menu icon newsbox tv
    10 תגליות ארכיאולוגיות מדהימות חלק ב' - ניוזבוקס
     

    10 תגליות ארכיאולוגיות מדהימות חלק ב'

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בהמשך לכתבה הקודמת על 10 תגליות הארכיאולוגיות המדהימות (חלק א'), אנחנו ממשיכים לחלק ב' שנקווה שהיה לא פחות מדהים.

    11. מנגנון אנטיקיתרה

    המתקן הזה התגלה בספינה טרופה ליד חוף של אחד מאיי יוון. המתקן הזה נחשב לאחד המחשבונים העתיקים ביותר והוא מכיל יותר מ-30 גלגלי שיניים שבעזרתם ניתן לחשב את מיקום השמש, הירח וכוכבי לכת בעזרת התאריך בלבד. למרות שסיבת השימוש במתקן לא כל כך ברורה, הגילוי הארכיאולוגי הזה ממחיש לאילו רמות הגיעו בעבר בתחום הנדסת המכונות.

    12. רפה נוי

    אחד מהמקומות המבודדים ביותר בעולם הוא אי הפסחא שנקרא גם 'רפה נוי'. לא רק שזה מדהים שבני האדם הצליחו למצוא אותו ולהתיישב בו אלא שהם בנו בו יותר מ-800 יצירות מדהימות של ראשים ענקיים (עם גו) מאבן.

    13. קברי הגולגולות השקועות

    במהלך חפירות באגם יבש במוטלה, ארכיאולוגים גילו מספר גולגולות שהיו נעוצים בהן מקלות חדים מעץ. באחת הגולגולות אפילו התגלו חלקים מגולגולת אחרת שהיו דחוסים בתוכה. לא ברור מה התרחש שם לפני 8000 שנה, אבל זה לא היה מראה מלבב.

    14. מפת פירי רייס

    המפה שהופקה בשנת 1513 מציגה את אמריקה הצפונית, אירופה ואפריקה בדיוק רב יחסית והגנרל שיצר אותה, פירי רייס שמו, טען שהוא הכין אותה מ-20 מפות אחרות וביניהן מפות שהכין קולומבוס.

    15. קווי נסקה

    קווי נסקה הם שרטוטים שבוצעו במדבר נסקה. למרות שהם היו חשופים לכל במשך זמן רב, הם התגלו רק בתחילת המאה ה-20 מהסיבה הפשוטה שבשביל להבחין בהם צריך לטוס מעליהם. הסיבה ליצירת הגאוגליפים האלו לא ידועה עדיין ויש סברות רבות החל מדרך תקשורת עם עב"מים ועד טכנולוגיה עתיקה אך מתקדמת שעוד לא פוענחה. סברה הגיונית יותר היא שאלו מסלולים בצורות שונות שנועדו להליכה במהלך טקסים פולחניים על מנת להודות לאלים. מה שכן, ניתן להגיד שמי שיצרו אותם הצטיינו במדידה.

    16. מגילות ים המלח

    אחת התגליות החשובות ביותר שהתגלו בארץ ישראל. מדובר במגילות שהתגלו בין השים 1947-1956 ויש להן חשיבות היסטורית ודתית רבה. המגילות הן הקטע השני הקדום ביותר בעברית וכתיבתן התרחשה ככל הנראה במאה השניה והראשונה לפני הספירה. הקטע הקדום ביותר הוא קטע בודד של ברכת כוהנים מכסף שהוא מהמאה ה-6 לפני הספירה.

    17. המואה מהר אוון

     

    בשנת 1986 משלחת שחפרה עמוק במערכת מערות בהר אוון בניו זילנד נתקלה ברגל העוף שאתם רואים למעלה. היא הייתה שמורה להפליא ונראה כאילו בעל החיים שהיא הייתה שייכת לו מת ממש לאחרונה אך למעשה היא הייתה שייכת לעוף המואה, שנכחד לפני כ-600 שנה.

    18. סקסאי אואמאן

    מהמקום הזה, שנמצא ליד קסקו, עיר הבירה של האינקה, נותרו רק שאריות. החומה המדהימה שמוצבת שם בנויה בצורה כל כך מדויקת, ולמרות שלא מדובר במלבנים סימטרים כמו שאנחנו משתמשים בהן היום אלא בצורות מוזרות, הן עשויות בצורה כל כך מדהימה שאפילו לא תוכלו להעביר שערה בין שתי אבנים.

    19. כתב יד וויניץ'

     

    קשה להגיד למה מציאת הספר הזה, שנכתב בין השנים 1404-1438 היא תגלית מדהימה. שום דבר בספר הזה לא פוענח בכלל – מצוירים שם צמחים לא קיימים, כתב לא מפוענח וזהות המחבר לא ידועה כלל. אפשר לשער שמדובר בספר שמתחלק ל-6 חלקים: צמחייה, אסטרונומיה, ביולוגיה, קוסמולוגיה, רוקחות ומתכונים. כנראה שהמתכונים היה ניחוש פרוע.

    20. גבקליטפה

    אם מסתכלים על המקום הזה בצורה שטחית אפשר להגיד שמדובר בערימה של אבנים מיותרות ואת הבניה הזאת ילד בגן יכול לעשות עם הקוביות המתאימות. אבל אם חוקרים את זה ברצינות, המקום הזה שהתגלה ב-1994 נבנה לפני 9000 שנה והוא המקום העתיק ביותר בו תועד שימוש בארכיטקטורה מורכבת. המקום הזה הקדים את הפרמידות באלפי שנים וזה די מרשים.

     

     

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים