menu icon newsbox tv
    5 הונאות ורמאויות שלאנשים אין מושג לגביהם חלק ב' - ניוזבוקס
     

    5 הונאות ורמאויות שלאנשים אין מושג לגביהם חלק ב'

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אחרי שהסברנו לכם איך עובדים עליכם בחלק הראשון אנחנו ממשיכים לחלק נוסף שבו ננסה להראות לכם איך עובדים עליכם בדרכים נוספות.

    לייק + שיתוף = מארק צוקרברג תורם 1$

    מכירים את זה שאתם רואים תמונה של מישהו חולה או רעב ולידו כיתוב "מארק צוקרברג יתרום דולר אחד על כל שיתוף שלכם"? לפעמים זה לא מארק צוקרברג, אלא לפעמים זו סתם חברה שלא קיימת בכלל. בסופו של דבר, נשמע לנו מאוד ברור שמדובר ברמאות, אז איך זה שתמונות כאלו ממשיכות לקבל אלפים רבים של שיתופים? הנה דוגמא לתמונה אחת שזכתה נכון לעכשיו לכמעט 100 אלף שיתופים ישראלים.

    לפני 4 שנים אחת מהתמונות האלו הופצה בפייסבוק בקרב הישראלים ובתמונה הופיעה נערה חולת סרטן שביקשה תרומות. רק לאחר כמה ימים ואלפי שיתופים התברר שהמצולמת כבר מזמן לא חולה בסרטן ושמישהו השתמש בתמונה שלה לרעה. אל תיפלו לדברים האלו, אתם רוצים לתרום? תתרמו בכסף לעמותות רשומות, לא בלייקים.

    כוכב על שמכם

    אז כן, יש כמה גופים מאוד רציניים שטוענים שהם קוראים לכוכבים על שמכם בתמורה למחיר זעום של 150-300 שקלים ולפעמים יש גם מבצעים שווים שבהחלט עושים רושם משתלם. כוכב על שמכם במחיר של מאות שקלים? נשמע מעולה. בפועל, הדבר היחיד שעושים שם זה לכתוב את השם שלכם באיזה שהוא ספר או רשימה, זה לא מועיל מעבר לכך. גם ניוזבוקס מחלקים כוכבים על שמכם ואפילו בחינם, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לצאת החוצה, להסתכל לשמיים, להצביע על כוכב ולהגיד "הנה. הכוכב הזה על שמי עכשיו".

    כפתורי Download

    קשה לגרום לאנשים ללחוץ על פרסומות, מי כמונו יודעים. מה הדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים ללחוץ על פרסומות? לגרום להם לחשוב שלא מדובר בפרסומת אלא במשהו שהם צריכים. לכן, בהרבה אתרי אינטרנט שמספקים הורדות של דברים אתם תראו מלבד הכפתור הקטנטן של ההורדה, כפתור גדול מאוד עם המילה Download עליו. לחיצה על הכפתור תגרום ל-2 דברים בעיקר, להורדה של וירוס או להורדה של תוכנה שאתם ממש לא צריכים.

    הונאת פייסבוק – שימוש בחשבון שלכם

    מכירים את הכותרות האלו "לא תאמינו כשתראו את זה" וכו'? ובכן, גם אנחנו לפעמים משתמשים (לעתים נדירות) בכותרות כאלו בכתבות שלנו כדי לעורר עניין ולפתות גולשים להיכנס לכתבה. כשהכותרת באה לבד, אין בזה כל רע אלא רק שיווק טוב, אבל במקרים רבים, כותרות כאלו מפנות לאתרי סרק שאין בהם שום תוכן שחיפשתם. אם רציתם לראות סרטון שכותרתו הייתה "הכלה הזאת בסך הכל רצתה להתחתן אבל היא לא ציפתה שזה יקרה" ובתוך הקישור לא היה כלום, כדאי מאוד שלא תלחצו על שום דבר ופשוט תצאו משם. במקרים אחרים דווקא יהיה סרטון, אבל בשביל לצפות בו אתם תצטרכו ללחוץ על משהו שמבקש אישור מהפייסבוק. האישור הזה בעצם מספק לבעל האתר את האפשרות לפרסם בשמכם דברים בפייסבוק וכך תמצאו את עצמכם מהר מאוד מפרסמים משחות לפטריות ברגליים או דיאטות למיניהן בעל כורחכם על הקיר שלכם בפייסבוק.

    איך מזהים את הרמאים האלו?

    • תיכנסו לאתרים שאתם מכירים.
    • שימו לב איך אתם מגיעים לכתבה, זה אומר שאם הגעתם אליו מדף שאתם לא מכירים ובחיים לא שמעתם עליו, חשוב מאוד שתראו מה עוד הדף מפרסם. אם הוא מפרסם רק כתבות באותו סגנון או אפילו את אותה כתבה כמה פעמים, יש ממה לחשוש.
    • פוסטים שמקבלים תוך מספר דקות מלא לייקים (7 דקות, 5000 לייקים למשל) הם דוגמא לכך שהם משתמשים בחשבונות של אנשים לקבל מלא לייקים מהר.
    • אם חבר שיתף קישור חשוד, תשאלו אותו אם הוא באמת התכוון לשתף אותו.
    • בהרבה מהאתרים האלו משתמשים בכפתור Play מודבק על התמונה. שימו לב מה נראה כפתור אמיתי ומה לא.

    אם כבר נפלתי בפח, מה עושים?

    • בצד שמאל למעלה של הפייסבוק לוחצים על החץ הקטן.
    • לוחצים על 'הגדרות'
    • לוחצים על 'אפליקציות' בתפריט
    • מוחקים את כל האפליקציות שאתם לא מכירים.

    שיטת מצליח

    בשביל להמשיך לקרוא את הכתבה אתם חייבים לעשות לייק לדף של ניוזבוקס בפייסבוק אחרת לא תוכלו להמשיך לקרוא.

    מה זה? איך אתם ממשיכים לקרוא? טוב נו זה לא עבד. זה מה שנקרא שיטת מצליח. ניסיון קצת פתטי להשיג מטרה מסוימת ולקוות שהיא תעבוד, ואם לא, אז פשוט להמשיך כרגיל. הדוגמא המפורסמת ביותר לשיטה זו מובאת בסיפור קצר על אדם שאכל במסעדה וכשקיבל את החשבון הוא ראה שהוא חויב בנוסף על מנה שנקראת "מצליח". הוא שאל את המלצר "מה זו המנה הזאת?" והמלצר ענה "פעם זה מצליח ופעם לא – הפעם לא".

    השיטה הזאת נמצאת בשימוש כל הזמן ממש מתחת לאף שלנו, זה קורה כשחברות סלולר מעלות את המחיר של החבילה שלנו או מוסיפות לנו ביטוחים למיניהן מבלי ליידע אותנו ואז אם מישהו כן שם לב לזה והוא מתקשר לשאול מה זה, הם אומרים "אה, אין בעיה, נבטל". בשיטה הזאת לא משתמשים רק בעסקים, באותה מידה כששני רכבים מעורבים בתאונה, יוצא הנהג האשם (שיודע שהוא אשם) ומתחיל לתקוף את הנהג השני. אם הנהג השני נבהל ומצטער – זה הצליח, אם הנהג השני תוקף חזרה, יבין הנהג הראשון שעלו עליו והוא פשוט יודה ללא כל נזק.

    מקווים שנהניתם ושלא יעבדו עליכם!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים