menu icon newsbox tv
    10 דרכים לזהות אם מישהו משקר לכם - ניוזבוקס
     

    10 דרכים לזהות אם מישהו משקר לכם

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אם יש משהו שכולם עושים – זה לשקר. כולם משקרים בשלב מסוים בחיים שלהם או בהרבה שלבים בחיים שלהם, אנחנו לא תמיד עושים את זה מרוע, לפעמים זה פשוט הדבר הנכון לעשות ולפעמים הפחד שלנו ממה שיקרה אם לא נשקר גובר וגורם לנו לעשות זאת. הפעם נכין כתבה שתסביר לכם איך לזהות אנשים שמשקרים. סימני הזיהוי הבאים הם אמנם מבוססים על סמך מחקרים וכו' אבל אנא מכם – אל תשתמשו בהם כהוכחות חותכות לגבי שקר. למשל – לא כל מי שמזיע משקר!

    עכשיו שהבהרנו את זה, בואו נתחיל.

    כחכוח בגרון

    Accidental_coughing-610x854 (1)

    כשאנחנו משקרים, המוח שלנו מכין את הגוף שלנו למצב שבו אנחנו עלולים להיכנס לויכוח או שנצטרך לברוח (אמיתי לגמרי). כתוצאה מכך, הגוף מנסה להתרוקן מליחה על מנת שנהיה מוכנים יותר לכל תרחיש בלי שיהיו הפרעות אחר כך. אם אתם רואים מישהו מכחכך בגרונו, אולי הוא משקר לכם.

    הזעה

    sweating-Boy_Face_from_Venezuela-610x490

    בסרטים המצוירים אנחנו רואים הרבה פעמים שדמויות שמשקרות מתחילות להזיע בצורה מטורפת (תדמיינו את זה עכשיו) וזה לא המצאה של הסרטים המצוירים. אנשים שמשקרים עלולים למצוא את עצמם מזיעים מהר מאוד.

    חוסר קשר עין

    eye-contact-on-the-bus-610x381

    אנשים שמשקרים לעתים עלולים להרגיש חוסר נוחות ובלי כוונה כלל הם עלולים להסית את מבטם מעיניכם כשהם משקרים לכם. בנוסף לכך, שימו לב לאן הם כן מסתכלים, אם הם מסתכלים לעבר הדלת או לעבר יציאה פוטנציאלית זה אולי בגלל שהמוח שלהם באופן אוטומטי מסתכל על מקום מפלט שבו המוח שלהם מעדיף להיות במקום להיות בסיטואציה בה הם משקרים.

    דיבור איטי

    Anna_Chlopecki_speaking_at_student_panel_at_Wikipedia_in_Higher_Education_Summit-610x454

    באופן אישי, אני חושב שזה בא לשני הכיוונים (אנשים שעונים ממש ממש מהר). אבל נתמקד כרגע בדיבור האיטי – אנשים שמשקרים נוטים לדבר לאט מסיבה ברורה, כשאתם שואלים אותם שאלות והם צריכים לשקר ולהתבסס על חלקים נוספים שהם כבר שיקרו לכם הם יצטרכו לחשב את כל החלקים בסיפור כדי לוודא שהם לא סותרים משהו קודם שהם אמרו או כדי שהסיפור ייראה יותר אמין ונכון – כתוצאה מכך הם ידברו לאט.

    יותר מדי תיקונים

    istock_photo_of_two_people_talking

    אנשים שמדברים מהר בזמן שהם משקרים עלולים לגלות במהלך השיחה שהם מדברים מהר מדי ולא מספיקים לתכנן את השקר שלהם מספיק טוב. כתוצאה מכך, הם יתקנו את עצמם הרבה על מנת שהשקר יהיה יותר אמין או על מנת שלא תבחינו בסתירה בין מה שהם אומרים לעובדות או לדברים קודמים שהם אמרו. למשל: "קמתי בשעה 7:30. בעצם קמתי ב-7:20.. אפילו 7:15 יש מצב"

    פחות תנועות ידיים

    bill-cosby-gesturing-610x457

    יישמע מגוחך ככל שזה יישמע, יש בזה משהו. אנשים שמשקרים ישתדלו להימנע מתנועות ידיים ואפילו לא יזיזו את הראש שלהם יותר מדי. המוח שלהם באופן אוטומטי ירגיש שיש פה עניין של סכנה אם הם יתפסו בשקר ולכן הוא משתדל לזוז כמה שפחות כדי שאולי לא תשימו לב שמשהו לא כשורה.

    הסתכלות בשעון

    Netanyahu_and_Mubarak_checking_their_watches-610x406

    בדרך כלל, הסתכלות בשעון במהלך שיחה פירושה היא שאתם לא מרוצים מהמצב שאתם נמצאים בו. אולי בגלל שאתם ממהרים למקום מסוים, אולי בגלל שהשיחה ממש ממש משעממת (ראו תמונת אובמה חופר) ואולי בגלל שאתם במצב לא נעים שהייתם רוצים לסיים אותו בכמה שפחות תקלות, ושקר שיתגלה זו תקלה עבורכם.

    לשכוח מהר מאוד

    girl-thinking-610x406

    אנשים שאומרים את האמת ישלפו בקלות רבה יותר תשובות לאירועים שקרו לאחרונה. אנשים שמשקרים יעדיפו להימנע מטעויות בכך שהם יאשימו את הזיכרון שלהם.

    אף נהיה ארוך

    pinnochio-puppet-610x404

    סתם

    חוסר התאמה בין גוף לדיבור

    adjusting-tie-610x406

    בתרבויות רבות, כולל שלנו, משתמשים בהנהון ראש למעלה ולמטה כדי לסמן "כן", שמאלה וימינה משמאל "לא". אם בן אדם מתבלבל ואומר "כן" אך הראש שלו אומר לא, זה עלול להיות סימן לשקר שמתגלה ברגע של חוסר תשומת לב או חוסר הכנה מוקדמת לתשובה שיוצאת באופן אוטומטי.

    התנהגות לא טבעית

    Lie_detector_test-610x444

    כשאנשים עוברים בדיקת פוליגרף הם נשאלים בדרך כלל שאלות פשוטות כמו "האם שמך הוא X" ו-"האם יש לך שיער שחור?". הסיבה לכך היא שרוצים לבדוק איך אדם מתפקד בסיטואציה נורמלית כדי שיהיה ניתן להרגיש בחריגות במידה והסיטואציה לא נורמלית. באותה מידה גם בחיים, אם אדם מתנהג בצורה שלא רגילה לאופי שלו, אפשר לשים לב לזה ולשייך את זה לשקר.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים