menu icon newsbox tv
    10 הרעשים הכי חזקים - ניוזבוקס
     

    10 הרעשים הכי חזקים

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בסוף השבוע שעבר פרסמנו בדף 'דברים שלא ידעתם' את העובדה שאם בני האדם יצליחו להפיק קול בעוצמה של 1100 דציבל הם ייצרו חור שחור שישאב לתוכו את כל הגלקסיה שלנו.

    תוסיפו לזה את הצליל החזק ביותר שאפשר להפיק – 194 דציבל (מעבר לזה כל מה שנשמע יהיה גל הלם לא ברור ולא יישמע לכם כצליל כשאר הצלילים) ותגיעו למסקנה שאין לכם מושג בכלום.

    אז על כמה באמת אנחנו מדברים? בני אדם שומעים רעשים כל יום, חלקם חזקים יותר וחלקם פחות. סף הכאב של בן אדם עומד על 120-130 ולמעשה כל צליל מעל 85 דציבל מטווח 0 יכול לגרום נזק לשמיעה (ויש משמעות גם למשך החשיפה לאותו צליל)

    אז בעוד ששיחה רגילה של בן אדם מגיעה לעד 60 דציבל, בואו ננסה לראות איזה רעשים באמת חזקים יש. אגב, ברחבי האינטרנט אתם תמצאו מדידות שונות לכל אחד מהדברים שמוצגים פה ואנחנו החלטנו ללכת פחות או יותר על ה'ממוצע' שלהם מבין כל המקורות.

    10. רמקולים בהופעה של רוק

    רמקולים עוצמתיים שנמצאים בדרך כלל בהופעות גדולות עלולים לגרום לכם נזק מאוד גדול אם אתם קרובים אליהם במשך זמן רב. הרמקולים מגיעים לעוצמה של 135-145 דציבל.

    9. זיקוקים

    בדרך כלל אנחנו לא שומעים אותם מקרוב כל כך אבל למעשה זיקוקים הם מאוד רועשים – עובדה שאנשים מצליחים לשמוע אותם ממרחקים גדולים מהמיקום בו הם מופעלים. הרעש שהם מפיקים באותו מקום בו הם מתפוצצים מגיע ל- 145-150 דציבל.

    8. ירי

    ירי ברובה גם כן יכול להזיק מאוד ובגלל זה במטווחים בצבא אנשים שמים אטמים. הצליל שמופק מהירי מגיע לעד כ-160 דציבל (משתנה מרובה לרובה).

    7. מכונית מירוץ NHRA Dragsters

    מכונית מירוץ שמשתתפת בתחרות NHRA מפיקה צליל עוצמתי כשהמנוע נכנס לפעולה והוא יכול להזיק לא רק לאוזניים אלא לכל הגוף שלכם. הצליל מופק בעוצמה של עד 165 ולא כדאי לאף אחד לעמוד קרוב אליו כשהוא מופעל. העוצהמ החזקה יכולה לגרום לכם לטשטוש בעיניים ואפילו קושי לבלוע את הרוק לכמה שניות. הנהגים לובשים חליפות מיגון וקסדה שאמורים למנוע מהם נזק כלשהו.

    6. שיגור מעבורת חלל

    כשהטיל משוגר זה יהיה חכם לעמוד במרחק של לפחות 800 מטר ממנו מכיוון שהעוצמה שמגיעה קרוב ל-170 דציבל ממש מסוכנת בשבילכם.

     

    5. הר געש – קרקטואה

    הר הגעש שהתפרץ בשנת 1883 הצליח להתיזיותר מ-25 קילומטרים מעוקבים (מידת נפח) של סלעים ואפר והוא גם יצר רעש ממש חזק בעוצמה של 180 דציבל. הרעש נשמע עד למרחק של כ-5000 קילומטר.

    4. לוויתן כחול

    הצליל שמפיקים הלוויתנים הכחולים הוא מאוד חזק. מדובר במין צליל בתדר נמוך שיכול להגיע למרחקים של לא מעט קילומטרים מתחת למים. הצלילים האלה נועדו לתקשר בין לוויתנים או כדי בני זוג. הצליל שמופק מגיע עד 188 דציבל מה שהופך את הלוויתן לבעל החיים שמפיק את הקול הכי חזק בכדור הארץ.

    3. טון של פצצות TNT

    אם תעמדו במרחק של כ-75 מטר מפיצוץ טון שלם של פצצות TNT אתם תיחשפו לרעש של 210 דציבל. במרחק כזה לא רק שהצליל כל כך חזק, אלא גם שההדים שהוא ייצור כתוצאה מהצליל (לא כתוצאה מהפיצוץ) יזעזעו אתכם כל כך חזק שאתם פשוט תתפרקו לחלקים.

    2. רעידת אדמה בסולם 5.0

    זה נשמע מוזר אבל הגיוני. אם תעמדו בדיוק בנקודה שממנה נוצרת רעידת האדמה אתם תמותו מהצליל הרבה לפני שתמותו ממשהו שיפול עליכם. הצליל שמופק בעוצמה של 235 כבר ממש קטלני.

    1. מטאוריט טונגוסקה

    אירוע טונגוסקה היה פיצוץ ענקי שארע באגם טונגוסקה שנמצא כיום ברוסיה. בשעה 7:40 בבוקר ב-30 ביוני 1908 ככל הנראה ממטאוריט שהתפוצץ בכדור הארץ במרחק של 5 עד 10 קילומטר מעל הקרקע והוא שווה ערך לעוצמה של 10 עד 20 מגהטון TNT, עוצמה השקולה ל-1,000 פצצות מהסוג שהוטל על הירושימה. הרעש שהופק מהפיצוץ היה 300-315 דציבל והוא נחשב לרעש הכי חזק בהיסטוריה.

    לגלות היכן ארע האסון מאוד קל לדעת מהסיבה שברדיוס של 15 עד 30 קילומטר מהאירוע כל החי והצומח הושמדו והשרידים מהעצים נראים כולם מוטלים ארצה בצורה מעגלית עם הפנים 'החוצה' ממוקד הפיצוץ. לא ידוע על בני אדם שנהרגו כתוצאה ממנו.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים