menu icon newsbox tv
    6 בעלי חיים שבסכנת הכחדה חמורה - ניוזבוקס
     

    6 בעלי חיים שבסכנת הכחדה חמורה

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    הגולש Omri Kakoon ביקש מאיתנו לכתוב על חיות בסכנת הכחדה או כאלו שכבר נכחדו ב-100 השנים האחרונות ולמען האמת תיכננו להכין כתבה כזאת בכל מקרה לאחר שאתמול הזכרנו את הזאב הטסמני באחת הכתבות שלנו, אבל הפעם אנחנו נתמקד דווקא באלו שעוד לא נכחדו, אבל הם ממש קרובים לכך.

    קרנף ג'אווה

    הסיבה העיקרית לכך שהקרנפים האלו בסכנת הכחדה היא שבמשך שנים אנשים צדו אותם בניגוד לחוק על מנת למכור את הקרניים שלהם ששווים לא מעט כסף. בעוד שקילוגרם קרן של קרנף אפריקאי עולה כ-10 אלף דולר, קילוגרם קרן של קרנף ג'אווה שווה 30 אלף דולר וזאת בגלל שעל פי המסורת הסינית יש בהן סגולות מרפאות מיוחדות. בנוסף, העור שלהם שימש כשריון לחיילים הסינים ובוויטנאם השתמשו בו כרכיב לנוגדן נגד ארס של נחשים. כיום נותרו פחות מ-60 קרנפים כאלו בכל העולם.

    גורילת גדת הנהר

    בדומה לקרנף ג'אווה, גם הגורליות האלו בסכנות הכחדה חמורה בגלל ציד. למען האמת, חוקרים סברו שגורילות אלו נכחדו עוד בשנות ה-80 של המאה ה-20 אך עם הזמן הם הופיעו מחדש במקומות שונים בעיקר באזור ניגריה. בסופו של דבר, ב-200 השנים האחרונות התפתחו כלי הציד וכמות הגורליות האלו הצטמצמה מאוד עד לכדי כך שכיום יש פחות מ-300 גורילות כאלו בכל העולם.

    טיגריס סומטרה

    סומטרה הוא האי השישי בגודלו בעולם והוא נמצא באינדונזיה. הסיבה לכך שהטיגריס נקרא על שם האי הוא בגלל שזהו המקום הטבעי היחיד בעולם בו הטיגריס הזה נמצא. עם זאת, הוא נמצא בגני חיות בעולם כולו כולל בישראל אך הוא בסכנת הכחדה כשבכל שנה נהרגים עוד ועוד טיגריסים על ידי ציידים. בין השנים 1998-2000 נהרגו כ-66 טיגריסים וכיום מספרם עומד על 400-500.

    לאנגור זהוב ראש

    הקוף הבלונדיני החתיך הזה נמצא בעיקר בויטנאם. בשנות ה-70 וה-80 מאות קופים כאלו ניצודו על ידי ציידים, בין אם במכוון ובין אם בטעות בזמן ניסיונות ציד של בעלי חיים אחרים. במקרים מסוימים קופים אלו ניצודו על ידי ציידים על מנת למכור אותם במחיר של 50$ לאנשים שיכינו מהם 'תרופות' לבעיות תפקוד מיניות. 50$ זה אמנם לא הרבה, אבל בדרך כלל מדובר במקומות בהם הכלכלה חלשה ושם 50$ נחשבים ללא מעט. המצב היה קשה עד כדי כך שניסו אנשים שאכפת להם להציב שומרים (לא חמושים) ולהגן על אזורי הקופים אך לאחר שהציידים הגיבו בכוח ואפילו פצעו כמה מהם ניסיונות השמירה פסקו. כיום נותרו בעולם פחות מ-70 קופים כאלו.

    ערוד

    ערוד הוא מין של חמור שנבדל מחמורים אחרים בגלל הסימנים שעל רגליו. בעבר, הערוד היה בעל חיים נפוץ מאוד אך ציד והכלאה עם חמור הבית הותירו ממנו מעטים. גם בישראל היה הערוד נפוץ מאוד אך במשך הזמן נעלם כלא היה. בשנת 1972 יזם אדם בשם אברהם יפה מבצע להבאת ערודים לארץ והוא אכן הצליח בעזרתם של אנשים טובים כך שלארץ הובאו 12 ערודים. כיום נותרו בעולם כ-500 ערודים מתוכם 130 בגני חיות.

    חמוס שחור רגליים

    הבחור הקטן הזה הוא צפון אמריקאי שלא נמצא בסכנת הכחדה כמו חבריו לכתבה, אך החלטנו לציין אותו בגלל סיבה אחרת: בשנת 1986 מצב החמוסים שחורי הרגליים בעולם היה בכי רע והיו רק 18 חמוסים בלבד. למרבה המזל, הם החלו 'לתת עבודה' והיום יש בסביבות ה-1000 חמוסים שחורי רגליים. אם הם הצליחו, יש תקווה לכולם.

    לסיכום – לצערנו הרב, יש עוד לא מעט בעלי חיים בסכנת הכחדה, חלקם בסכנת הכחדה חמורה (קיפודן נמלים חרטומני, גאביאל וסלמנדרת ענק סינית) וחלקם בסכנת הכחדה פחות חמורה, אך מסוכנת גם כן (פיל אסיאתי, טיגריס ודהול). אם נכתוב על כולם ייקח לנו המון המון זמן, אז נסתפק בזה להיום. לא לשכוח לשתף, לעשות לייק, להגיב ולשמור על בעלי החיים!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “6 בעלי חיים שבסכנת הכחדה חמורה”

    השאר תגובה

    שיתופים