menu icon newsbox tv
    10 שלבים לשיפור הביטחון העצמי - ניוזבוקס
     

    10 שלבים לשיפור הביטחון העצמי

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    יש אנשים שאומרים שביטחון עצמי זה לא דבר שאפשר לרכוש, זאת אומרת – או שאתם נולדים עם זה או שאין לכם עם זה. אבל אם אתם מרגישים קצת חסרי ביטחון לגבי עצמכם, לא יזיק לקרוא את הטיפים הבאים ואולי השינוי בחיים שלכם דווקא כן יכול להתרחש.

    בהכנת הכתבה נעזרנו בטיפים מסרטון היוטיוב של Alphaman –  לצפייה בסרטון באנגלית.

    שימו לב שיש אנשים שמתבלבלים בין ביטחון עצמי ליוהרה. ביטחון עצמי זו ההרגשה שבה אתם מרגישים בסדר עם עצמכם וביכולות שלכם למרות מגרעות מסוימות שלכולנו יש שאנשים חסרי ביטחון עצמי ירגישו על אותן מגרעות שכולם מסביבם מסתכלים ומתרכזים רק בהן. יוהרה, זה הצורך להגיד לכולם כמה אתם בעלי ביטחון עצמי גם במקרים כשאין בת'כלס על מה. הבעיה של אותם אנשים יהירים מדי היא שקל מאוד לזהות אותם וזה לא בדיוק משחק לטובתם, אז גם אם אתם מרגישים שחל שיפור בביטחון העצמי שלכם, זכרו את זה. ובכן, לפניכם 10 שלבים לשיפור הביטחון העצמי.

    1. הכירו בחוסר הביטחון שלכם. תבינו בדיוק איזה דבר בעצמכם גורם לכם לחוסר ביטחון עצמי, במקרים רבים זה יכול לנבוע ממשהו פיזי כמו מראה חיצוני ובמקרים אחרים זה יכול לנבוע מחוויה מסוימת שעברתם.

    2. דברו על הבעיות האלו עם אנשים שאתם סומכים. ברגע שתדברו על זה עם משפחה וחברים טובים אתם יכולים לגלות ש"המגרעות, שלכם הן למעשה לא מגרעות כלל וכלל וזה דברים שאנשים אחרים לא מתייחסים אליהם. במקרים אחרים אתם יכולים לשמוע עצות טובות או שיחות שיכולות להעלות את הביטחון העצמי שלכם והפריקה של הרגשות מהלב יכולה גם להועיל.

    3. אל תתמקדו בטעויות שלכם. לפעמים אנחנו מסתכלים על אנשים אחרים ורואים בהם כאנשים מצליחים שלא עושים טעויות ולא מרגישים חוסר ביטחון לעולם, אבל זו טעות מכיוון שכולם מרגישים את זה בשלב כלשהו בחיים, החוכמה היא לא לעצור בהן ולגרום להן לשנות דברים בחייכם אלא לדעת להמשיך הלאה ולדלג על זה כעל טעות קטנטנה שתישכח במהרה.

    4. מצאו משהו שאתם טובים בו ותתמקדו בו עד שתהיו כל כך טובים בו והוא יהווה מקור לגאווה בשבילכם. זה יכול להיות יכולות הציור שלכם או איזה פעלול נחמד שאתם יודעים לעשות. דברים כאלה יביאו לכם מחמאות ומחמאות תמיד משפרות את הביטחון העצמי.

    5. תמיד תהיו שמחים בחלקכם, תודו על מה שכן יש לכם כי תמיד המצב יכול להיות יותר גרוע.

    6. תמיד תהיו חיוביים, ברגע שבכל דבר שיקרה בחייכם אתם תחפשו את השלילי או תתהו מה יכול להשתבש אתם לא תוכלו להתקדם ולעשות דברים חשובים בחיים שלכם. תחשבו טוב – יהיה טוב!

    7. תדעו לקבל מחמאות. אנשים חסרי ביטחון נוטים לסנן מחמאות שהם מקבלים ובמקום להגיב על מחמאה של עבודה יפה "לא, אני לא חושב שיצא כזה טוב" או לענות תשובות כמו "נראה לך?" פשוט תגידו תודה רבה ותבינו שאנשים לא יחמיאו לכם כשזה שקר מוחלט, ואולי אתם באמת עושים משהו טוב.

    8. תמצאו את העקרונות שלכם, תעמדו עליהן ואל תתביישו להביע אותן.

    9. תהיו אנשים נחמדים. אנשים נחמדים בדרך כלל יותר קל לאהוב ולכבד, במיוחד ככל שעוברים השנים ואתם כבר לא ילדים, אין טעם להתנהג כמו ילדים. תחמיאו לאנשים אחרים ותתנהגו לאנשים אחרים כמו שהייתם רוצים שיתנהגו אליכם.

    10. תעשו משהו אחד ביום בשבילכם. לעתים אנשים חסרי ביטחון יעדיפו לרצות את כולם ולא יקדישו לעצמם את הזמן להנאה ושמחה. בנוסף, אל תחיו על פי נורמות חברתיות ותעשו מה שבאמת משמח אתכם מבלי לחשוב מה אחרים חושבים על זה ואם אחרים אוהבים את אותם דברים.

    לסיכום

    חשוב להבין שאם מישהו חסר ביטחון זה ממש לא אומר שיש לו משהו שאולי באמת משקף את זה. זאת אומרת שאתם צריכים להבין שאתם באמת חכמים מספיק, יפים מספיק, טובים מספיק לעשות את אותם דברים שכולם עושים וזה הכל בראש שלכם.

    נסיים בנקודה קטנה ששמענו בעבר. מי שביקר בחייו בקרקס או שראה בסרט יכל להיתקל במקרה המשעשע של פיל גדול קשור בחבל לאיזה מקל קטן שמונע ממנו לרוץ לכל עבר ולהתפרע על הקהל. אולי מישהו מכם תהה פעם "איך זה שהפיל לא פשוט רץ ומעיף את המקל הקטן שמחזיק אותו כאילו היה קיסם?" והתשובה היא פשוטה. הפיל שבקרקס כבר מגיל קטן היה מוחזק על ידי המקל  ובאמת כשהוא היה קטן הוא לא היה יכול לעשות כלום בנידון, אך במהלך השנים לאחר שהוא הבין שהוא לא יכול לברוח מהמצב הוא פשוט השלים עם העובדה שהוא לא יכול להשתחרר מהמקל. גם שנים לאחר מכן, הפיל תקוע במחשבה שהוא לא יכול להשתחרר מהמקל ולכן הוא בכלל לא מנסה, אם הוא היה מנסה הוא היה מגלה שזה קלי קלות בשבילו. מוסר ההשכל פה הוא שאל תתנו לכשלונות שחוויתם בעבר להוות כקיר עבורכם ותקבלו קצת יותר ביטחון ביכולות שלכם כי בסופו של דבר, אין לכם מה להפסיד אלא רק להרוויח!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים