menu icon newsbox tv
    14 השליטים הטובים ביותר בהיסטוריה - ניוזבוקס
     

    14 השליטים הטובים ביותר בהיסטוריה

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בדרך כלל אם מגדירים שליטים במהלך ההיסטוריה בהגדרות של נחמד, אכזרי, טוב ורע יכול להיות שיהיו חילוקי דעות פה ושם או מקרים בודדים שעשו רושם רע על שליט כזה או אחר. ברשימה הזאת נתמקד בשליטים שיש לנו דווקא דברים טובים לספר עליהם אפילו אם הם לא נבחרו בבחירות דמוקרטיות על ידי העם.

    אנרי הרביעי מלך צרפת (13 דצמבר, 1553 – 14 מאי, 1610)

    הנרי הרביעי היה אהוב באותה מידה כמו שהוא היה שנוא. מצד אחד הוא סבל מכמה וכמה נסיונות התנקשות ומצד שני הוא היה סמל לאיש חזון ומנהיגות. לעתים הוא העדיף לשלם כסף כדי להימנע ממלחמות מיותרות, וכמלך, הוא אימץ מדיניות ולקח פרויקטים שונים על מנת לשפר את חיי האזרחים. הוא נחשב לאחד המנהיגים האהובים ביותר בצרפת ולמרות סובלנותו בתחומים רבים ותחום הדת בעיקר, הוא נרצח בידי מתנקש קתולי קנאי.

    אכבר הגדול (14 אוקטובר, 1542 – 27 אוקטובר, 1605)

    כדי לאחד את המדינה המונגולית העצומה, אכבר הקים מערכת גדולה של ממשל בכל רחבי האימפריה שלו ואימץ מדיניות של פיוס בין שליטים באמצעות דיפלומטיה ונישואים. הוא גם היה סובלני מאוד כלפי כל הדתות שבתחום האימפריה שלו ואף ביטל את המיסים שהוטלו על קבוצות מסוימות שהופלו לפני כן ולכן זכה לאהדה גם בקרב נתינים לא מוסלמים. הוא חוקק חוקים רבים שנועדו לתת זכויות רבות לכאלו שפחות התחשבו בהם בעבר כמו יתומים ואלמנות והקפיד על חופש הדת וחופש הביטוי, דבר שלא היה ברור מאליו בתקופתו.

    זאו זיאנג (17 אוקטובר, 1919 – 17 ינואר, 2005)

    מנהיג סין העממית שהודח בשנת 1989. גם עליו יש לא מעט דברים רעים להגיד, אבל גם הוא אהוד בקרב רבים במדינתו במיוחד לאור העובדה שבתקופה ששימש כמזכיר הכללי רבים מההגבלות כמו חופש הביטוי וחופש העיתונות התרככו טיפה ונתן לאנשים רבים במדינה את הזכות לבטא את עצמם.

    סולימאן הראשון (6 נובמבר, 1494 – 7 ספטמבר, 1566)

    סולימאן הראשון היה ידוע גם כסולימאן המפואר והיה סולטאן האימפריה העותמאנית במשך 69 שנים, יותר מאשר כל סולטאן אחר. תקופת כהונתו נחשבת לתקופת הזהב באימפריה ובין השיפורים הרבים בתקופה זו היו החינוך, המיסוי וחקיקת חוקים יעילים לרווחת העם. סולימאן הראשון נחשב לבונה חומת העיר העתיקה בירושלים בנוסף לבניית בריכת הסולטן, שמשמשת כיום להופעות של זמרים רבים. רחוב ראשי בירושלים קרוי על שמו וזהו רחוב סולטאן סולימאן, דא.

    ג'יימס הראשון מלך אנגליה (24 מרץ, 1603 – 27 מרץ, 1625)

    המלך הראשון של אנגליה, אירלנד וסקוטלנד המאוחדות. במהלך כהונתו הממלכות אוחדו, הכלכלה השתפרה, הספרות, התרבות והאומנות פרחו והוא בעצמו אפילו כתב לא מעט ספרים ושירים. שוב, על הדברים הרעים כמו בזבזנותו ומדיניות החוץ הכושלת שלו לא נדבר.

    יאן ה-3 סובייסקי (1674 – 1696)

    יאן השלישי היה מלך פולין ומפקד צבאי. ניצחונו על העות'מאנים זיכה אותו בכינוי 'מושיעה של אירופה'. הוא היה מלך אהוב גם בקרב היהודים ולאחר החרבת הקהילות בפודוליה ובשאר חלקי אוקראינה הוא פטר אותם ממסים כדי שיוכלו להשתקם וכמובן אישר את כל הזכויות שניתנו ליהודים תחת שלטונות קודמים.

    הקיסר מייג'י (3 פברואר, 1867 – 30 יולי, 1912)

    כשהוא הפך לקיסר יפן בגיל 14, יפן הייתה מדינה פרמיטיבית ומבודדת. בסוף כהונתו יפן הייתה נראית אחרת לגמרי והפכה לאחת המעצמות הגדולות ביותר בעולם תודות למדיניותו ולניהולו האחראי על המדינה. שמו למעשה הוא מוצוהיטו, שמו "מיי'גי" ניתן לו לאחר שמת וסימל את שם התקופה שבה הוא יח כתקופת האור של יפן.

    גוסטב השני אדולף (30 אוקטובר, 1611 – 6 נובמבר, 1632)

    מלך שבדיה במשך 21 שנים. במהלך תקופת מלכותו שבדיה הפכה למעצמה גדולה והוא ומדינתו לקחו חלק חשוב במלחמת שלושים השנה. הוא היה מצביא גדול שהשתתף בלא מעט קרבות ואף נפצע לא מעט עד שלבסוף מת בקרב לוצן.

    אוגוסטוס (16 ינואר, 27 לפני הספירה – 19 אוגוסט, 14 אחרי הספירה)

    גָאיוּס יוליוס קיסר אוקטָביָאנוּס היה שליטה של אימפריית רומא במשך 41 שנים. בתקופת שלטונו הוא שיפר את הממלכה מבחינת תשתית ומבחינה צבאית. בין שאר הדברים שהוא עשה הוא שיפר את תהליך המיסוי והצליח לגרום לשלום בממלכה במשך תקופה ארוכה גם לאחר מותו.

    כורש (559 לפני הספירה – 530 לפני הספירה)

    מלכה הראשון של הממלכה הפרסית שלט בפרס במשך 30 שנים. כורש כבש מקומות רבים וביניהם האזורים שכיום בסוריה, טורקיה וישראל והוא גם מוזכר במסורת היהודית כמי שנתן לעם ישראל לחזור מהגלות ולבנות את בית המקדש.

    פרידריך השני, מלך פרוסיה (31 מאי, 1740 – 17 אוגוסט, 1786)

    פרידריך השני ידוע גם כפרידריך הגדול. הוא שלט בפרוסיה (איפה שגרמניה היום) במשך 46 שנים ובמהלך כהונתו גבולותיה של פרוסיה התרחבו מאוד, התשתיות והיכולות הצבאיות התעצמו והאופן שבו הממלכה התנהלה השתפר.

    ויקטוריה מלכת אנגליה (20 יוני, 1837 – 22 ינואר, 1901)

    המלכה ויקטוריה שלטה בממלכה המאוחדת במשך 67 שנים, יותר מכל שליט בודד אחר בממלכה. במהלך תקופת מלכותה האימפריה הבריטית הצליחה להגדיל את שטחה לגודל עצום ובשיאה הפכה לאימפריה הגדולה ביותר בהיסטוריה. בנוסף, בתקופתה הייתה הממלכה הבריטית בשיא המהפכה התעשייתית והיו שיפורים רבים בתחומי החברה, הכלכלה והטכנולוגיה.

    אלכסנדר הגדול (21 יולי, 356 לפני הספירה – 11 יוני, 323 לפני הספירה)

    אחד מגדולי המצביאים והמדינאים של העת העתיקה. הוא נחשב לאמיץ, יפה תואר ומשמש כמודל למופת למנהיגים רבים עד היום. מסעות הכיבוש שלו עשו פלאים לממלכתו שפרחה בתקופתו. הוא היה יכול לעשות עוד הרבה דברים נפלאים אילולא היה מת בגיל צעיר (בגיל 33) מקדחת.

    לואי הארבעה עשר, מלך צרפת (14 מאי, 1643 – 1 ספטמבר, 1715)

    בתקופתו הארוכה שזכתה לשם 'עידן לואי' שגשגה צרפת בצורה נפלאה והפכה למעצמה החזקה ביותר באירופה. תקופת כהונתו הייתה 72 שנים, יותר מכל שליט אירופאי אחר. יש עוד הרבה שבחים לספר עליו בתחומים רבים (וגם חסרונות) אבל בזה נסיים את הכתבה.

    לא מסכימים עם הרשימה? יש לכם מה להוסיף? בעיה שלכם! סתם, כתבנו לנו בתגובות.

     

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “14 השליטים הטובים ביותר בהיסטוריה”

    1. אלכסנדר הגדול זה אלכסנדר מוקדון!!! הוא היה מקדוני לא רומי!! הוא יצר את האימפריה היוונית

    השאר תגובה

    שיתופים