menu icon newsbox tv
    6 דברים שלא ידעתם על משחקי מורטל קומבט - ניוזבוקס
     

    6 דברים שלא ידעתם על משחקי מורטל קומבט

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    מורטל קומבט הוא משחק אלים שידוע בזוועות שהוא מציג לשחקנים שמשחקים בו. אבל מלבד זה, הוא ידוע בעולם המדהים שהוא יצר עם דמויות ועלילה מעניינות שקל לזהות בנוף של המשחקים האלימים האחרים. מורטל קומבט זה משהו מיוחד, ובכתבה הזאת אנחנו נראה לכם כמה סיבות למה זה כך.

    בגלל המשחק הזה קיים דירוג למשחקים

    מערכת הדירוג של "ESRB" לא הייתה קיימת עד שהמשחק הזה הגיע. המשחק יצא בשנת 1992 והציג תכנים אלימים כגון איברים כרותים ומכות מוגזמות שלא היו כמותן במשחקי מחשב והורים זועמים לא אהבו את המסר שזה מעביר לדור הילדים שלהם. תום זמן קצר הוקם ארגון ESRB שאחראי לדרג את המשחקים ולידע את הקונים בגילאים המתאימים ובתכנים הלא הולמים שיש במשחקים. למרות שזה נשמע כמו משהו שמוריד מההנאה שלנו, זה דווקא לטובה, כי לאחר מכן יוצרי המשחקים לא היו צריכים להיזהר ולהיות עדינים יותר אלא היה אפשר להתפרע לגמרי ופשוט לציין את זה על העטיפה של המשחק.

    המשחק הראשון נוצר על ידי 4 אנשים

    המשחק הראשון היה מאוד מצומצם ביצירה שלו, גם ביחס למשחקים אחרים בזמנו. סך הכל, 4 אנשי צוות עבדו במשך 10 חודשים ויצרו את המשחק המדהים והראשון בסדרה. אד בון, אחד היוצרים של המשחק והאחראי על התיכנות, עבד עם 2 גרפיקאים ואיש סאונד אחד וביחד הם יצרו את המשחק ששינה את פני משחקי הלחימה כמו שהכרנו עד אז. אגב, מלבד העובדה שאד בון יצר את המשחק, הוא גם המדובב ה"רשמי" של הדמות סקורפיון במשחקים ובסרטים.

    סיירקס וסקטור היו אמורים להיקרא "חרדל" ו-"קטשופ"

    כמו שכבר הבנתם מהכתבה על המשחק Half Life, לפעמים שינויים בשמות יכולים להוות את ההבדל בין משחק מדהים לבדיחה. כמו שסאב-זירו וצבעי הכחול שלו משוייכים לקרח, ורפטייל וצבעי הירוק שלו משוייכים לזוחלים, כך שני החברה הרובוטים שאהבנו לשחק בהם היו אמורים להיות משוייכים בצבעי הצהוב והאדום שלהם לחרדל ולקטשופ. כל מה שנותר לנו לעשות הוא לשמוח שהם החליטו לא לעשות את זה.

    שמועות של מעריצים גרמו ליצירתו של "ארמק"

    במשחקי מורטל קומבט כבר היה מוכר הקונספט של להשתיל דמויות מסתוריות שלא מופיעות באופן הרגיל של המשחק יחד עם שאר הדמויות. הדמות רפטייל למשל לא הייתה ניתנת לבחירה אך היא הייתה מופיעה כמעין ביצת פיסחא שמעטים זכו לצפות בה. אך עם זאת, ברישומים של מאחורי הקלעים בחלק מהגרסאות של המשחק היה ניתן לראות רישום על דמות נוספת שנקראת "ארמק" ולכן החלו להתרוצץ שמועות בקרב קהילות השחקנים של המשחק.

    השמועות היו שיש דמות מסתורית שאף אחד לא זכה לשחק בה והיו גם מעריצים של המשחק שטענו במגזינים הפונים לשחקנים שבגלל גליץ' במשחק, סקורפיון הופך לאדום ושיש לו אפשרות לבצע "פינישים" עם דמות נוספת.

    היוצרים של המשחק הכחישו שמדובר בדמות אמיתית ולמעשה, אד בון,  אמר שארמק זהו קיצור של "error macros", קוד שהיוצרים החליטו להוסיף כדי למנוע מהמשחק לקרוס. מאוחר יותר הם החליטו להגשים את השמועה ויצרו את הדמות ארמק למשחק מורטל קומבט 3.

    ג'וני קייג' הוא ואן דאם

    מלכתחילה, המשחק היה אמור להתבסס על הסרט "חייל אוניברסלי" בכיכובו של השחקן ז'אן קלוד ואן דאם, אך בגלל מחסור בזמן מצד ואן דאם ומצד ההפקה של הסרט לעבוד ביחד עם יוצרי המשחק, הוחלט שילכו כל אחד לדרכו. למרות זאת, הוחלט להקדיש את הדמות של ג'וני קייג' לדמותו של ואן דאם והיא נוצרה בהשראתו. עדות לכך היא ההופעה הראשונה של ג'וני קייג' במשחק כשהוא שובר לבנים באמצעות היד, קטע שזכור היטב מהסרט שיצא שנים ספורות לפני כן, "ספורט הדמים" בכיכובו של ואן דאם.

    הדמויות במשחק הראשון הם אנשים אמיתיים

    זה החלק הכי מעניין ומיוחד במשחק הזה. למרות שהגרפיקה השתפרה משנת 1992 והיום המשחקים נראים יותר מציאותיים, למעשה המשחק הראשון היה הכי קרוב "למציאות" מהסיבה שהדמויות שמופיעות שם הם לא סתם יצורים ממוחשבים אלא אנשים אמיתיים שצולמו במיוחד בשביל המשחק. כמו שרשמנו לכם בפסקה הקודמת, המשחק היה אמור להיות בכיכובו של ואן דאם ולכן רצו שהשחקנים האמיתיים מהסרט "חייל אוניברסלי" ישתתפו בצילומים, אך כשזה לא התאים, הוחלט להמשיך ולקחת שחקנים אחרים לצילומים. אתם יכולים לראות כמה קטעים מהצילומים של המשחק בסרטון המצורף.

     

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “6 דברים שלא ידעתם על משחקי מורטל קומבט”

    השאר תגובה

    שיתופים