menu icon newsbox tv
    12 שאלות שתמיד רציתם לשאול עיוורים עם תשובות - ניוזבוקס
     

    12 שאלות שתמיד רציתם לשאול עיוורים עם תשובות

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו לא פוגשים אנשים עיוורים כל יום, אבל זה לא אומר שאין לנו שאלות לשאול אותם. ברחבי האינטרנט נשאלו לא מעט שאלות שאנשים עיוורים ענו עליהן, התשובות לא תמיד משקפות את מה שכל האנשים העיוורים היו עונים, אבל לפחות הן מתאימות לחלק. הנה השאלות שנשאלו באתר Reddit והתשובות שנענו על ידי הגולש thetj87 שהוא עיוור מגיל 11 חודשים בעקבות סרטן ברשתית ויש לו עיניים תותבות.

    האם אתה רואה בחלומות?

    "זאת השאלה שכנראה שואלים אותי הכי הרבה. אני חולם באותה מידה שאני חי את החיים שלי. במציאות אני משתמש בצלילים ובמישוש וכך גם בחלום. כמו שאתה משתמש בראייה במציאות שלך." (אנחנו רק נוסיף שאנשים שלא עיוורים מלידה במקרים רבים דווקא כן רואים בחלום כי זה משהו שהמוח שלהם זוכר, באותה מידה שהזכרונות שלהם לא הופכים להיות ללא ויזואליות.)

    איך אתה קורא באינטרנט?

    "אני משתמש בתוכנה שנקראת Jaws שמקריאה לי את התכנים שעל המסך (במקור, האתר באנגלית) ואני מקליד מכיוון ששיננתי את המיקום של האותיות בעל פה"

    איך שיננת את ההקלדה מלכתחילה ואיך אתה יודע שלא טעית?

    "היה לי מורה לטכנולוגיה בבית הספר היסודי שבו כל התלמידים למדו להקליד מבלי להסתכל על המקלדת כך שזה היה יתרון. כנ"ל לגבי מכשירים אחרים כמו כספומט ששיננתי את המיקומים של הכפתורים והדברים שמופיעים. עם זאת, יצא לי באופן מצחיק להיתקל בכספומטים משונים עם ברייל עליהם אבל בלי הקראה כך שאין לי מושג מה מופיע על המסך. או בכאלו עם הקראה אך בלי ברייל".

    אתה מבין מה זה צבעים?

    "בדרך כלל אני משייך צבעים לקונספט. זה נשמע מאוד פשוט אבל זה עוזר לי, מבחינתי אדום – אש, כחול – מים (הטעות במקור), לבן – שלג, חום – בוץ. כמובן שההשוואה של בוץ לצבע חום הייתה קשה מהסיבה שיש לי גם שיער חום ואני הייתי שמח לדעת שהשיער שלי לא נראה כמו בוץ. "

    האם קרה שאנשים התנהגו אליך בצורה מוזרה או מתנשאת?

    "כן. לעתים יוצא לי לפגוש אנשים שמצפים ממנו להיות מוגבל הרבה יותר ממה שאני. נגיד אם אני הולך למסעדה אז קרה לי לא מעט שהמלצרית שאלה את מי שאיתי מה אני אוכל כאילו שאני לא יכול לבחור את האוכל בעצמי"

    מה הקושי העיקרי שלך בכך שאתה עיוור?

    "בעיקר לגרום לאנשים להבין את המשמעות של העיוורון שלי מעבר לדעות הקדומות שיש להם והציפיות שיש להם מאדם עיוור. זו גם אחת הסיבות שאני עונה פה על השאלות." (סביר להניח שיהיו עיוורים שלא יסכימו עם האמירה הזאת, אך בחרנו לכתוב את השאלה והתשובה כמו שהן)

    האם אתה יכול לבכות?

    "לי באופן אישי יש עינים תותבות. אני יכול לבכות אך לא לא כל כך מייצר דמעות. מה שכן, התחושה שלי מרגישה כאילו אני כן דומע". (עיוורים אחרים דווקא כן דומעים מהסיבה שלא מדובר על אותו מנגנון שאחראי על הראייה ועל הדמעות)

    האם אתה ישן בעיניים פקוחות?

    "כן. וזה דווקא יתרון מאוד טוב כי אני יכול לישון במהלך ישיבות עם עיניים פקוחות ואף אחד לא ידע." (מכיוון שהוא עיוור עם עיניים תותבות)

    אתה יכול לזהות אנשים בקלות על פי שמיעה?

    "זה משהו שדווקא הייתי רוצה לדעת לעשות טוב יותר. אני יכול לזהות קולות של אנשים שאני פוגש לעתים קרובות או אנשים עם קול יוצא דופן אך יש אנשים עיוורים עם יכולות זיהוי טובות משלי שיכולים לזהות קולות כבר מהפגישה הראשונה ולשייך אותם לאדם."

    שאלת השאלות: כשאתה בשירותים, איך אתה יודע שסיימת לנגב?

    "כשזה מתחיל להרגיש יבש. אני באופן אישי מאוד אובססיבי בקטע הזה ואני מנגב בלי סוף."

    ראיתי מישהו עיוור מסתבך למצוא את היציאה של החדר וניסיתי לעזור לו בכך שנגעתי לו בכתף והכוונתי אותו והוא פשוט החתרפן וכעס עלי, מה עשיתי לא בסדר?"

    "האמת זה די בעיה. אני יכול לראות את 2 הצדדים פה, אתה רצית בסך הכל לעזור אבל אתה צריך להבין שזה לא בהכרח מקובל כשנוגעים בך. תאר לך מישהו ישים עליך יד על הכתף בלי ידיעתך? יכול להיות שהתגובה שלו באמת הייתה קצת קיצונית ואני באופן אישי מנסה להתייחס לאנשים אחרים באופן שמתייחסים לאנשים אחרים".

    האם אתה מרגיש שאתה מפספס את החיים בגלל שאתה עיוור?

    "אני פשוט מרגיש שאני חווה את החיים באופן אחר. לא פחות ולא יותר."

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים