menu icon newsbox tv
    10 מיתוסים על דינוזאורים שממש לא נכונים - ניוזבוקס
     

    10 מיתוסים על דינוזאורים שממש לא נכונים

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    דינוזאורים הם מבעלי החיים הנכחדים האהובים ביותר על בני האדם. ואיך אפשר שלא לאהוב? הם באים בכל הסוגים והגדלים וסביר להניח שתמצאו סוג אחד שימצא חן בעיניכם. הבעיה היחידה היא שלא הרבה אנשים יודעים מספיק על דינוזאורים ומה שהם כן יודעים לקוח סרטי "פארק היורה" וגם שם לא הכל נכון. אז החלטנו להרים את הכפפה ולהציג בפניכם כמה מהדברים שחשבתם שהם נכונים אבל הם לא.

    דינוזאורים ובני אדם חיו באתה תקופה

    אנחנו יודעים שזה מאוד דבילי להגיד את זה אבל יש כאלו שמאמינים שדינוזאורים חיו באותה תקופה יחד עם האנשים הקדמונים. התשובה לכך היא כמובן לא, דינוזאורים נכחדו כ-62 מיליון שנה לפני שראשוני בני האדם הגיעו לעולם.

    יום יבוא ויהיה פארק היורה

    נדמה שעוד רגע אחד והטכנולוגיה המתאימה תגיע כדי שנוכל ליצור דינוזאורים מ-DNA שיש ברשות בני האדם ואז נוכל לבקר בפארק יורה מדהים של דיסני. אבל עם כל הכבוד לטכנולוגיה, שאריות ה-DNA של הדינוזאורים לא מאפשרות שום שכפול או יצירה גנטית כי זמן מה אחרי מות הדינוזאורים ה-DNA שלהם מאבד את הצורה המקורית. במקרה הטוב, מדענים טוענים שיהיה אפשר להכין DNA חדש שיורכב מבעלי חיים. אבל גם זה השערות וניחושים של מדענים עם עודף ביטחון עצמי.

    היו דינוזאורים שיכלו לעוף

    עכשיו יקפצו החכמולוגים ויגידו "מה? בטח שכן! יש פטרוזאוריה ועוד כמה דינוזאורים מעופפים! ראינו את זה בסרטים!" ואנחנו נגיד שכל מה שראיתם בסרטים זה לא דינוזאורים אלא יצורים פרה היסטוריים אחרים כמו זוחלים מעופפים או עופות – לא דינוזאורים.

    כל הדינוזאורים חיו באותו זמן

    בסרטי מדע בדיוני רוצים להציג לכם את כל מה שהם יכולים, אבל זה לא אומר שזה היה כך במציאות. למשל, אפטוזאורוסים חיו לפני כ-150 מיליון שנה בעוד שטירנוזאורוסים חיו לפני 60-70 מיליון שנה. הפרש כזה גדול זה כמו ההפרש בין הטירנוזאורוסים לבני האדם.

    לכל הדינוזאורים היו קשקשים כמו של תנין

    אפשר לומר שבעלי החיים שהכי מזכירים לנו דינוזאורים הם תנינים. ולהגיד שהיו דינוזאורים עם קשקשים כמו של תנין זה די נכון, אבל לא כולם. היו גם דינוזאורים עם נוצות ואפילו כנפיים על הידיים, אבל הם לא פופולרים כמו הטי-רקס הא?

    דינוזאורים לא יודעים לשרוד

    שמעו, אנחנו די מבינים אתכם, אנחנו פה והם לא, זה אומר שאנחנו חזקים יותר ואנחנו שורדים. אבל למעשה, ממש לא. הם כרגע שוברי השיא של השורדים הכי הרבה זמן כי הם שלטו על כדור הארץ יותר מ-150 מיליון שנה ואנחנו פה במקרה הטוב רק מיליונים בודדים.

    דינוזאורים חיו רק בסביבה חמה

    מדברים איתנו על דינוזאורים ואנחנו מדמיינים יערות, נחלים ולפעמים גם מקומות יבשים וחוליים, אבל מדענים מצאו שלדים של Cryolophosaurus ודינוזאורים נוספים בקוטב הדרומי והם טוענים שזה מראה שגם שם חיו דינוזאורים. אז או שהם טועים או שאתם טועים.

    כל הדינוזאורים נכחדו

    אם תחשבו על זה לרגע תגלו שזה ממש לא נכון. למרות שאתם בטח חושבים שכל הדינוזאורים נכחדו אי שם על ידי מטאור או עידן קרח משוגע, על פי מדענים, דינוזאורים מסוג תרופודה שרדו ועם הזמן והאבולוציה הם הפכו לציפורים שאנחנו מכירים היום. אז זה לא שהם נכחדו, הם פשוט השתנו.

    בפארק היורה היו דינוזאורים מתקופת היורה

    נשמע פשוט והגיוני? אז לא, בסרטי פארק היורה יש דינוזאורים גם מתקופות אחרות. הטי רקס המפורסם, הטריצרטופס וולוצירפטור חיו בתקופות אחרות לגמרי מתקופת היורה. בסרט פארק היורה החדש אפילו המציאו דינוזאור שלא היה קיים בכלל, אבל למי איכפת? אחלה סרטים.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    4 thoughts on “10 מיתוסים על דינוזאורים שממש לא נכונים”

    השאר תגובה

    שיתופים