menu icon newsbox tv
    5 טיפים ודרכים להתגבר על קשיי למידה - ניוזבוקס
     

    5 טיפים ודרכים להתגבר על קשיי למידה

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    יש לא מעט תלמידים באוכלוסיה שסובלים מקשיי למידה כאלו או אחרים וגם אם מגלים ומאבחנים את הקשיים לא תמיד יודעים כיצד להתמודד איתם. לאחר ביצוע אבחון נותן המאבחן טיפים וכלים להתמודד עם קשיי למידה, אבל לא יזיק לקרוא גם פה כמה טיפים טובים להתמודדות ולהתגברות על קשיי הלמידה כדי להוציא מילדיכם יותר ולהפוך את חווית הלימוד שלכם לנוחה, רגועה ומוצלחת יותר.

    למעשה, מי שדואג לילדיכם בבית הספר הוא המורה אך גם לכם בתור הורים יש חלק בזה, בבית לאחר הלימודים בעזרה בשיעורי הבית או בעבודה משותפת עם המורים ועם הילד כדי להתקדם גם מחוץ לשעות הלימודים בבית הספר. בנוסף, אם מצאתם פה טיפ שמוצא חן בעיניכם ניתן לבקש מהמורה לתת תשומת לב רבה יותר בתחום מסוים בנוגע לאחד הטיפים שכתבנו (כמובן, אם זה נראה לכם מתאים).

    טיפים ודרכים להתגבר על קשיי למידה

    הנה 5 טיפים שיעזרו לכם ולילדכם.

    שתפו ודברו

    tumblr_o2oybzFszH1rc7zl1o3_540

    כפי שכתבנו בפסקה הקודמת, שיתוף הפעולה בין המורה להורה הוא חשוב מאוד. חשוב לעדכן אחד את השני כדי למצוא נקודות לשיפור. אפשר גם לשבת עם הילד באותן פגישות עם המורה כדי לשמוע את דעתו בעניין בתחומים מסיומים ולדעת מה קשה לו ועם מה הוא מסתדר יותר.

    השתמשו בדוגמאות ועזרים חזותיים

    השיטה הזו טובה לכל אדם, בכל גיל גם בלי קשיי למידה. למידה מועברת יותר טוב כשהיא מלווה בעזרים חזותיים כמו תמונות וסרטונים או לתת דוגמאות מעניינות באמצעות סיפורים שמתאימים לחומר הנלמד.

    תנו לילד לנוח

    giphy

    במידה ולילד יש הרבה שיעורי בית שהוא צריך לעשות השתדלו לחלק לו אותם לחלקים. לא לעשות עבודה של 40 דקות ברצף אלא לבצע חצי, לצאת למנוחה בהפסקה ואז לחזור להמשיך לעשות את שיעורי הבית. לאחר ההפסקה הוא יחזור יותר רענן. בנוסף, והנה טיפ נחמד מאוד, להגיד לילד באמצע עבודה בכיתה ללכת להביא משהו מכיתה אחרת או מהמזכירות זה רענון קטנטן באמצע השיעור שמוסיף המון.

    הימנעו מסיבוכים

    tumblr_n4ao86dRkl1s0mbfho1_400

    אם הילד נתקל במטלה, משימה או שאלה מורכבת שמצריכה הרבה שלבים, פרקו אותה לגורמים, שאלו אותו בשאלות קצרצרות שהוא יענה על כל אחת בנפרד. אם תעשו כך כל התשובות הקצרות יהפכו לתשובה אחת גדולה וכך הצלחתם לתת לילד להסביר משהו גדול ומפורט בדרך קלה יותר עבורו.

    תנו לו תחושת הצלחה וגאווה

    anigif_enhanced-17510-1410480248-10

    אם אתם מתפעלים מהצלחה של הילד, אל תסתירו אותה, תראו לו שאתם מתפעלים. אם הילד מצטיין במשהו מסוים, תעצימו את התחום הספציפי הזה, זה תקף גם למקצועות בלימודים וגם בכישורים אחרים. למשל, אם הילד מעולה בעמידת ידיים, תגידו לאורחים שמגיעים לבית "ראיתם איך הילד עושה עמידת ידיים? זה מדהים!" לאחר שהוא יעשה הוא ירגיש תחושת גאווה והדימוי העצמי שלו ישתפר, דימוי עצמי לא פחות חשוב מאשר החלקים הלימודיים האחרים כי הוא בין היתר נותן לו את השאיפות להצליח ולהתקדם ואת היכולת שלו להאמין בעצמו שהוא יכול להצליח גם בתחומים אחרים.

    בנוסף לכל הטיפים האלו, כמו שאמרנו, לאחר ביצוע אבחון דידקטי ניתן לקבל כלים מתאימים יותר עבור הילד במידה ומתגלים קשיי למידה וליקויי למידה. הכתבה נשלחה על ידי אגודת גלאור.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים