menu icon newsbox tv
    3 מיתוסים על מלחמות שאפשר לנפץ - ניוזבוקס
     

    3 מיתוסים על מלחמות שאפשר לנפץ

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    תמיד אומרים שההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים, אך לא בטוח עד כמה זה נכון ולעתים ההיסטוריה נכתבת על ידי אנשים שלא יודעים מספיק. במקרים כאלו מתחילים להיווצר מיתוסים לגבי אירועים חשובים בהיסטוריה ויש כאלו שמאמינים בהם עד היום.

    1. ארצות הברית הצילה את העולם במלחמת העולם השניה

    האמריקאים אוהבים לטעון שהם הצילו את העולם במלחמת העולם השניה, אך למעשה זוהי רק התגובה שלהם לבריטים שטוענים שהם נכנסו למערכה מאוחר מדי כשהבריטים והצרפתים עשו את רוב העבודה בעצמם והם לא מרוצים מכך שארצות הברית מקבלת יותר קרדיט ממה שמגיע לה. אך אם מסתכלים על כך מנקודת מבט אובייקטיבית, אין ספק שמגיע תודה לכולם אך מי שמגיע לה הכי הרבה קרדיט על התרומה שלה למלחמת העולם השניה היא דווקא ברית המועצות. אין ספק שלכל הצדדים שלחמו בצד 'הטוב' מגיע כבוד רב אך ברית המועצות הסבה נזק משמעותי ביותר לצבא הגרמני ולחמה את המלחמה העיקשת ביותר מבין שאר המדינות. בכל אופן, גם ברית המועצות לא יכלה לעשות זאת לבד ותודות להפצצות מצד בעלות הברית היא הצליחה להכות בגרמנים עוד יותר, אז במקום לחפש מי עשה יותר במלחמה פשוט צריך להעריך את העזרה של האחרים.

    2. חיל הפילים של חניבעל

    עוד מיתוס שקיים די הרבה זמן הוא הסיפור על כך שחניבעל חצה את הרי האלפים עם צבא של פילים עצבניים על מנת להפחיד את הרומאים. האגדה טוענת שהוא לא רק חצה את ההרים אלא גם גם נלחם שם עם הרומאים בקרבות גדולים. על פי היסטוריונים, חלק גדול מהסיפור או אפילו כולו זו בדייה שככל הנראה נוצרה בידי הרומאים עצמם כדי להראות את צבאו של חניבעל כצבא חזק יותר כך שהניצחון שלהם יגביר את תהילתם.

    ההיסטוריונים מאמינים שהפילים שכן נלקחו לחציית האלפים למעשה מתו בדרך ובמקרה הטוב נשארו לו כמה בודדים בסופה. לגבי השימוש בפילים יש חילוקי דעות רבים בקרב היסטוריונים, חלקם חושבים שהפילים למרות התיאור המדהים של יצורים ענקיים כשעליהם קשתים ולוחמים כאילו נלקחו מסרט של שר הטבעות היו למעשה הפסד של חניבעל וחלקם השתגעו ומחצו תחתיהם את חייליו של חניבעל וההיסטוריונים הקיצוניים יורת האמינו שבאף קרב של חניבעל לא היה שימוש בכלל בפילים וזה הכל מיתוס שהפיץ חניבעל כדי להפחיד את חיילי הרומאים.

    בגלל ריבוי הדעות בעניין הזה קשה לדעת מה בסופו של דבר נכון או לא נכון, אבל לפחות על הפילים בהרי האלפים אנחנו יודעים שזו סתם אגדה.

     

    3. פצצת האטום על הירושימה ונגסאקי הייתה חסרת תקדים

    לקראת סוף מלחמת העולם השניה הפציצה ארצות הברית את יפן בפצצת האטום הראשונה שהושלכה על אוכלוסיה אזרחית במטרה להשמיד אותם ומאז דנים על הסוגיה ההומנית הזאת באקדמיה ובפוליטיקה. חלק טוענים ששימוש בפצצה כזאת הוא לא מוצדק לא משנה מה המטרה וחלק טוענים ששום דבר לא יכל להיעשות כדי לגרום ליפנים להיכנע ושהם היו נלחמים עד אשר אחרון הלוחמים שלהם היה נהרג בקרב וכך ההרוגים בשני הצדדים היו יכולים להיות עצומים הרבה יותר.

    מה שכן, רוב הדעות מסכימות על כך שמטרה אזרחית הוא דבר שאסור לעשות באף קרב או מלחמה וששימוש בכח כל כך עוצמתי על מטרות אזרחיות בהירושימה ונגסאקי היו הדבר הנורא ביותר שארצות הברית עשתה במלחמותיה. אך למעשה, זה אולי לא כזה נכון.

    זו לא הפעם הראשונה בה ארצות הברית מפציצה מטרות אזרחיות ולפני ששתי ערים אלו הופצצו ארצות הברית הפציצה את העיר טוקיו, לא פעם אחת אלא פעמיים עם מפציץ B-29. אמנם לא היה מדובר בפצצה בודדת אך בהפצצה הראשונה קרוב ל-100,000 בני אדם נהרגו ועוד 125,000 בהפצצה השניה וחלקים רחבים מהעיר הושמדו לגמרי. לשם השוואה בהפצצה על הירושימה גרמה ל-90 עד 160 אלף הרוגים ועל נגסאקי לפחות מ-80 אלף.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים