menu icon newsbox tv
    10 רגעי השיא בתולדות המונדיאל - ניוזבוקס
     

    10 רגעי השיא בתולדות המונדיאל

    פורסם לפני 5 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בכל 4 שנים מתכנסים השחקנים והקבוצות הטובות ביותר בעולם בכדורגל כדי לזכות בגביע העולם בתחרות המונדיאל. בדרך כלל רגעי השיא של משחקי המונדיאל הם הגולים היפים והמהלכים המתוחכמים, אבל לפעמים יש גם דברים אחרים שמושכים את תשומת לב הקהל. בין אם מדובר בשיפוט מוטעה, רמאות או אלימות, בתחרות המונדיאל תמיד נראו כל מיני רגעים יוצאי דופן. החלטנו לחזור אחורה ולהסתכל על כמה מהם.

    השופט ששלף 3 כרטיסים צהובים לאותו שחקן

    מונדיאל 2006 הכיל בתוכו כמה רגעים מעניינים. אבל אחד הבולטים בו היה המשחק בין אוסטרליה לקרואטיה ובו השופט האנגלי גרהאם פול שלף כרטיס צהוב 3 פעמים על אותו שחקן ולא שם לב לטעות שלו עד שהיה מאוחר מדי. בדקה ה-61 שלף השופט כרטיס צהוב על עבירה שביצע השחקן יוסיפ שימוניץ', ואז עשה זאת שוב בדקה ה-90. זמן קצר לאחר מכן השופט שלף את הכרטיס השלישי וסילק את השחקן מהמגרש.

    המשחק הסתיים בתוצאה 2-2, אך מי יודע, אולי הדקות האחרונות של המשחק היו מתנהלות אחרת לגמרי בהיעדר שחקן אחד. השופט טען שהוא התבלבל מכיוון שיוסיף נולד באוסטרליה, ובעל מבטא אוסטרלי, למרות שבפועל שיחק בקרואטיה. לאחר התקרית הזו הודח השופט מהתחרות והוא סיפר שהוא התקשה להתעלם מהבושה זמן רב לאחר מכן.

    7-1 לגרמניה

    גביע העולם בשנת 2014 ייזכר לעד בברזיל, ולא במובן חיובי. המדינה, שחובבת כדורגל במידה לא קטנה, התלהבה לארח את המונדיאל בפעם הראשונה מאז 1950 והצליחה לנווט את דרכה לחצי הגמר לאחר שגברה על מתחרות מצוינות.

    אבל שום דבר לא הכין אותם למשחק מול גרמניה. למרות שגרמניה הייתה יריבה חזקה והברזילאים ידעו את זה, הם חשבו שהמזל משחק לטובתם והמשחק התחיל ברוח מאוד חיובית. תוך זמן קצר התברר להם גודל האסון ועד המחצית הם היו בחיסרון של 5-0. יש שטוענים שנבחרת ברזיל הייתה נראית כמו קבוצת כדורגל של ועד עובדים שמתחרה נגד אחת הקבוצות החזקות בליגה. קרועים לגזרים הם חטפו גולים בזה אחר זה, חלקם בהפרשים של דקות בודדות. המשחק הסתיים בתוצאה 7-1 ומאז הברזילאים מחכים ליום שבו הם יוכלו לנקום ולכפר על הבושה.

    הנשיכה

    לואיס סוארז הוא אחד השחקנים השנויים במחלוקת בשנים האחרונות. הוא שחקן מאוד מוכשר ומוצלח אבל לא מפסיק לספר כותרות, ולאו דווקא חיוביות. במונדיאל 2010 הוא נגע בכדור עם היד בכוונה כדי למנוע מגאנה לכבוש את גול הניצחון, אך לא הסתפק בכך וב-2014 הוא גרם לסקנדל אפילו גדול עוד יותר.

    היה זה אחד המשחקים האחרונים של המונדיאל ואורוגוואי היו חייבים לנצח את איטליה כדי להמשיך לשלב הבא. תוצאת המשחק הייתה 0-0 ובדקה ה-79 היה נראה שהמשחק הולך להסתיים בתיקו. ואז, משום מקום, משהו מוזר קרה בין סוארז לשחקן ההגנה של איטליה, ג'ורג'ו קייליני.

    סוארז נפל לקרקע כשהוא מראה סימני כאב באיזור הפה. רק אחרי כמה שניות תברר שהוא למעשה נשך את השחקן השני. זו לא הייתה הפעם הראשונה או האחרונה שהוא נשך מישהו (וזה מוזר בפני עצמו) אבל בהמשך אותו משחק אורוגוואי כבשה את שער הניצחון ושלחה את איטליה הביתה. זה כבר היה יותר מדי.

    הגול של ג'ף הרסט

    רבים משחקי אנגליה חוששים שהם לעולם לא יזכו לראות את נבחרת אנגליה מנצחת במנודיאל. אבל אם יצא לכם לחיות בשנת 1966, אולי התמזל מזלכם לראות את הניצחון היחיד שלכם בתחרות זו. השמועות אומרות שזו הייתה תחרות נפלאה ושלאנגליה הגיע לנצח. אבל הניצחון שלהם בגמר נגד גרמניה המערבית היה שנוי במחלוקת.

    90 דקות לא הספיקו לסיים את המשחק והקבוצות נכנסו להארכת זמן. 11 דקות לאחר מכן, ג'ף הרסט כיוון בעיטה נפלאה לעבר השעבר וכבש גול. או שלא? הכדור פגע במשקוף, ירד לכיוון קו השער וחזר בחזרה למגרש. השופט לא היה בטוח אם מדובר בגול או לא, אך הקוונים הבטיחו לו שהכדור עבר על קו השער. המשחק הסתיים בתוצאה 4-2 לאנגליה, אך השער הספציפי הזה היה מה שעצבן את הגרמנים יותר מכל.

    איפה רונאלדו?

    השנה הייתה 1998 ונבחרת צרפת המארחת הגיעה למשחק מול מגנת הגביע, ברזיל. אחד הכוכבים של התחרות היה השחקן משחק 9 – רונאלדו, אז דמיינו לעצמכם את הפרצופים של האנשים שגילו ששמו של רונאלדו לא הופיע ברשימת 11 השחקנים שעולים על הדשא.

    הקהל ששמע על כך, הקריינים והפרשנים לא הצליחו להסתיר את תמיהתם, כיצד הכוכב לא עולה לשחק במשחק כל כך חשוב. מאוחר יותר התקבל מידע חדש שהשחקן כן עולה לשחק ואכן הוא עלה, אבל על פי רוב הדעות שיחק גרוע מאוד. צרפת ניצחה 3-0, אבל אנשים רבים המשיכו להתעסק בשאלה "מה קרה לרולנדו?". תיאוריות קונספירציה החלו להתפשט כמו אש בשדה קוצים. לאחר מכן התברר שזמן קצר לפני המשחק חווה רונאלדו התקף וחבריו לקבוצה חששו לבריאותו, אך לאחר בירור עם רופאים הוחלט שהוא כשיר להשתתף במשחק.

    הקרב על נירנברג

    מה זה חצי פורטוגלי, חצי הולנדי, יש בו 16 צהובים ו-4 אדומים? הקרב על נירנברג. המשחק המדובר בין פורטוגל להולנד שהתרחש במונדיאל 2006 נחשב למשחק עם הכי הרבה כרטיסים. אי אפשר להאשים את השופט שהוא קל על ההדק מכיוון שהשחקנים באמת יצאו מכלל שליטה. צפו בסרטון למעלה והיווכחו בעצמכם.

    המשחק האלים בהיסטוריה

    "הקרב על נירנברג" משנת 2006 נחשב לאחד המשחקים עם הכי הרבה כרטיסים צהובים ואדומים, אבל למעשה "הקרב על סנטיאגו" היה הרבה יותר גרוע. השנה הייתה 1962 ונבחרת צ'ילה שאירחה את המונדיאל התעמתה מול איטליה באחד המשחקים האלימים ביותר בהיסטוריה של המונדיאל.

    כרטיסים צהוב ואדום לא בדיוק היו בשימוש אז, אבל 2 שחקנים הורחקו מהמשחק והמשטרה הייתה צריכה להתערב מס' פעמים על מנת להפריד מריבות בין השחקנים. 12 שניות מתחילת המשחק כבר קרה הפאול הראשון ו-12 דקות לאחר מכן השחקן הראשון הועף מהמשחק. שחקנים משתי הקבוצות חבטו באגרופים ובעיטות בשחקנים היריבים ואחד השחקנים האיטלקים אף סבל מאף שבור בסוף המשחק. המשחק הסתיים בניצחון של צ'ילה – 2-2.

    השופט קן אסטון שמח שהמשחק הסתיים מכיוון שהוא בקושי הצליח להשתלט עליו. כמה שנים לאחר מכן, בזמן שעמד ברמזור, עלה במוחו הרעיון לשייך את 2 הצבעים צהוב ואדום לשיפוט במשחקי הכדורגל. אשתו עלתה עם הרעיון של להשתמש בצבעים האלו על קלפים שיכולים להיכנס לכיס, ומאז זה היסטוריה.

    יד אלוהים

    אם אחד מהקוראים שלנו לא מכיר את המושג "יד אלוהים" הוא לא באמת מבין בכדורגל. בשנת 1986 כשאנגליה שיחקה נגד ארגנטינה נראה היה ששתי הקבוצות שוות במחצית הראשונה. אך זמן קצר לאחר שהמחצית השניה התחילה ארגנטינה יצאה להתקפה. תוך כדי ההתקפה הכדור הועף באוויר לכיוון השוער של אנגליה, מראדונה עט לכיוון הכדור ונדמה היה שמפאת גובהו הנמוך לא יצליח לגבור על השוער הגובה, אבל הוא הצליח לעשות זאת באמצעות נגיחה מכה עם היד וכבש שער.

    הגול הזה הדהים רבים מהקהל באצטדיון ובבית. כולם ראו שמרדונה הכניס גול עם היד.. כולם למעט השופט והקוונים. מרדונה שוב כבש כמה דקות לאחר מכן וארגנטינה ניצחה 2-1. בראיון שלאחר מכן טען מראדונה שהוא הכניס גול עם הראש, עם קצת עזרה מ"יד אלוהים".

    הנגיחה של זידאן

    אין ספק שאחד הרגעים הזכורים בתולדות המונדיאל הגיע בגמר המונדיאל של 2006. איטליה שיחקה נגד צרפת והכוכב של הערב היה זינאדין זידאן שבקלות יכלו הוא וצרפת להגיע לרגעי השיא שלהם, אבל לא עבר לזידאן בראש המחשבה הזו, אלא משהו אחר – החזה של מרקו מטראצי.

    הנגיחה של זידאן בחזהו הייתה לאחד המראות המשעשעים וההזויים בתולדות המונדיאל. הנגיחה הגיעה לאחר שהקבוצות הגיעו לארכת זמן וזידאן לא הצליח לשלוט על עצמו. מאוחר יותר הודה מטראצי שהוא אמר משהו לא נחמד על אחותו של זידאן וזה מה שעורר את זעמו. זידאן עצמו לא התנצל על המקרה, אך הצטער על כך שהוא איכזב את צרפת מכיוון שאיטליה לבסוף ניצחה את המשחק בבעיטת עונשין.

    גול עצמי קטלני

    הרבה אוהדים יגידו לכם שכדורגל זה יותר מסתם משחק. אבל אין ספק שאוהד אחד של נבחרת קולומביה לקח את זה רחוק מדי לאחר המשחק בין קולומביה לארצות הברית בשנת 1994.

    במהלך המשחק, לאחר מסירה תמימה בקו ההגנה, אנדרס אסקובר, הידוע בכינויו "הג'נטלמן", ניסה למנוע מהכדור להמשיך בגלגולו, אך בטעות גרם לגול עצמי. המשחק הסתיים בניצחון של 2-1 לטובת ארצות הברית וקולומביה ירדה לתחתית הטבלה.

    אסקובר וקבוצתו חזרו לביתם ובילו כמה לילות עד שהבילויים נעצרו כש-6 כדורים נורו לעברו של אסקובר והרגו אותו. מאבטח המקושר לקרטל סמים נעצר ונשפט על הרצח ככל הנראה כנקמה על הטעות התמימה של השחקן. נגזרו עליו 43 שנים בכלא, אך הוא שוחרר לאחר 11 שנים בגין התנהגות טובה.

    סביר להניח שיש עוד כמה רגעים זכורים ומדהימים שפספסנו. אם עולה לכם משהו בראש, כתבנו לנו בתגובות!

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “10 רגעי השיא בתולדות המונדיאל”

    1. מעתיק את הפדיחה שלכם

      האיטלקים אף סבל מאף שבור בסוף המשחק. המשחק הסתיים בניצחון של צ'ילה – 2-2.

    השאר תגובה

    שיתופים