menu icon newsbox tv
    5 מקרים מוזרים של טעויות בזיהוי - ניוזבוקס
     

    5 מקרים מוזרים של טעויות בזיהוי

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אתמול היה פיגוע נוראי בבאר שבע בו נרצח עומרי לוי ז"ל. בנוסף לעומרי, גם נתין זר בשם הבטום זרהום שלא שרד והוא מת כתוצאה מטעות בזיהוי. בסרטוני מצלמות האבטחה שפורסמו ברשת רואים את האזרח האריתראי נמלט מזירת הפיגוע והמאבטח שחשב שהוא רץ לכיוונו ירה בו כמה יריות. תוך זמן קצר התאספו אמונים וביצעו בו לינץ' כשכולם בטוחים שהוא באמת המחבל. האירוע הטראגי הזה נוראי וצריך להפיק לקחים לעתיד, אבל אנחנו לא המשטרה, ולבקשת הגולש יעקב ולסקין החלטנו להכין כתבה על מקרים של טעויות בזיהוי.

    נכלא פעמיים בגלל טעות בזיהוי

    כשאדולף בק עזב את דירתו ב-16 בדצמבר 1895 הוא הופתע למצוא אישה שהאשימה אותו שגנב ממנה, היא הודיעה לרשויות ובק נלקח לתחנת המשטרה הקרובה. האישה טענה שבק הוא נוכל מוכשר שנודע בשם "לורד ווילובי" ושלפני שלושה שבועות הוא שבה אותה בקסמיו וגנב ממנה תכשיטים בשווי 30 יורו. בק טען שהיא טועה אבל בשלב הזה המשטרה קיבלה עדויות של יותר מ-10 נשים שסיפרו סיפורים זהים ואף הצביעו עליו כעל אותו נוכל ולמשטרה לא נותר לעשות דבר מלבד להגיש נגדו כתב אישום על מרמה.

    המשטרה האמינה שבק הוא למעשה אדם בשם ג'ון סמית' שישב 4 שנים בכלא על סדרת פשעים שביצע בשנת 1877 ולמרות שבק לא היה במדינה באותה השנה, הוא עדיין הוכרז כאשם והוכנס לאותו הכלא שבו ג'ון סמית' ישב. בשנת 1901 בק זכה לחנינה אך ההיסטוריה הכתה שוב והוא הואשם זמן קצר לאחר מכן בגניבה נוספת שלא הוא ביצע והוא שב לכלא. בו בזמן נכלא גם ג'ון סמית' האמיתי על פשעים אחרים וכשסמית' התוודה על כל הפשעים, שוחרר בק עם שלל התנצלויות.

    נורה במכוניתו בגלל טעות בזיהוי

    בינואר 1983 עורך הסרטים סטפן וולדורף נסע במכוניתו הקטנה והצהובה באחד מכבישי לונדון ובזמן שהוא מחכה בפקק תנועה, לא היה לו מושג שבחורה בשם סוזן השתחלה לתוך המושב האחורי של הרכב שלו והתכופפה. תוך כדי שהוא ממתין בפקק ניגשו אליו שני שוטרים, לפתע הוא שמע רעש מהמושב האחורי והסתובב וזה הרגע בו השוטרים ירו בו 5 כדורים והוציאו אותו מהרכב כשהוא פצוע.

    השוטרים חשבו שסטפן הוא אדם בשם דיוויד מרטין שנגזר עליו מאסר על רצח שוטר והצליח לברוח מהכלא. הבחורה במושב האחורי של סטפן הייתה חברתו של מרטין ולכן כשהשוטרים ראו אותה נכנסת למכוניתו של סטפן הם חשבו שהוא דיוויד מרטין, וכשהוא הסתובב למושב האחורי הם חשבו שהוא שולף אקדח ולכן ירו בו.

    שני השוטרים הואשמו בניסיון לרצח אך זוכו מכל אשמה וסטפן פוצה בסכום של 120,000 יורו על עוגמת הנפש והחוויה הקשה שעבר.

    הוכרזה כמתה בגלל טעות בזיהוי

    אחד המקרים המפורסמים של טעות בזיהוי קרה באינדיאנה באפריל 2006 לאחר תאונת דרכים בה נהרגה בחורה אחת ובחורה נוספת נותרה בקומה, אך בית החולים בילבל בין השמות של הנפגעות וזה גרם למבוכה גדולה כשהתברר שעל הקבר של הנערה שנהרגה נכתב שמה של הבחורה החיה – וויטני קרק.

    המקרה הזה לא ראשון מסוגו. בתאריך 10 בנובמבר 1984, שתי נערות, שון לייק בת ה-14 ו-פטרישיה נונאן בת ה-16 טיילו במכונית עם אבותיהן כשהרכב התנגש באוטובוס. שני הגברים נהרגו במקום, שתי הנערות נפצעו קשה בפניהן ולאחר זמן קצר הפרמדיקים הכריזו על מותה של פטרישיה. הנערה השניה הייתה בקומה ונלקחה במהירות לבית החולים שם טופלה ונחבשה. המשפחה של שון ישבה ליד מיטתה במשך זמן רב עד שסוף סוף התעוררה ולתדהמת המשפחה זו לא הייתה כלל שון, אלא פטרישיה שהייתה מאוד דומה לחברתה במבנה הגוף ובצבע השיער (הפנים היו חבושות). הוריה של שון היו צריכים לגלות בדרך הזאת שהבת שלהם כבר מזמן לא בין החיים.

    קיבלה מאות הצעות ליחסי מין בגלל טעות בזיהוי

    אלנה קומבלה, בת 29 מרוסיה כנראה ממש רצתה שאמא שלה תהיה שמחה אז היא פרסמה ברשת מודעה שבה היא מחפשת גבר צעיר, בריא וחזק שיעשה לה ילד – כי אמא שלה מנדנדת לה כל הזמן ויש לה הרבה בגדי תינוקות שלא בשימוש. יכול להיות שהיא לא השאירה פרטי יצירת קשר במקום ברור כל כך, בגלל שבחורה אחרת בשם אלנה קומבלה, בת 23 מקנדה קיבלה גם היא מאות פניות מגברים שהציעו לה את עזרתם בכניסה להריון. אלנה קומבלה הקנדית לא הבינה מה נפל עליה ורק לאחר מכן התברר לה המקרה וסיפורה התפרסם.

    נבחרו בבחירות דמוקרטיות בגלל טעות בזיהוי

    תדמיינו לעצמכם פוליטיקאי לא מוכשר ולא מנוסה (זה בטח לא קשה, אבל חכו…) שנבחר רק בגלל שהמצביעים חשבו שהוא מישהו אחר. עכשיו תדמיינו לעצמכם שזה קורה פעמיים לשני מתמודדים שונים בתוך שנתיים.

    רוברט פטריק קייסי, המבקר הכללי של פנסילבניה בין השנים 1968-1976 סירב להצעה להשתתף בבחירות להיות גזבר פנסילבניה. אבל באופן די מוזר, אדם לא מוכר בשם רוברט אי קייסי החליט לרוץ לאותו התפקיד באותה השנה. בגלל שהרבה מצביעים חשבו שמדובר ברוברט פטריק קייסי המפורסם, האדם האנונימי זכה בתפקיד.

    בשנת 1978, אדם נוסף בשם רוברט פטריק קייסי (איש אחר, לא הראשון שהזכרנו ולא השני) ניצח בבחירות לתפקיד סגן המושל בדיוק מאותה הסיבה. החלק המצחיק באמת הוא שכשרוברט פי קייסי המקורי ניסה להיבחר לתפקיד משמעותי יותר בחייו מאוחר יותר, הוא דווקא לא זכה למזל דומה.

    מקרים נוספים דומים

    יש עוד לא מעט מקרים בהם אנשים נרצחו בגלל טעות בזיהוי או שקרו להן צרות אחרות (ואפילו דברים משמחים) אבל אנחנו לא יכולים לכתוב על כולם. אבל אתם מוזמנים להיכנס לכתבה נוספת שכתבנו על המקרה המוזר של וויל ווסט – מקרה נוסף על אדם שנכנס לכלא רק בגלל שהוא דמה למישהו אחר וכתבה נוספת על 5 התבלבלויות רציניות ומביכות ביותר.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים