menu icon newsbox tv
    10 הערים האבודות המפורסמות ביותר - ניוזבוקס
     

    10 הערים האבודות המפורסמות ביותר

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    עיר אבודה אמיתית או לא, צריכה להיות עיר שפעם היו בה תושבים אך היא התפרקה וננטשה. זה יכול להתרחש בדרך כמו אסון טבע או במלחמה וסיבות שונות. חלק מהערים ברשימה נשמרו כמו בקפסולת זמן ומהוות כמעין היסטוריה שקפאה בזמן שרק מחכה שיגלו אותה. צפו ברשימה על כמה מהערים הכי מדוברות במהלך ההסטוריה ומעניינים היסטוריונים, ארכיאולוגים או סתם קוראי ספרים בדיוניים.

    אטלנטיס

    עיר שתוארה על ידי הסופר אפלטון. העיר נחשבה לאחת המעצמות הגדולות בתקופתה והייתה בעלת צי ימי עצום עד שנחרבה תחת אסון ימי גדול שהטביע אותה. העיר נחשבת לעיר דימיונית או תיאור של עיר אחרת שהייתה קיימת אך עתידה לא היה זהה כמו באגדות. מה שכן, נכתבו סיפורים רבים על קורותיה של העיר שמרתקת קוראים בכל רחבי העולם.

    עיר הקיסרים

    העיר ידועה גם בשם העיר הנודדת והעיר הגדולה של פטגוניה. למעשה, העיר הזאת לעולם לא נמצאה והיא נחשבת לאגדה בלבד אך משערים שהיא היא ממוקמת בקצה הדרומי של דרום אמריקה.

    טרויה

    אנשים שמעו על טרויה אך מעולם לא חשבו שהם ימצאו אותה עד שנמצאה בטורקיה של ימינו. בשנת 1870 כשהתגלתה העיר התברר למעשה שבאותו מקום יש מס' ערים שנבנו אחת מעל השניה במשך השנים. על טרויה יש סיפורים רבים והסיפור המפורסם ביותר הוא על הסוס הטרויאני הענקי שנכנס לעירו ובתוכו חיילי אויב ובכך הביאו לתבוסת העיר.

    העיר האבודה Z

    עיר שככל הנראה ממוקמת בג'ונגלים של ברזיל. נאמר על העיר הזאת שהיא הייתה מתוחכמת מאוד לזמנה והיו בה גשרים, כבישים ומקדשים אך עד היום לא נתגלתה כל עדות לקיומה של עיר זו. לפני מ'ס שנים התגלתה העיר Kuhikugu ביערות הגשם של האמזונס והציגה ביצורים ותיכנונים מתקדמים כמו העיר האבודה Z ועל כן סוברים שהיא שימשה השראה לעיר האבודה Z.

    פטרה

    העיר ממוקמת בירדן ורבים יסכימו איתכם שהיא אחת מהערים היפות והייחודיות ביותר בעולם. בהרים הסובבים את העיר חצופים פסלים יחודיים בצורה יפה ועדינה. העיר נעלמה לאחר הכיבוש הערבי ונתגלתה מחדש רק בשנת 1812.

    אל דוראדו

    אל דוראדו היא אחת הערים המפורסמות מבין הערים המיתולוגיות. העיר מתוארת כעיר עשירה מאוד ונחשבת לעיר הזאב של עם האינקה והיא הייתה ממוקמת לכאורה בג'ונגלים של דרום אמריקה.

     ממפיס

    העיר שהייתה שייכת למצרים העתיקה הוקמה בשנת 3100 לפני הספירה והייתה עיר חשובה מאוד עד שננטשה עם הקמתן של הערים תבאי ואלכסנדריה. אבנים שנלקחו מההריסות של העיר הוקצו להקמת יישובים בקרבת מקום ולכן חלקים רבים של העיר נותרו אבודים בעיני ההיסטוריונים.

    אנגקור

    העיר שנוסדה בשנת 820 הגיעה לקצה בשנת 1431 כשבאו כובשים מתאילנד, בזזו אותה ונטשו. העיר הייתה עיר מקדשים והמקדש המרכזי בה היא אנגקור ואט והוא המקדש השמור ביותר שנשאר כמרכז דתי.

    פומפיי

    העיר פומפיי הרומאית הוחרבה בשנת 79 על ידי הר געש שהתפרץ וקבר את תחתיו יותר מ-2000 בני אדם. התפרצות הר הגעש הייתה פתאומית ושרידיהם של ההרוגים נקברו תחת הלבה ונשתמרו עד היום באותה צורה בה הם מתו – אנשים מצטופפים ביחד לקבל מחסה, אנשים ישנים במיטות ואפילו כלבים נאבקים ברצועה שננטשו על ידי בעליהם שברחו בחיפזון.

    מאצ'ו פיצ'ו

    עיר שלקחה חלק נכבד מתרבות האינקה נשתמרה היטב אך האנשים במקום לא ייחסו לה עניין רב עד שהגיע היסטוריון למקום בשנת 1911. עם הזמן הפך המקום לאזור תיירות פופולרי ואפילו כמות התיירים הרבה מהווה סכנה לשמירה על המורשת של העיר. מה גם שבשנת 2000 צולמה שם פרסומת ובמהלך הצילומים נפגעם שעון שמש עתיק שהיה במקום מה שמימש את החששות מפני סכנה לשרידים.

    * קרדיט לאתר ליסטפוביה

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “10 הערים האבודות המפורסמות ביותר”

    השאר תגובה

    שיתופים