menu icon newsbox tv
    8 סיבות למה כדאי לצום ביום כיפור - ניוזבוקס
     

    8 סיבות למה כדאי לצום ביום כיפור

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    רצינו להכין לכם רשימה של טיפים ליום כיפור, איך לצום בקלות וממה עדיף להימנע. אבל בגלל שראינו שהאינטרנט מפוצץ ביממה האחרונה אז נקדיש לזה כמה שורות.

    טיפים לקראת הצום

    הארוחה שאתם צריכים לאכול לפני יום כיפור צריכה להיות מאוזנת ולא כבדה מדי. מומלץ לאכול מאכלים שמעכלים לאט כמו פסטה ובטטה ומומלץ להימנע ממאכלים מתובלנים יותר מדי כי הם גורמים לצימאון. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים מרק בסעודה מופסקת, מומלץ לעשות את זה אחרי הארוחה העיקרית כי הוא גורם לתחושת שובע ולכך שתאכלו פחות בארוחה ותשלו את עצמכם ששבעתם.

    לגבי נוזלים – אל תשתו הרבה נוזלים בבת אחת, זה לא עוזר כמו שזה נשמע ועדיף לשתות בצורה מאוזנת בכל היום שלפני כך שביום הצום אתם תהיו רווים בנוזלים.

    שימו לב שבסוף הצום לא מומלץ להפציץ את הגוף באוכל ושתיה. זה לא יעשה לכם טוב ועדיף לעשות את זה בצורה שתשביע אתכם בלבד.

    למה לצום זה טוב לנו?

    ירידה במשקל

    כמובן כל עוד זה לא מלווה באכילה מופרזת לפני ואחרי. כשאנחנו צמים הגוף משתמש בשומן כמקור אנרגיה עיקרי ולכן שריפת הקלוריות יותר אפקטיבית מאשר כשאנחנו לא צמים.

    איזון האינסולין

    מחקרים מוכיחים שבזמן צום הגוף מתפקד בצורה טובה יותר בכל הנוגע לאינסולין וסוכר.

    חילוף חומרים מהיר

    לפעמים הפסקה של אכילה פשוט תיתן לגוף שלכם 24 שעות נקיות מחילוף חומרים כך שהוא יתנקה בצורה טובה וללא הפרעות. כמובן שלא מדובר על 'איפוס' של מערכת העיכול, אך זה בהחלט טוב.

    אתם תחיו יותר טוב

    תאמינו או לא, אך על פי מחקרים, ככל שתאכלו פחות – ככה תחיו יותר. מחקרים שבדקו תרבויות שונות וגילו שאנשים עם דיאטות מסוימות שגורמות להם לאכול פחות, חיים יותר. כל זה מתקשר לחילוף החומרים, אם הגוף טרוד כל הזמן בחילוף החומרים הוא יזדקן יותר הר.

    שיפור של המוח

    בזמן הצום הגוף משחרר כמות גדולה יותר של פרוטאין מסוים שגורם לגוף לתפקד בצורה קצת אחרת. הפרוטאין גורם למוח לתפקד יותר טוב ומחדד אותו. אותו פרוטאין מגן על הגוף ממחלות כמו אלצהיימר ופרקינסון.

    שיפור המערכת החיסונית

    בטבע, בעלי חיים רבים שמרגישים קצת לא טוב, מפסיקים לאכול ומתמקדים במנוחה. יש בזה היגיון רב, האוכל שאנחנו מכניסים לפה כל הזמן אנחנו מפריע לגוף לטפל בעצמו כמו שבעלי החיים כבר השכילו להבין. מקור

    טוב לעור

    בדומה לפסקה הקודמת, כשהגוף מפסיק להשקיע את המאמצים באוכל הוא מתמקד במערכות אחרות בגוף. מחקרים מוכיחים שבזמן הזה הטיפול בעור משתפר ואף מונע פצעוני אקנה. מקור

    כי כתוב בתורה (?)

    אנחנו יודעים שזו לא סיבה מספקת לחלקכם, אבל לאלה שלא יודעים למה אנחנו בכלל צמים את הצום, זה בגלל הפסוק "בחודש השביעי, בעשור לחודש, תענו את נפשותיכם וגו'"

    צום קל ומועיל!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “8 סיבות למה כדאי לצום ביום כיפור”

    השאר תגובה

    שיתופים