menu icon newsbox tv
    6 סיפורים על מנהרות ששימשו לפשע - ניוזבוקס
     

    6 סיפורים על מנהרות ששימשו לפשע

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , , , , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    במהלך ההיסטוריות למנהרות היו מטרות שונות. אם לפני מאות שנים זה היה בעיקר בשביל להימנע בהברחה של אלכוהול, בדים, טבק, תה וסוכר ולהימנע מלשלם מסים על אותם מוצרים, היום זה כבר יותר בשביל להעביר בני אדם ומוצרים בניגוד לחוק. או כמובן בישראל – לבצע פעולות טרור. בואו נקרא על 5 מקרים בולטים של מנהרות שהתגלו בעולם.

    1. שוד כורי הזהב בברזיל

    זהו אחד ממקרי השוד המפורסמים ביותר בהיסטוריה. בתחילת אוגוסט 2005, פושעים הצליחו לברוח עם כמות של 40 מיליון יורו מכספות בנק חשוב בברזיל. על מנת לעשות זאת, הם התחזו למוכרי דשא מלאכותי ושכרו חנות בסמוך לבנק. הם אפילו השקיעו וקנו שלטים ועלונים כדי לחזק את סיפור הכיסוי שלהם.

    לבינתיים, בחדר האחורי הם חפרו מנהרה ארוכה שמובילה עד לכספות הבנק וגנבו משם שטרות שלא נכנסו למחזור ועל כן בלתי ניתנים למעקב. הסיפור צבר פרסום רב בברזיל ובזמן ששותפים ברמה נמוכה לפשע נתפסו או נרצחו, המנהיג שבסיפור, שידוע בשם פאולו סרג'יו, עדיין לא נתפס.

    2. שוד הבנק בברלין

    הטריק שקראתם על ברזיל אמנם לא יחיד מסוגו והיו לא מעט מקרים של מנהרות שנחפרו על מנת לשדוד, אבל לא כולם זוכים לפרסום והצלחה כה גדולים. במקרה הזה, גם פה העבריינים שכרו מחסן במרחק סביר מהבנק וחפרו את דרכם לכספות. הגנבים לקחו משם 10 מיליון יורו והעלו את המנהרות באש על מנת להסיר את עקבותיהם. גם במקרה הזה, חלק מהגנבים נתפסו אך לא כולם.

    3. מנהרת סמים

    מנהרות על גבול ארצות הברית – מקסיקו הן עכשיו דבר שבשגרה, אבל אחת הראשונות מביניהן שהתגלו היא פורצת דרך בתחומה שעדיין מציבה סטנדרטים לדורות שאחרי. במאי 1990, מצאו סוכנים מנהרה באורך 80 מטרים, כשנכנסו אליה מהצד שבדאגלס, אריזונה, לא הבינו הסוכנים כל כך איפה היציאה, אז הם מילאו אותה במים ולהפתעתם שולחן ביליארד שכיסה את פתח המנהרה התרומם וחשף את חדרו של עורך הדין של בעל המנהרה. לא רק שזה היה מרשים בהחלט, היה מרשים עוד יותר למצוא שם יותר מ-900 קילוגרם של קוקאין ומריחואנה.

    4. אופס נכנסנו למקום הלא נכון

    בניגוד לשאר הארועים, הארוע הזה לא מרשים כל כך. פטר וולש ודווין דולן ניסו את מזלם בפריצה לחנות תכשיטים. בתחילה, הם ניסו לשבור את החלונות הקדמיים, אח"כ הם ניסו לפרוץ דרך הדלת האחורית ואז הכה בהם הרעיון המבריק – לחפור מנהרה!

    הם מצאו לעצמם את הזמן והמקום המתאימים וחפרו את המנהרה במרץ. לאחר מאמצים רבים הם הצליחו לפתוח את החריץ הראשון מעל פני האדמה ואז הצליחו לצאת ממנה בצד השני רק בשביל לגלות שזו לא חנות התכשיטים. מלעשה הם פרצו ל-KFC, חנות מזון מהיר.  הם החליטו לא להתבאס קשות מהטעות המביכה ושדדו את חנות המזון המהיר, אך גם זה לא היה כל כך מוצלח והם נתפסו כשהידיים שלהם עדיין שמנוניות.

    5. הבריחה מהכלא

    בריחה מהכלא באמצעות מנהרה היא לא דבר חדש גם כן, ראינו את זה במגוון סרטים וסדרות כמו 'הבריחה מאלקטרז', 'אוז' ו-'חומות של תקווה'. לפני כמה חודשים יצא לנו לשמוע בחדשות על 2 רוצחים שהצליחו לעשות זאת בהצלחה רבה מכלא מאובטח בארצות הברית. הכלא שקיים כבר 150 שנה ומעולם לא ברחו ממנו נאלץ לסבול את ההשפלה שבפרסום ששני האסירים הצליחו לברוח ממנו בפעם הראשונה על ידי חפירת מנהרה באמצעות כלי עבודה חשמליים ורעשנים ביותר שלא ברור כל כך איך אף אחד לא שמע אותם. שני הרוצחים שהיו אמורים לבלות שנים רבות הצליחו לברוח ולהשאיר אחריהם פתק קטן וצהוב ובו סמיילי סיני מחייך והכיתוב "שיהיה לכם יום נהדר".

    6. מנהרות KFC בעזה

    אם חשבתם שמנהרות הטרור שבעזה נועדו רק לטרור אז יש לכם טעות. מסתבר שבעזה חנויות המזון המהיר לא מספיק טובות ומספקות ולכן הוקם עסק משלוחי KFC ממצרים באמצעות המנהרות. סביר להניח שהמשלוח לא יגיע תוך 30 דקות או פחות (4 שעות ליתר דיוק), וסביר להניח שלמרות התמיכה של חמאס בעסק יש סיכון רב שכולל הפצצות של חיל האוויר או ירי על ידי שוטרים מצרים אבל עם זאת העסק די משגשג למרות שמחיר של כל ארוחה שווה ערך ל- 30 דולר. 11 דולר לארוחה ו-19 דולר למשלוח דרך המנהרות ממצרים. סטודנט עזתי צעיר שהתראיין לסוכנות ידיעות סינית טען – "זה טעים אפילו שזה לא חם.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים