menu icon newsbox tv
    10 סיפורים על אנשים מיוחדים שהיו ב"מופעי המוזרויות" - ניוזבוקס
     

    10 סיפורים על אנשים מיוחדים שהיו ב"מופעי המוזרויות"

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    יש סיכוי שיצא לכם לשמוע על אנשים או לראות תמונות של אנשים שקצת שונים מאיתנו ולא זכו להיראות כמו שאר בני האדם. אותם אנשים לא זכו ליחס כמו כולם ומעטים היו האנשים שהתייחסו אליהם בגלל האדם שהם היו ולא בגלל מי שהם הוצגו, אז זה המקום לכך.

    צ'ארלס שרווד סרטון – גנרל טום טאמב

    הוא אולי נראה לכם כמו תינוק קטן וחמוד, אבל למעשה הוא בן 10 שטייל בקרקס האחים בארנום וביילי כאדם בגובה 60 סנטימטר במשך קרוב ל-40 שנה כשבסופם הוא כבר היה בגובה כמעט 90 סנטימטר. הוא הרוויח כסף כמבצע בקרקס וזכה לערוך חתונה בבית הלבן. בשנת 1883, בגיל 45, הוא נפטר מהתקף לב ונקבר בהלוויה בה השתתפו כ-20 אלף איש. סיבת גובהו הייחודי של צ'ארלס לא ידועה מכיוון שבאותם שנים עוד לא הייתה קיימת טכנולוגיית ה- X-Ray.

    סטפן ביברובסקי – האיש בעל פני האריה

    ביברובסקי סבל מהיפרטריכוזיס, שידועה גם בשם תסמונת איש הזאב שגורמת לריבוי שיער פנים בצורה קיצונית ביותר. הצורה בה דגל השיער שלו דימתה את פניו לאריה ורבים היו משלמים כסף בשביל לראות אותו. למעשה, ביברובסקי היה אדם אינטלגנטי מאוד והוא יכל לדבר בהמון שפות. במהלך ההופעה שלו הוא היה דווקא מדבר אל הקהל ולא עושה משהו משפיל כמו שרבים היו מצפים ממנו.

    צ'אנג ואנג – התאומים הסיאמים המקוריים

    שני התאומים האלו שנולדו בסיאם הם התאומים הסיאמים הראשונים שתועדו ועל כן כל התאומים שאחריהם נקראים 'תאומים סיאמים'. בניגוד לרבים אחרים, השניים האלה דווקא יכלו להיפרד מכיוון שהם לא חלקו שום איברים משותפים מלבד הכבדים שלהם שהיו מחוברים אך פעלו בנפרד, למרות זאת הם בחרו להישאר ביחד. כל אחד מהם התחתן עם מישהי אחרת והם גרו ביחד עם הנשים וישנו במיטה מיוחדת עם 4 מקומות. בשלב מסוים הנשים שלהן רבו אחת עם השניה והם החלו לעשות תורנויות ולגור בשני בתים במשמרות, שלושה ימים בבית אחד ושלושה ימים בשני. במהלך חייהם נולדו להם סה"כ 21 ילדים עד שיום אחד חלה צ'אנג בדלקת ריאות קלה ומת לפתע בשנתו. אנג קרא לאשתו שתזעיק את הרופא והומלץ לו לבצע ניתוח ולהפריד ביניהם אך אנג סירב להיפרד ומת 3 שעות מאוחר יותר.

     ג'וספין ג'וסף – חצי איש חצי אישה

    למרות שהיום יוצא לנו לשמוע על כאלה מקרים שאנשים הם חצי גבר חצי בחורה, המקרה הזה היה יוצא דופן במיוחד מכיוון שלג'וספין הצד הימני של הגוף היה של גבר והצד השמאלי היה של בחורה. לא הרבה ידוע על עברה ואפילו מה שמה האמיתי ולאחר שהעלתה מופע החלו הבעיות עם הממלכה המאוחדת. ג'וספין סירבה לערוך בדיקות כדי להבין את מצבה, דבר שהגביר את החשדות כלפיה שהיא לא באמת חצי גבר וחצי בחורה אלא פשוט מטפחת את שני הצדדים באופן שונה. צד אחד כולל מריטת שיער, איפור שונה, וסוג אחד של כושר והצד האחר מטופל באופן גברי יותר. בנוסף, הבגדים שאותם נהגה ללבוש שהיו חצויים באופן שיציג כל צד בצורה בולטת יותר הוסיפו ל'מופע'. אך למרות זאת, יש שסברו שיש משהו לא טבעי בה כמו למשל הידיים שהיו באורך שונה אחת מהשניה ולכן הוחלט ללכת למשפט על מנת לקבל הכרעה בנושא. על מנת להימנע ממשפט היא העדיפה להכריז על עצמה כאשמה במרמה, היא קיבלה קנס והתבקשה לא לעשות יותר מופעים מהסוג הזה. ג'וספין התנצלה ועזבה את המדינה.

    ג'וזף מריק – איש הפיל

    ג'וזף מריק נולד והיה נראה בריא עד שבגיל 5 החלו להיווצר עיוותים בפניו ובגופו. במהלך חייו הצעירים הוא ניסה לעבוד בכל מיני עבודות אבל אנשים סלדו ממנו ובעבודות האחרות הוא התקשה בגלל מבנה גופו. לבסוף הוא מצא את דרכו במופע שוליים משפיל כשאנשים היו מסתכלים עליו, נגעלים או צוחקים. את כל הכסף שהרוויח מהמופע היה מקבל המנהל שלו. ג'וזף תמיד היה ישן במאונך אך חלם לחיות חיים נורמלים והחליט לישון יום אחד במאוזן, 'כמו נורמלי', דבר שגרם לכובד ראשו לחנוק אותו בשנתו וכך הוא מת בגיל 28. בשנת 1980 יצא סרט בשחור לבן בשם 'איש הפיל' המספר את סיפורו.

    ג'וני אק – חצי האיש

    לאיש אמנם היה חסר 2 רגליים אבל לא היה חסר כישרון. בנוסף לזה שהוא היה אטרקציה חביבה בקרקס הוא גם היה צייר מוכשר, שחקן שהשתתף ב-3 סרטי טראזן ואפילו מנצח בתזמורת.

    אלה הארפר – ילדת הגמל

    בניגוד לשם שניתן לה, אין לה שום קשר לגמל. למעשה היא סבלה מבעיה מיוחדת שגורמת לברכיים שלה להתכופף בצורה הפוכה משאר בני האדם. לאחר שהרוויחה סכומי כסף נכבדים במופעים היא לבסוף התחתנה, נולדו לה כמה ילדים והיא חיה חיים נורמלים למשך שארית חייה.

    אנני ג'ונס – האישה המזוקנת

    מלבד היותה האישה המזוקנת המפורסמת והמצליחה ביותר היא גם הייתה פעילה למען אותם אנשים שסבלו מבעיות דומות לה. כל אותם אנשים עם תופעות כאלו או אחרות זכו לכינוי 'מופעי מוזרויות' ("Freak Show") והיא פעלה למען ביטול השם המשפיל הזה.

    האומי הגדול (The Great Omi)

    קרוי גם 'איש הזברה'. הבחור הזה נראה כאילו יצא הרגע מקומיקס גיבורי על אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם, הוא היה אדם משכיל שלמד באוקספורד. הוא קיבל ירושה מפוארת מאביו אבל חיי העושר לא עשו לו את זה והוא בילה 150 שעות בקעקוע כל גופו וחי את כל חייו במופעי קרקס.

    אייזק ספראג – השלד האנושי

    בשל ניוון שרירי קיצוני, אייזק שהיה בגובה 164 סנטימטר שקל רק כ-20 קילוגרם. הוא נולד ככל האדם ובגיל 12 החל לאבד ממשקלו. בגיל 24 הוא הצטרף לקרקס על מנת לממן את ההתמכרות שלו להימורים, הוא התחתן ונולדו לו ילדים בריאים וחזקים אך מת בגיל 46 כתוצאה מסיבוך במצבו.

    מאחורי כל אדם ברשימה הזאת ועוד רבים אנשים שהיו במצבים דומים יש בן אדם עמוק כמו כולנו ולא רק מה שאתם רואים על פני שהטח. כולם כנראה רק רצו לחיות חיים נורמלים אך משהו בגופם או במוחם לא איפשר להם לעשות זאת ולמרות שאנחנו יודעים רק חלקיקים מחייהם, תארו לכם שתשבו עם מישהו מהם לשיחה ותשמעו מה שבאמת יש להם על הלב.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים