menu icon newsbox tv
    7 אשליות אופטיות מדהימות והסבר למה הן קורות - ניוזבוקס
     

    7 אשליות אופטיות מדהימות והסבר למה הן קורות

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    כשמגיעים להבנה שלנו בעולם, אחד הדברים שאנחנו הכי מתבססים עליהם הוא הראייה, בהרבה דברים אנחנו פשוט צריכים להסתכל עליהם בכדי להאמין ולכן אשליות אופטיות הן דבר כל כך מעצבן כי הם גורמים לנו לפקפק בכל מה שאנחנו רואים בהן וזה משגע. בואו נראה כמה דוגמאות.

    אשליית הרינג

    כשמסתכלים על התמונה למעלה אנחנו רואים 2 פסים שנראים לחלק מהאנשים טיפה עקומים, אבל למעשה מדובר ב-2 קווים ישרים לחלוטין ומקבילים זה לזה. על פי מדענים, הסיבה לכך שאנחנו חושבים שהם עקומים היא אנחנו כביכול "רואים את העתיד".

    בסופו של דבר, הכל עובר דרך המוח שלנו. כשאור מגיע לרשתית שלנו יש הפרש של עשירית השניה דע שהמוח שלנו מעבד את זה למשהו ויזואלי. המוח שלנו עובד בצורה כזאת שהוא מפצה על הדיליי הזה בכך שהוא מציג לנו מה יקרה בעוד עשירית שניה, זו אותה יכולת שבעזרתה אנחנו יכולים להגיב מהר יותר להליכה במקום צפוף או זריקת כדור לכיוונכם. מקור

    אשליית פונזו

    תאמינו לנו שאנחנו אומרים לכם ששלושת המכוניות בתמונה הזאת באותו גודל. (כנסו לתמונה הזאת כדי להיווכח) והאשליה הזאת נוצרת בגלל שאנחנו רואים את העולם בתלת מימד, במקרה הזה, הרחוב עצמו הוא מה שמבלבל אותנו. בתמונה שנמצאת בראש הכתבה הזאת (או זאת שראיתם בפייסבוק, עם העיגולים והקירות) רואים את אותו עיקרון, אם כי מבדיקה מדוקדקת יותר שלנו יש הבדלים מזעריים שפועלים לטובת הכדור שנראה יותר גדול.

    אשליית פינה

    אתם בטח חושבים לעצמכם שהאשלייה פה היא שהכל מסתובב לנו בסחרחורת, אבל למעשה האשלייה היא מעבר לזה, אתם חושבים שאתם מסתכלים על צורת ספירלה \ מערבולת אבל למעשה מדובר ב-4 מעגלים. בשביל להיווכח ולראות שזה נכון אתם יכולים להקיף את העיגול עם האצבע ולראות בעצמכם. למרות שהעיניים רואות שמדובר במעגלים שלמים, המוח מפרש את הצבעים ומפרש את מה שאנחנו רואים בצורה אחרת.

    אשליית תנועה

    לא מדובר פה באנימציה, אלא בתמונה בודדת, גם אם תדפיסו את זה על נייר הצורות ימשיכו לזוז וזה מוזר לנו. למעשה, אף אחד לא יודע מה גורם לזה, אבל הדעה הרווחת היא שהצבעים השונים והצורות מבלבלים את המוח שלנו וגורמים לו לחשוב שאנחנו רואים דברים זזים.

    העיגולים הנעלמים

    נקרא גם "רודף הורודים" אם תרצו. האשליה הזאת דורשת מכם ריכוז וזה שווה את זה. תסתכלו על הסרטון שלמעלה ותתמקדו במרכזה, איפה שהפלוס השחור. אם תתרכזו אתם תתחילו לראות עיגול ירוק עובר ומתחיל 'לאכול' את כל העיגולים הורודים עד שהם נעלמים, אבל ברגע שתחזירו את העיניים שלכם אל הפרטים אתם תראו שהעיגולים עדיין שם, ואין שום עיגול ירוק בכלל. (עכשיו צפו בסרטון ותחזרו להמשך ההסבר)

    (תודה שחזרתם אלינו!) אם אתם תוהים איך זה קורה, אז נסביר לכם שהמוח שלנו כמובן אחראי לזה שוב. כשאנחנו מתרכזים במשהו המוח שלנו נוטה להעלים מאיתנו דברים שלא זזים ולהתמקד בדברים שכן זזים בקרבתנו והמקום הריק שזז כל הזמן הוא הדבר שמשתנה. למעשה זה דבר מאוד נפוץ שקורה בכל דבר בחיים כמו כשאתם לבד בבית ומשהו זז, כמו חרק שהולך ושמים לב אליו רק כשהוא זז ואפילו בשיעור בבית הספר כשליד הלוח של המורה יש משהו זז – אי אפשר שלא להתייחס.

    אשליית תאצ'ר

    אם תסתכלו על התמונה למעלה, יש סיכוי מאוד גדול שלא תרגישו במשהו מיוחד כל כך, סתם בחורה הפוכה ששיכפלנו פעמיים, אבל אם תסובבו את הראש שלכם או את מסך הטלפון שלכם, תראו שאחת הבחורות שם סובלת מפרצוף מוזר והפוך. האשליה נקראת אשליית תאצ'ר בגלל שהיא הוצגה לראשונה על תמונה של מרגרט תאצ'ר בשנת 1980.

    יש שתי תאוריות למה זה קורה, הראשונה היא שלאנשים קשה לזהות הבעות פנים כשהן הפוכות והמוח מנסה לתקן את זה, השניה היא שכשאנשים רואים תמונה הפוכה, הם לא רוצים בכלל לעבד את הנתונים שמתקבלים עד שהם יראו אותה בדרך שהיא אמורה להיות – לא הפוכה ולכן המוח בכלל לא מעבד את זה שחלק מהאיברים הפוכים, זה פשוט לא מעניין אותו, הוא "דורש" לראות את זה רגיל ואז לפענח.

    צבע קבוע

    בהתבוננות שיטחית על התמונה למעלה, רואים שהקוביה (נקרא לזה קוביה) העליונה יותר כהה מהצורה התחתונה. עכשיו תניחו את האצבעות שלכם ביניהם כדי שיסתירו את הצבעים שהצל יוצר (תעשו את זה עכשיו לפני שאתם קוראים את ההמשך) ותראו שלמעשה מדובר בשתי קוביות בעלות אותו צבע!

    למרות שמדובר כביכול באשליה פשוטה, היא יותר מורכבת ממה שאתם חושבים, בדומה לשמלה השחורה לבנה \ זהובה לבנה (שתמונתה כאן) זה הכל תלוי במוח שלכם. האור שמגיע לעיניים שלכם עובר כמובן עיבוד במוח, והוא שמחליט איך להציג לכם את זה, איזה צבעים להבליט ואיזה צבעים לשנות כדי שיתאימו למה שאתם צריכים לראות בתנאים נוחים. לכן אנשים שונים עם מוח שונה רואים צבעים שונים. בנוסף לזה, יש גם את עניין המסך, מסכים עם איכות צבעים שונה יציגו צבעים שונים או הבדלי צבעים בצורה בולטת יותר.

    אהבתם? אתם מוזמנים להיכנס ולראות עוד 14 אשליות אופטיות שפרסמנו לכם לפני חודשיים, בלי ההסבר. ואתם גם יותר ממוזמנים לשתף ולעשות לייק כמובן.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים