menu icon newsbox tv
    5 דברים שהסופרמרקטים לא רוצים שתדעו + בונוס - ניוזבוקס
     

    5 דברים שהסופרמרקטים לא רוצים שתדעו + בונוס

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אתם הולכים לקניות לא מעט פעמים בחייכם, חלקכם נהנים מהקניות וחלקכם פחות, אבל מעט מאוד אנשים חושבים לעצמם על הדברים הקטנים ועל הפרטים המיוחדים שעומדים מאחורי כל דבר שאתם עושים. בכתבה הבאה אנחנו נדבר על הסודות ועל הדברים שמסתירים מכם בסופרמרקטים או אם תרצו לקרוא להם "רשתות השיווק".

    מוסיקה

    10-secrets-grocery-stores-dont-want-you-to-know-1

    אין ספק שהאווירה בקניות מאוד משפיעה על הקניה שלכם וחלק גדול מהאווירה זו המוסיקה. בסופרמרקטים רבים משמיעים מוסיקה קלילה ברקע, שירים שקטים ומרגיעים שיגרמו לכם להיות נינוחים וקלילים. יש לכך השפעה רבה מכיוון שתת המודע שלכם יגרום לכם לערוך את הקניות בצורה נינוחה יותר, איטית יותר ותסתכלו על יותר מוצרים וככה תקנו יותר. אם ברקע היה מושמע שיר הנושא של "רוקי" חווית הקניה הייתה אחרת לגמרי.

    עגלות

    10-secrets-grocery-stores-dont-want-you-to-know-4

    הנה משהו שבטח לא רציתם לחשוב עליו. העגלות ברוב המקומות לא נשטפות כלל וכלל או נשטפות לעתים רחוקות מאוד, מה שגורם לכך שאתם כל הזמן נוגעים בעגלות מלוכלכות עם חיידקים בלי לדעת מי היה האדם שנגע בהם לפניכם ומה הוא עשה עם הידיים שלו.

    עוד משהו שאולי לא ידעתם, העגלות לא בהכרח בנויות בגודל המושלם עבור הצרכן הממוצע, אלא שהן גדולות בגלל שכך המוח שלכם יחשוב שאולי לא קניתם מספיק כי לא מילאתם את העגלה.

    מוצרים בקופה

    10-secrets-grocery-stores-dont-want-you-to-know-6

    את זה רבים מאיתנו יודעים, כל המוצרים הקטנים האלו במדפים ליד הקופה כמו המסטיקים והשוקולדים הקטנים או כמובן הבטריות, לא נמצאים שם כי פשוט לא היה מקום אחר, אלא בגלל שהמיקום הזה מכריח אתכם להסתכל עליהם ואז אולי תתפתו לקנות כמה מהם. על פי כתבה בעיתון גלובס, נשמע שהתכסיס הזה עובד לא רע.

    אם נרחיב בנושא הקופות, תהיתם פעם למה הקופות כאלו צרות? ובכן, אנשים רבים נוטים להתחרט על מוצרים מסוימים ברגע שהם מגיעים לקופה ולכן הסופרמרקטים לא נותנים לכם יותר מדי מרחב או מקומות לשים בהם את המוצרים הלא רצויים. אני אישית לא יודע עד כמה זה עובד בחו"ל אבל בישראל אנשים מוצאים פתרונות יצירתיים גם אם זה אומר לשים אבקת כביסה בעמדה של המטריות.

    קופונים

    10-secrets-grocery-stores-dont-want-you-to-know-7

    הרעיון מאחורי קופונים נראה די ברור אבל בכל זאת אנשים נופלים בו. אתם באמת חושבים שאם תגזרו חתיכת עיתון ותגישו את זה לקופאית תקבלו מוצר במחיר בלעדי? זה מה שישנה להם? אז לא. המחיר הזה יכל להיות גם בלי חתיכת העיתון, הסיבה היחידה היא שבאופן פסיכולוגי הקופון גורם לכם להרגיש שאתם מממשים מבצע שלא תוכלו להשיג בלי הקופון ועל כן אתם קונים מוצרים שאתם אפילו לא צריכים או קונים בחנות שאתם לא רגילים לקנות בה רק בגלל שיש קופון.

    סידור על המדפים

    10-secrets-grocery-stores-dont-want-you-to-know-9

    מי שאחראי על מיקום כל המוצרים על המדפים לא עשה את זה לפי הצבע או לפי מה שמתחשק לו. בדרך כלל מאחורי כל מיקום יש רעיון. למשל – סופרמרקט שעורך עסקה עם חברה מסוימת מציע לה מיקום טוב יותר בתמורה למחיר זול יותר וכך הוא מרוויח הנחה, הנחה שלא בהכרח באה לידי ביטוי אצל הלקוח. אך זו סיבה פחות רלוונטית, סיבה יותר רלוונטית לגביכם, היא שבמקרים אחרים, בהם אין עסקה, מציבים הסופרמרקטים את המוצרים היקרים בגובה העיניים של הלקוחות על מנת שהם יראו אותם ראשונים ויזכו ליותר חשיפה, את המוצרים הזולים יותר שמים בדרך כלל למטה ולמעלה. קחו זאת בחשבון.

    בונוס: מיקום החלב

    360674-milk

    הנה משהו שהסופרמרקטים דווקא כן רוצים שתדעו. אנשים טוענים שהסופרמרקטים ממקמים את החלב או את המוצרים הבסיסיים האחרים בחלק המרוחק ביותר בסופרמרקט בגלל שהם רוצים שאתם תצעדו לכל אורך הסופרמרקט בשביל לקנות אותם ואולי תתפתו לקנות דברים נוספים, אבל האמת היא שהם נמצאים שם כי בדרך כלל זה קרוב למחסנים שמהם מביאים את האספקה וזה נועד לזרז עניינים במוצרים שדורשים קירור או מוצרים שמתעדכנים בתדירות גבוהה יותר.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    4 thoughts on “5 דברים שהסופרמרקטים לא רוצים שתדעו + בונוס”

    1. אז זהו שהדברים האלה ממש לא חלים עליי. אני מחפשת את מה שאני צריכה מרשימה שהכנתי מבעוד מועד בבית. קונה רק מה שצריך. ואם שכחתי אז אני לוקחת מהסופר בדיוק מה ששכחתי. לא מוסיפה שומדבר מעבר לזה. גם ממתקים לא. אני פוסחת על האיזור הזה וגם על האיזור של השתיה. אין כמו מים! ובקופה הקטנה… גם כשמתחילים להציע לי אני ישר מקררת אותם שאני לא צריכה כלום. רק מה שלקחתי. לוקח זמן להתרגל, אבל זה עובד!

    השאר תגובה

    שיתופים