menu icon newsbox tv
    5 קונספירציות על סדרות ילדים שאהבנו - ניוזבוקס
     

    5 קונספירציות על סדרות ילדים שאהבנו

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    כשאנחנו ילדים ואנחנו צופים בסדרות הילדים האהובות עלינו אנחנו לא חושבים יותר מדי וגם אין לנו מה לחשוב יותר מדי כי אנחנו ממילא לא מכירים יותר מדי את העולם שבחוץ. בכל מקרה, אמרנו יותר מדי את המילים יותר מדי אז בואו נסיים עם זה ונמשיך לכתבה שמדברת על מה קורה כשחושבים יותר מדי וממציאים תאוריות קונספירציה על סדרות ילדים.

    הדרדסים

    הדרדסים נראית במבט ראשוני סדרה תמימה על חבורת דרדסים כחולים שנרדפים על ידי אדם מרושע בשם גרגמל. במשך שנים רבות היו קונספירציות על כך שהסדרה אנטישמית ושגרגמל עצמו הוא יהודי עם אף ארוך שרודף אחר הדרדסים המסכנים. אפילו שמו של החתול שלו בגרסא האנגלית הוא "עזראל". כל הטענות האלו התעוררו לחיים כשבשנת 2011 הוציא חוקר צרפתי ספר שמדבר על כך שהסדרה היא לא רק אנטישמית אלא גזענית באופן כללי.

    המומינים

    כולם מדברים על הפרק האחרון של המומינים ועל כך שהכל היה חלום של סנופקין. אחרים מדברים על כך שהייתה מלחמה גדולה (הזכירו גם את המילה "שואה") או מטאור ענקי שגרם להשמדתם של כל החיים בעמק המומינים, אבל למעשה לא היה ולא נברא שום דבר מזה. אמנם היה פרק מרשים במיוחד עם כוכב שביט, אבל הוא לא נגמר ברע, ואמנם אנחנו יכולים להאמין שסנופקין עישן משהו והתחיל לדמיין היפופוטמים מדברים אבל גם זה לא קרה. על סמך אותן תאוריות מוזרות מפיצי הקונספירציה טענו שהפרק היה כל כך עצוב שבגללו ילדים רבים שקעו בדיכאון ולכן לא שידרו את הפרק בישראל, כדי לא לצער את ילדי ישראל התמימים.

    אבל האמת היא שהפרק האחרון לא היה באמת הפרק האחרון. פרק 78 היה הפרק האחרון של העונה המקורית של המומינים ובו סנופקין עזב את העמק ונפרד מכולם (סרטון כאן). עם זאת, לאחר הצלחת הסדרה יצרו סדרה נוספת שנקראה "משפחת המומינים המופלאה: יומן הרפתקאות" ורבים החשיבו אותה כהמשך של העונה הראשונה אבל היא הייתה למעשה פשוט ארועים שונים שקרו כביכול בזמן העונה הראשונה. הסדרה בעיקרון היא חלק נפרד מהעונה הראשונה ולא המשך לה, אם כי יש מקומות בעולם שהחשיבו אותה כעונה שניה. בסוף הסדרה הזאת, בפרק 104 הסדרה הסתיימה בלי שום סגירה של העלילה, הפרק האחרון היה פרק רגיל לגמרי. (את הפרק אפשר לראות כאן)

    טום וג'רי

    יש היגיון בקונספירציה שטום וג'רי זה בעצם השוואה למלחמת העולם השניה ושטום הוא הבריטים וג'רי הוא הגרמנים. זה דווקא מסתדר לא רע בהתחשב בעובדה שהסדרה החלה את דרכה בשנת 1940, בזמן מלחמת העולם השניה. בצד אחד נמצא יצור שוחר שלום שמצליח לנצח בכל פעם בעזרת החוכמה שלו ובצד השני נמצא היצור הרע שרוצה רק לזרוע הרס ואימה. אף אחד לא מאמין לקונספירציה הזאת ודווקא טוענים שלמרות שמדובר בתקופות קשות, הצליחה הסדרה להישאר אובייקטיבית. אנחנו אומרים – תוכיחו שלא.

    פוקימון

    גם על פוקימון לא חסר תיאוריות קונספירציה. קודם כל, מי שולח ילד בן 10 לצאת לבד לעולם? הסיבה ההגיונית היחידה היא שהוא נכנס לקומה בגיל 10 ומאז הוא הוזה את הכל. גרסא אחרת אומרת שהסדרה מזוהה עם הנאצים וגרסא אחרת שנוצרה על ידי כנסייה קתולית היא שהפוקימונים הם בכלל שדים שצריך לתפוס כדי לגרום להם לעשות את מה שאנחנו דורשים מהם. אבל עזבו את כל זה, בערב הסעודית אפילו קמו טענות על כך שפוקימון משרתת את האינטרס של הציונים (היי, זה אנחנו!) וזה בהחלט מנצח את שאר הקונספירציות.

    שאלתיאל קוואק

    מכל סדרות האנימציה של הילדים שהזכרנו למעלה, שאלתיאל קוואק היא אולי היחידה שלא מעלה ספקות. היא לא אנטישמית אך היא משתילה במודע אלמנטים נאצים ואזכורים להיטלר. קחו לדוגמא את דולף (נשמע כמו אדולף) שהוא עורב שצובע את מקורו הצהוב בצבע שחור כשאר העורבים, זה דומה לשמועות (או דברי האמת) שטענו שהיטלר עצמו לא היה "ארי טהור". בכלל, כל עמדותיו של דולף מתאימות מאוד לסיפור הנאצים בשנות ה-30, הוא הקים מפלגה שמזכירה מאוד את הנאצים, חייליו לובשים בגדים דומים לשל הנאצים וגם הוא עצמו מתלבש, מתנהג ואפילו מגדל שפם כמו היטלר. קיימים עוד אלמנטים נוספים שמזכירים את הנאצים אבל נסתפק בזה.

    אגב, בנושא אחר, בפרק הראשון, מי שלא זוכר, נדרסה כל משפחתו של שאלתיאל קוואק ואם אתם שואלים מאיפה קיבלו את הרעיון המצמרר הזה אז נספר לכם שהכותב של הסדרה חשב עליה לאחר שדרס בעצמו ברווז שחצה את הכביש – וזו לא קונספירציה.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    5 thoughts on “5 קונספירציות על סדרות ילדים שאהבנו”

    1. לגביי שאלתיאל קוואק,
      יוצר הסדרה הודה שהוא כתב את דולף בהשראת היטלר. והוסיף כי עשה זאת בשביל ללמד את הילדים על התקופה ולא כי רצה להכניס מסרים אנטישמיים לתוך הסדרה.

    השאר תגובה

    שיתופים