menu icon newsbox tv
    12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק א' - ניוזבוקס
     

    12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק א'

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו כל הזמן שומעים על 'האלים היוונים' ועל המיתולוגיה היוונית המפוארת. אנחנו בטח מכירים גם את השמות 'הרקולס', 'זאוס' ו-'אפולו' כגיבורים או אלים אבל גם מפלצות לא חסרות שם. בואו נקרא על כמה מהמפלצות מהמיתולוגיה היוונית.

    איכתיוקנטאורים

    אלו היו זוג קנטאורים ימיים שהיו גם אלים. חלק גופם העליון היה של אדם וחלק גופם התחתון של סוס אך בשונה מקנטאורים רגילים להם היה גם זנב של דג. למרות שהם לא מפורסמים כל כך, על פי כמה תאוריות, לשני אלו מיוחס מזל דגים.

    אורתרוס

    כלב בעל שני ראשים שהופקד לשמור על עדר בקר גדול. הוא נהרג על ידי הרקולס ששמר את כל הבקר כהוכחה לניצחונו.

    סקילה

    סקילה היה יצור ימי ענקי שהיה אורב לספינות במקומות צרים בים. על פי המיתולוגיה סקילה היה נמצא כל כך קרוב למפלצת אחרת שנקראת כריבדיס כך שמלחים שהיו מנסים להתחמק ממפלצת אחת היו מגיעים לשניה. על כך קיים הביטוי "בין סקילה וכריבדיס" שמשלו הוא לבחור אופציה אחת מבין 2 אופציות גרועות.

    פייטון

    פייטון בדרך כלל מתואר כדרקון או נחש שהופקד לשמור על מקדש בעיר דלפי. שלאחר שהפך לאויבו של אפולו, נהרג על ידו. אפולו בירך את העיר דלפי והפך אותה לעיר הקדושה לו.

    טייפון

    נקרא גם "אבי כל המפלצות" והוא נחשב למפלצת הקטלנית ביותר ממיתולוגיה היוונית. חלק גופו העליון הוא של אדם והוא היה מגיע עד לגבהי הכוכבים, ידיו הגיעו למזרח ולמערב ובמקום ראש אדם היו לו 100 ראשי דרקונים.

    אופיוטאורוס

    תואר כחצי שור חצי נחש. האגדה מספרת שמי שהיה שורף את הקרביים שלו היה מצליח לקבל את הכוחות להביס את האלים.

    לאמיה

    מתוארת כמלכה יפהפיה שהפכה לשד אוכל ילדים. על פי המיתולוגיה היא המאהבת של האל זאוס וגורמת לאשתו הקנאית של זאוס, הרה, להרוג את כל הילדים שלה חוץ מהילדה סקילה שקוללה והפכה למפלצת המוזכרת למעלה.

    גראהה

    גראהה היו 3 אחיות שחלקו עין אחת ושן אחת (מה שאומר שהן לא התפרסמו בגלל זכייתן בתחרות מלכת היופי). בזמן שהחליפו את העין אחת עם השניה, פרסאוס גנב אותה וסחט אותן לגלות לו איפה המיקום של שלושת החפצים הנדרשים כדי להרוג את מדוזה.

    אכידנה

    אכידנה נראית כמו חצי אישה (או יותר נכון נימפה. נימפה = חצי אדם חצי אל) וחצי נחש. היא נקראת גם "אם כל המפלצות" בגלל שרוב המפלצות במיתולוגיה היוונית היו צאצאיה. רוב ילדיה הומתו על ידי הרקולס והיא עצמה נהרגה על ידי ארגוס בזמן שישנה.

    האריה מנמאה

    נקרא גם בעברית "אריה נמאני", הוא היה אריה מרושע שגר בנמאה. אי אפשר היה להרוג אותו בעזרת כלי נשק רגילים בגלל הפרווה הזהובה שלו שהייתה בלתי חדירה והציפורניים שלו היו חדות יותר מכל חרב והיו יכולות לחדור שיריון. לבסוף הוא נהרג על ידי הרקולס (בחניקה!)

    ספינקס

    עם גוף של אריה, כנפיים של ציפור גדולה וראש של אישה הפך היצור המיתולוגי הזה ליצור בוגדני וחסר הרחמים. מי שלא ענה לחידותיה הקשות נאכל על ידיה באכזריות (יש כאלו שאומרים שהיא הייתה חונקת דווקא). על פי המיתולוגיה, המפלצת הזאת היא זו ששאלה את החידה המפורסמת "מה הולך בבוקר על ארבע, בצהריים על שתיים ובערב על שלוש?" ואף אחד לא הצליח לענות נכון חוץ מאדיפוס שענה "אדם" שזוחל על ארבע כשהוא נולד, הולך על שתיים רוב חייו ואז בערוב ימיו נשען על מקל. כשאדיפוס ענה נכון, התאבדה ספינקס בקפיצה מצוק גבוה.

    אריניות

    אריניות, שמשמעות השם שלהן היא "הנוקמות" היו אלות הנקמה. הן מתוארות ככאלו שנשבעו שבועה לצאת מתחת לאדמה ולהעניש את מי שנשבע שבועת שקר.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    3 thoughts on “12 מפלצות אגדתיות מהמיתולוגיה היוונית חלק א'”

    השאר תגובה

    שיתופים