menu icon newsbox tv
    7 הפוליטיקאים המושחתים ביותר בעולם - ניוזבוקס
     

    7 הפוליטיקאים המושחתים ביותר בעולם

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    לפעמים אנחנו קמים בבוקר, פותחים חדשות וקוראים את כל הכתבות על השחיתויות שקורות במדינה. רק היום בבוקר כותרות העיתונים הזכירו את אריה דרעי ובוז'י הרצוג בפרשות חדשות בהם הם מעורבים לכאורה ואפילו כותרת נוספת על ראש עיריית נצרת עילית שהורשע בגין עבירות שוחד. אנחנו לא מדברים אפילו על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט או על שלמה בניזרי שאלו כבר "חדשות ישנות". בכל אופן, החלטנו להסתכל על הצד החיובי בכל העניין, אבל בגלל שאין צד חיובי בעניין החלטנו לפחות להראות לכם שיכל להיות גרוע יותר.

    דוק צ'אנינגהאם

    רנדי דוק צ'אנינגהאם היה טייס בחיל האוויר האמריקאי בזמן מלחמת וייטנאם ולאחר מכן החל את תפקידו כאיש קונגרס בשנת 1991 עד שנת 2005. בשנת 2005 הוא התפטר לאחר שהודה בקבלת שוחד של לפחות 2.4 מיליון דולר שזהו הסכום הגבוה ביותר של שוחד שהיה אי פעם שאיש קונגרס אמריקאי קיבל. לטענתו הוא השתמש בכסף כדי לקנות אחוזה, יאכטה, מכונית רולס רויס ואפילו עוד דירת פאר נוספת. במרץ 2006 הוא הורשע ונידון ל-8 שנים בכלא והונחה להחזיר 1.8 מיליון דולר. בשנת 2013 הוא שוחרר מהכלא.

    רוברט באד דווייר

    רוברט באד דווייר היה פוליטיקאי אמריקאי ששימש בין השנים 1971-1981 כחבר רפובליקני בסנאט של מדינת פנסילבניה. בשנת 1981 מונה לגזבר שם החל להסתבך. הוא קיבל 300 אלף דולר שוחד בתמורה לחוזה עם חברה פרטית על סך 4 מיליון דולר ועוד האשמות נוספות. בשנת 1987 הוא כינס מסיבת עיתונאים בשידור חי, שם התאבד לעיני כל הנוכחים ולעיני כל הצופים בבית שצפו בהתאבדותו בשידור חי. התיעוד מופיע בכתבה על "10 אנשים שמתו לעיני המצלמות" (המכילה סרטונים קשים לצפייה)

    אלברטו פוג'ימורי

    למרות שאנשים החשיבו אותו לאדם טוב ומיוחד שהביא יציבות ושקט לפרו בין השנים 1990 ל-2000, בשנת 2000 הוא החל להסתבך בפרשיות שחיתות ושוחד וברח ליפן כשמשם הוא שולח את מכתב התפטרותו. הוא הואשם ונידון ל-7 וחצי שנים בכלא בגין שוחד, 6 שנים נוספות בגין שחיתות ואפילו הואשם בפגיעה קשה בזכויות אדם כשהקים יחידת חיסול שתרצח ותחטוף אנשים שהפגינו מולו ועל כך נידון ל-25 שנה נוספות. עם זאת, יפן סירבה להסגיר אותו לפרו אך בשנת 2006 הוא נסע לצ'ילה, שם נעצר ולאחר מכן הוסגר לפרו.

    סאני אבאקה

    סאני אבאקה היה ראש המדינה של ניגריה במשך 5 שנים ובמהלך כהונתו הוא ומשפחתו גנבו לא פחות מאשר 5 מיליארד דולר מהמדינה. לפני שמישהו הספיק לעשות משהו ממשי הוא מת מהתקף לב בוילה שלו אם כי יש טענות חזקות שמדובר בהרעלה.

    סלובודן מילושביץ'

    סלובודן מילושביץ' היה נשיא סרביה במסגרת הרפובליקה הפדרלית של יוגוסלביה ולאחר מכן נשיא יוגוסלביה. רק לאחר שסיים את שלטונו הוא הואשם בפשעי מלחמה שבוצעו בקוסובו ובשחיתות, הוא הועבר לבית הדין הבינלאומי בהאג שם נוספו לו אישומים רבים וכבדים נוספים. סלובודן, שלא הכיר בסמכותו של בין הדין, החליט להיות סנגור של עצמו במשפט ארוך, אך עם הזמן מצבו הבריאותי הדרדר והוא נמצא מת בתאו בשנת 2006.

    פרדיננד מרקוס

    פרדיננד מרקוס היה נשיא הפיליפינים בין השנים 1965-1986 וראש הממשלה בין השנים 1978-1981 ובין היתר בשלל תפקידים בכירים בסנאט ובבית הנבחרים הפיליפיני. תקופת שלטונו של פרדיננד הייתה תקופה של שחיתות שלטונית, אלימות וזיופים. במהלך שלטונו החוב של המדינה עלה ממיליארד דולר ל-25 מיליארד ועל פי דיווחים הוא גנב בין 5 מיליארד דולר ל- 10 מיליארד דולר מאוצר המדינה. כשהעניינים הסתבכו, ברח פרדיננד עם משפחתו להוואי שם נפטר לאחר זמן מה.

    אשתו, הידועה בכינוי "פרפר הפלדה", זכתה לכינוי בגלל שהייתה יפה בצעירותה אך אכזרית באופיה, היא הייתה גם ידועה בפזרנותה ויעיד על כך אוסף הנעליים שלה שכלל 3000 זוגות נעליים. היא חזרה למדינתה וניסתה להיבחר לנשיאות אך לא הצליחה והצטרפה רק לבית הנבחרים, מאוחר יותר היא הואשמה בשחיתות ונידונה ל-12 שנה בכלא אך העונש בוטל לאחר ערעור, בשנת 2001 הורשעה שוב אך בשנת 2008 זוכתה שוב, עד הפעם הבאה…

    מוחמד סוהארטו

    סוהארטו היה נשיא אינדונזיה בין השנים 1967-1998 לאחר שהיה איש צבא בכיר לפני כן. תקופת כהונתו נחשבת למושחתת ביותר במאה ה-20. לו ולמשפחתו הייתה שליטה על כל דבר כולל על חברות פרטיות, ארגוני צדקה ואפילו 40% משטחה של אינדונזיה היו בבעולותו הפרטית. הוא פרש רק לאחר שההפגנות נגדו הסלימו ומאוחר יותר ארגון "שקיפות בינ"ל" חשף שסוהארטו מעל במדינתו ב-15 מיליארד עד 35 מיליארד דולר בזמן כהונתו. הוא מת בגיל 86 מסיבוכים בליבו.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים