menu icon newsbox tv
    5 שירים עם משמעות אחרת ממה שחשבתם - ניוזבוקס
     

    5 שירים עם משמעות אחרת ממה שחשבתם

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו מזמזמים את המנגינה ולפעמים ממלמלים את המילים, אבל לפעמים אנחנו חושבים שהשירים שאנחנו אוהבים מדברים על משהו אחד – והם למעשה מדברים על משהו אחר. הנה כמה שירים שהמשמעות שלהם שונה לגמרי ממה שחשבתם.

    ניצחת איתי הכל

    נדמה שיש יותר מדי שירי אהבה במוזיקה הישראלית. במרבית הפעמים קל לזהות שמדובר בשיר אהבה בין איש לאישה, אבל במקרים אחרים אנשים מחפשים את המשמעות הנסתרת. למשל, על השיר "ואיך שלא" של אריאל זילבר נאמר רבות שזה שיר שנכתב לכלבה שלו, אבל האמת היא שמעולם לא הייתה לו כלבה והוא אמר זאת בעצמו. הוא גם אמר שאין לו מושג מי המציא את הרעיון הזה שהשיר נכתב לכלבה. עם זאת, השיר "ניצחת איתי הכל" דווקא כן מכיל משמעות נסתרת מאשר אהבה בין איש לאישה, אהבה למוזיקה.

    אין לי ארץ אחרת

    בשיר הזה משתמשים כולם, ימנים, שמאלנים וגם אלו שבאמצע כשהם רוצים לתאר את מה שהם חושבים. הקטע הוא שכולם לוקחים את החלק המתאים ביותר להם מתוך השיר. "אין לי ארץ אחרת" לוקחים הימנים, "לא אשתוק, כי ארצי שינתה את פניה" לוקחים השמאלנים… הבנתם את הרעיון אז על מה השיר באמת? מדובר בשיר שפשוט עצוב על כך שכל כך הרבה חיילים צריכים למות כדי שנוכל להמשיך לחיות בארץ הזאת. לא ימין, לא שמאל.

    מקרנה

    השיר הזה היה להיט עצום בסוף שנות ה-90 בגלל הקצב והריקוד ולא בגלל המילים זה בטוח, כי אם הייתם טורחים להקשיב למילים הייתם קולטים שמדובר בבחורה שמנצלת את ההזדמנות שחבר שלה לא בבית כדי "לבלות" עם 2 החברים שלו. עם זאת, ייאמר לזכותם שלא בכל הגרסאות מופיעות המילים האלו, אלא רק בגרסא האנגלית, אבל הפזמון שחוזר על עצמו בכל הגרסאות אומר בעצם בספרדית "תני לגוף שלך תענוג, מקרנה!"

    Hotel California

    השיר המדהים הזה זכה להרבה פרשנויות כשלמען האמת כולן נראות אמינות ונכונות. אפשר להסתכל על השיר כעל סיפור אימה קצרצר ללא כל פרשנות, אפשר להסתכל עליו כעל פרשנות לשימוש בסמים ואפשר להסתכל עליו בדרך שבה הסולן, דון הנלי, דיבר עליה – שיר על החלום האמריקאי שעושה רושם טוב ומלא בשפע, אבל למעשה הרבה יותר קודר ממה שהוא נראה.

    Every Breath You Take

    איזה שיר אהבה נפלא השיר "Every Breath You Take" של The Police, הא? תראו איזה מרגש שהוא אומר ש"בכל נשימה וכל צעד שלך אני אביט בך". או שהוא אומר "למה את לא יכולה לראות שאת שייכת לי?" רגע, הוא מתחיל להישמע סטוקר, נכון?

    ובכן, כן. לא מדובר בשיר אהבה או שיר נחמה כלשהו. כשסטינג היה נשוי, הייתה לו שכנה שהייתה חברה טובה של אשתו, הוא החל לצאת איתה כשהוא עוד נשוי ולבסוף הוא עזב את אשתו כדי להתחתן איתה. סטינג אמר בעצמו שהשיר מדבר על אותה תקופה, על אשתו לשעבר, על אובססיה, על קנאה וצורך בשליטה שהוא הרגיש באותה תקופה. בגלל זה הוא גם נראה כועס בקליפ.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “5 שירים עם משמעות אחרת ממה שחשבתם”

    השאר תגובה

    שיתופים