menu icon newsbox tv
    7 האוצרות היקרים ביותר שהתגלו אי פעם - ניוזבוקס
     

    7 האוצרות היקרים ביותר שהתגלו אי פעם

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אוצרות קבורים נשמעים מסוג הדברים שיש רק בסיפורים אבל במהלך ההיסטוריה נמצאו לא מעט כאלו שהכילו מטבעות, תכשיטים ושאר דברים יקרי ערך. במקרים אחדים הם נקברו במזיד כדי להחביא ובמקרים אחרים הם פשוט אבדו עם הזמן, לפעמים אנשים מצאו אותם לאחר חיפושים קדחתניים אחר המטמון ולפעמים אנשים פשוט נתקלים בהם במקרה, בואו נקרא על כמה מהאוצרות שהתגלו ואשר שווים הרבה (הרבה!) מאוד כסף.

    אוצרות קוורדייל

    בשנת 1840 בזמן עבודות תחזוקה בנהר ריבל שבאנגליה, מצאו קבוצת פועלים תיבה גדולה ובה נמצאו יותר מ-8500 חפצים יקרי ערך כדוגמת מטבעות כסף, תכשיטים ומטילי זהב ששווים מוערך בכ-2.8 מיליון דולר. חלק מהאוצרות משויכים לויקינגים שחיו באזור אנגליה וחלק לקבוצות אחרות שחיו בסקנדינביה, איטליה ועוד. האוצר הוצג למלכה ויקטוריה וחלק מהחפצים מוצגים במוזיאון הבריטי. לגבי הפועלים שמצאו את התיבה? כל אחד מהם קיבל מטבע כסף אחד.

    אוצרות הוקסן

    בשנת 1992 איבד חוואי בשם פיטר וואטלינג את הפטיש שלו בשדה אז הוא הזמין את חברו לעזור לו עם גלאי המתכות שהיה ברשותו. "לצערו הרב" הוא לא מצא את הפטיש, אבל הוא מצא משהו אחר – תיבת עץ גדולה ובה סכו"ם מכסף, תכשיטי זהב ומטבעות מהמאה ה-4 ומהמאה ה-5. פיטר הזעיק עזרה וארכיאולוגים עזרו לו בחיפושים ומצאו עוד אוצרות כמו קערות וכלי הגשה עתיקים. האוצר הובא למוזיאון הבריטי ושוויו מוערך בכ-3.4 מיליון דולר. באשר לפטיש התועה? המומחים שהגיעו עזרו למצוא אותו וגם הוא במוזיאון.

    אוצרות סטפורדשייר

    לא מזמן, בשנת 2009, אדם בשם טרי הברט השתמש בגלאי המתכות שלו בשדה בסטפורדשייר (גם כן באנגליה) כשהוא נתקל במטמון של 3500 חפצים שרובם קשורים לצבא מהתקופה האנגלו-סקסית ואף תרמו ולימדו מידע חדש על אותה תקופה. בנוסף לכלי נשק, בין האוצרות היו חפצי דת יקרי ערך וגם כלים לנוי ששווים מוערך בכ-3.6 מיליון דולר. זה גורם לכם לרצות לקנות גלאי מתכות, הא?

    אוצרות סרודה

    בשנת 1985 בניין גדול בפולין נהרס על מנת לעבור בנייה מחודשת אך מתחת ליסודות התגלה מטמון יקר ובו יותר מ-3000 מטבעות כסף מהמאה ה-14. כמה שנים לאחר מכן כשבניין אחר ליד עבר גם הוא שיפוצים, נמצאו עוד יותר אוצרות וביניהם מטבעות כסף וזהב ואפילו כתר יוקרתי. מומחים מתקשים להעריך את שווי האוצר בגלל שמעולם לא נמצאו כאלו דברים. אפשר לומר שזה משהו בין 50 ל-100 מיליון דולר.

    אוצרות קיסריה

    מוקדם יותר השנה (2015) קבוצת צוללנים שצללה בחופי הגן הלאומי בקיסריה (ישראל!) נתקלה במטבע אחד מזהב. הם חשבו לעצמם 'איזה יופי' ואז לאחר כמה דקות הם מצאו מטבעות נוספים אז הם קראו לרשויות שהביאו גלאי מתכות. רק אז התבררו מימדי האוצר ונחשפו יותר מ-2000 מטבעות מתקופות שונות. אף אחד לא יודע כמה האוצר שווה, אבל יודעים שמדובר בסכום גבוה במיוחד.

    אוצרות פנגיורישטה

    האחים פבל, פטקו ומיכאיל דייקוב חפרו בשנת 1949 עבור טיט למפעל אריחים כשאחד מהם מעד בגלל משהו שחשב שהוא סוג של משרוקית. הם המשיכו לחפור באותו מקום וגילו חפצים נוספים ולקחו אותם לראש העיר, שם הם גילו שהם עשויים מזהב. מה שהם חשבו שהיה משרוקית התברר ככלי לשתייה מהמאה ה-4 לפני הספירה יחד עם כלים נוספים שככל הנראה שימשו לצרכי דת. סך הכל מדובר ב-6 קילוגרם של זהב טהור ומעוצב. כמה זה שווה? לא ידוע, אבל הרבה מאוד.

    זהב בקטריאן

    שמענו הרבה על אוצרות שנקברו עם המתים, בעיקר במצריים העתיקה וגם אוצר הזהב הנ"ל נמצא בקברים בשנת 1978. בתוך 6 תלי קברים נמצאו יותר מ-20 אלף מטבעות שהיו שייכים לנסיך ו-5 נשותיו. מה שמפתיע הוא שהמטבעות והאוצרות שנמצאו שם הם מהמאה ה-1 הם מגוונים מאוד בכך שהם לקוחים מסין, יוון, הודו ומקומות נוספים בעולם שרוכזו במקום אחד. מאז שנמצא האוצר הוא הספיק לעבור מיד ליד והיום חפצים ממנו מפוזרים בכל רחבי העולם.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים