרב אליה כשהוא מסתכל על השתקפותה במגנו על מנת לא להפוך לאבן. לאחר שכרת את ראשה יצאו מתוך צווארה צאצאיה מפוסידון – פגסוס והענק כריסאור.

    קנטאור

    קנטאור הוא גזע של יצורים שחלק גופם העליון הוא של אדם ושאר גופם של סוס. לאחר יריבות ממושכת, קנטאור בשם נסוס חטף את אשתו של הרקולס, דיאנירה, וניסה לכפות את עצמו עליה אך הרקולס ירה בו חץ רעיל. בשארית כוחותיו הוא אמר לדיאנירה שאם היא תמשח את גלימתו של הרקולס בדמו הוא יהיה שלה לנצח וכך היא עשתה. כשהתברר לה שהדם היה רעיל ושהרקולס עומד למות היא הבינה את הטעות שלה ונעצה סכין בליבה. קנטאור נוסף היה כירון, הוא דווקא היה קנטאור נחמד, טוב, חכם ונדיב שניהל בית ספר שבו חונכו מיטב גיבורי המיתולוגיה היוונית.

    פגסוס

    אחד היצורים המפורסמים ביותר במיתולוגיה היוונית. סוס מרשים שמתואר כלבן צחור ובעל כנפיים והוא צאצא של פוסידון (אל המים והסוסים) ומדוזה. האגדה מספרת שעל גבו ניסו גיבורים רבים להגיע אל השמש או אל האולימפוס אבל הוא סירב והפיל אותם ארצה. לבסוף, פגסוס עצמו הגיע אל האולימפוס, שם חי בין סוסיו של זאוס ואף נולדו לו שם צאצאים. האגדה גם מוסיפה שבכל מקום שפרסתו דרכה, החלו לבעבע מים.

    מינוטאורוס

    ראשו של המינוטאורוס היה כראש של שור וגופו של אדם גדול. הוא נכלא בתוך מבוך שנוצר על ידי דדלוס והמלך מינוס ציווה לשלוח אל המפלצת מנחה של 7 נערים ו-7 נערות כל 9 שנים. באותה תקופה המלך מינוס הכריז מלחמה על אתונה והוא היה שולח משם את הנערים והנערות עד שפעם אחת התנדב תסאוס להישלח לשם ולהשמיד את המפלצת. הוא הגיע לשם, הרג את המפלצת, ובעזרת פקעת חוטים שסימנה את הדרך חזרה ליציאה הוא ושאר הנערים יצאו מהמבוך.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק ב'”

    השאר תגובה

    שיתופים