menu icon newsbox tv
    8 ממציאים שלא רשמו פטנט והפסידו מלא כסף - ניוזבוקס
     

    8 ממציאים שלא רשמו פטנט והפסידו מלא כסף

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    תדמיינו לכם שהשקעתם שנים רבות במחשבה אחר המצאה מהפכנית שישתמשו בה המונים, משהו שיכול להביא לכם המון המון כסף אך ברגע המכריע אתם לא רושמים אותה כפטנט כך שלא תרוויחו ממנה כלום. לא נשמע כמו משהו שתעשו? ובכן, האנשים ברשימה הזאת אולי גם לא חשבו ככה אבל כשמגיע הזמן להחליט או לפעול – הדברים נראים אחרת.

    טים ברנרס-לי

    אולי האיש המפורסם ביותר שלא הרוויח יותר מדי מההמצאה שלו הוא טים ברנרס-לי שהמציא משהו שאתם משתמשים בו כל יום ואפילו ברגעים אלו ממש – האינטרנט. כשעבד טים בחברת CERN הוא החל לעבוד על הפרויקט בסוף 1990 ובשנת 1991 כבר הוקם האתר הראשון ב-WWW. לא טים ולא החברה רשמו על ההמצאה המדהימה פטנט ולכן כולם יכולים להשתמש באינטרנט מבלי לשלם תמלוגים. אנשים נוטים לחשוב שאם טים היה רושם פטנט על ההמצאה הזאת הוא היה הופך לאיש העשיר בעולם, אבל למעשה, סביר להניח שהיו ממציאים תחליף מוצלח אחר.

    לזלו בירו

    עיתונאי יהודי שבשנת 1938 החליט שנמאס לו מעטים שמשאירים אחריהם יותר מדי דיו על הדף והמציא את העט הכדורי. האמת היא שהוא רשם את העט כפטנט אך הוא מכר אותו בשנת 1945 לחברת Bic שהרוויחו את הכסף העיקרי מעשרות מיליארדי העטים שנמכרו. עם זאת, במקומות רבים בעולם עדיין קוראים לעטים אלו "בירו" על שם הממציא. חצי נחמה.

    מיכאיל קלשניקוב

    קלשניקוב? זה חייב להיות מוכר לכם מאיפה שהוא, אולי מהרובה AK-47 שקרוי גם "קלשניקוב"? אותו קלשניקוב התגייס לצבא האדום בשנת 1938 ונפצע בשנת 1941. בעקבות זאת הוא נשלח לבית החולים – שם הם המציא את הנשק הראשון שלו. לאחר כמה שנים כשכבר התמקצע והפך למהנדס בכיר, המציא קלשניקוב את רובה הסער "AK-47" (בתרגום חופשי: האוטומט של קלשניקוב – מודל 1947) שהפך לנשק הבסיסי של הצבא הסובייטי בשנת 1949. קלשניקוב סירב לרשום את הנשק כפטנט כי לטענתו הוא עשה זאת למען מדינתו. עם זאת, בשנות ה-90 המפעל הרשמי שמייצר את כלי הנשק כן רשם עליו פטנט.

    דייסוקו אינואו

    איש עסקים יפני שנתן את חלקו לעולם בכך שהמציא את מכונת הקריוקי לאחר שחיפש פיתרון לאנשים שרוצים לשיר בברים ללא מוסיקת ליווי חיה. הוא לא רשם פטנט ולכן לא הרוויח כלום מהמצאה אך הוא הוכתר על ידי מגזין Times לאחד האנשים האסיאתים המשפיעים של העשור בשנת 1999. עם זאת, הוא גם לא לוקח אחריות על הרעש הרב שנגרם לנו בגללו אז אולי לא מגיעה לו כל התהילה הזאת.

    דאגלס אנגלברט

    הנה אדם שאולי היה זה המזל שלא שיחק לטובתו. הוא המציא מכשיר שמחברים למחשב ומאפשר למקם סמן על צג המחשב – העכבר! הוא רשם עליו פטנט בשנת 1970 אך תוקפו פג בשנת 1987, עד אז לא היה העכבר פופולרי ולכן לא הייתה לדאגלס כל סיבה רצינית לדאוג, עם אך עם הזמן הפך העכבר למכשיר שיש לכל מחשב ביתי סטנדרטי. זה היה מאוחר מדי בשביל דאגלס.

    ג'ון ווקר

    ג'ון ווקר היה רוקח אי שם בשנת 1827 כשהחליט להמציא את האש. טוב הוא לא בדיוק המציא את האש אלא את הגפרורים (אז למה כולם שואלים ברחוב "יש לך אש?"). בכל אופן, היה מאוד נחמד מצידו לא לרשום עליהם פטנט כדי שהם יהיו זמינים לכולם בזול.

    אלכסיי פז'יטנוב

    בשנת 1984 המציא אלכסיי את אחד המשחקים הפופולרים ביותר בשנות ה-80 וה-90 – הטטריס. הוא עשה זאת בזמן שעבד באקדמיה הרוסית למדעים ורק עשור לאחר שהוא המציא את הטטריס הוא רשם עליו פטנט כי הזכויות היו שייכות לפני כן לממשלה הרוסית.

    הארווי בל

    אין ספק שזו ההמצאה הכי חשובה של המאה ה-20 ולא יכולנו לשרוד בלעדיה אפילו יום אחד. בשנת 1963 עיצב הארווי את הסמיילי הראשון! הוא עשה זאת מלכתחילה כדי להרים את המורל בקרב עובדי החברה בה עבד אך הסמיילי הפך לפופולרי מאוד ועד היום השתמשו בו מיליארדי פעמים. למרות שהוא מעולם לא רשם על הסמיילי פטנט הוא דווקא כן הרוויח עליו כסף. 45 דולרים טבין ותקילין.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים