menu icon newsbox tv
    10 האסונות הימיים הגדולים ביותר - ניוזבוקס
     

    10 האסונות הימיים הגדולים ביותר

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אתמול התפרסמה בחדשות הידיעה על התהפכות ספינת המהגרים שגבתה את חייהם של יותר מ-900 בני אדם בעוד שרק 28 ניצלו. היו כאלו שתיארו את האסון כ'אסון הימי הגדול ביותר בים התיכון' או 'אחד האוסנות הימיים הגדולים ביותר מאז מלחמת העולם'. כמה עדים מהניצולים מספרים שבגלל שמדובר בספינת מהגרים לא חוקיים וככל הנראה בגלל הפאניקה בקרב האחראיים, רבים מההרוגים ננעלו בתאים גם לאחר שהספינה התהפכה ובכך חתמו את גזר דינם של הנמצאים שם.

    האירוע הטראגי הזכיר לי מיד את האסון הימי הגדול ביותר (המתועד) עליו תוכלו לקרוא ברשימה שאספתי של האסונות הימיים הגדולים ביותר. להלן הרשימה:

    1. RMS הקיסרית של אירלנד

    ב-29 למאי 1914 התנגשה ספינת הפאר בספינת משא נורווגית שהעבירה פחם, דבר שגרם לטביעתה ולהרג 1012 בני אדם מתוך 1400 נוסעים ואנשי צוות. בין ההרוגים היו 314 ילדים. ההתנגשות אירעה עקב ערפל כבד ששרר באזור ו-2 הקברניטים נשפטו על טעויות שביצעו, קברניט ספינת הפאר על כך שהחליט לעצור את הספינה למשך 8 דקות והשני על כך ששינה את נתיב הפלגתו.

    2. טויה מארו

    ב-26 לספטמבר 1954 טבעה ספינת הנוסעים היפנית ומספר ההרוגים מוערך ב-1500. מספר ההרוגים המדויק לא ידוע מכיוון שהרבה אנשים עלו על הסיפון ברגע האחרון.

    3. טביעת הצי האנגלי ליד סילי

    בשנת 1707 שייטת אוניות מלחמה בריטית נטרפה במזג אוויר סוער אל חופי האיים בשל טעות בניווט, וארבע מבין עשרים ואחת אוניותיה טבעו ועימן קרוב ל-2000 חיילים הרוגים.

    4. הטיטניק

    ככל הנראה אחד האסונות הימיים הידועים ביותר כיום אשר היווה את מרכז העלילה לסרט המצליח בשנת 1997 הנושא את שם האוניה. בשנת 1912 יצאה הספינה שהוכתרה כ'האוניה שלא ניתנת לטביעה' לכיוון ניו יורק. בלילה השני ליציאה התנגשה הספינה בקרחון והספינה החלה לשקוע. בגלל תיאורה כספינה בטוחה מאוד, לא היו מספיק סירות הצלה לכל הנוסעים ובגלל טעות של אנשי הצוות שהחליטו לשלוח קודם את הנשים והילדים על סירות חצי מלאות נשארו מאות נוסעים ללא סירה והם נותרו לקפוא למוות במים הקרים. באסון נהרגו 1517 בני אדם וניצלו 712.

    5. טק סינג

    כשהיא נחשבת לטיטניק של המזרח, טבעה ספינו זו בשנת 1882 וגבתה את חייהם של כ-1600 בני אדם.

    6. SS סולטנה

    האס.אס סולטנה הייתה ספינת קיטור אמריקאית שהתפוצצה ב-27 לאפריל 1865. מספר ההרוגים מוערך ב-1800 מתוך 2427 הנוסעים וטביעתה נחשבת לאחד האסונות הימיים הגדולים ביותר בתולדות ארצות הברית.

    7. MV לה ג'ולה

    הספינה שהייתה בבעלות ממשלת סנגל טבעה בחופי גמביה ואיתה 1863 מהנוסעים כשרק 64 ניצלו. כמות הנוסעים שהיו באותו זמן בספינה הייתה פי 3 מהמותר ורק לחצי מהנוסעים היה כרטיס. כשל נוסף במקרה הוא שכוחות החילוץ הגיעו באיחור של יותר מ-3 שעות מאז אירע האסון.

    8. SS מון בלאן

    הפיצוץ שנגרם כתוצאה מאסון זה נחשב לפיצוץ הלא מתוכנן החזק ביותר שתועד בהסטוריה (הפיצוצים החזקים ביותר היו פצצות האטום). ספינת מון בלאן ועליה כמות אדירה של חומר נפץ התנגשה בספינה אחרת והחלה לסטות לכיוון נמל הליפקס כשהיא בוערת. באותם רגעי דרמה החלו אנשים נוהרים לנמל כדי לצפות במחזה ולא ידעו שהפיצוץ הנורא מגיע למרות נסיונות של אנשי הצוות לסמן להם להתרחק. כתוצאה מהפיצוץ 2.5 קמ"ר מהעיר הליפקס הוחרבו עד היסוד.

    תוצאות האסון: קרוב ל-2000 הרוגים, 9000 פצועים ו-1500 חסרי בית.

    9. SS קיאנגיה

    SS קיאנגיה היא ספינת הקיטור הסינית שהתנגשה בשנת 1948 במוקש ימי שככל הנראה הושאר על ידי חיל הים היפני. הספינה הייתה מלאה בפליטים סינים שברחו בזמן מלחמת האזרחים הסינית ולכן קשה לאמוד את כמות הנוסעים שהיו עליה. מוערך שקרוב ל-4000 נהרגו באסון ובין 700-1000 ניצלו ונמשו מן המים.

    10. MV דוניה פאז

    אסון זה נחשב לאסון הימי הקטלני ביותר בימי השלום במהלך ההסטוריה. בשנת 1987 טבעה ספינה זו לאחר שהתנגשה במיכלית נפט ומספר ההרוגים המשוער הוא 4386 כשרק 24 שרדו. על פי עדויות על הספינה היו קרוב ל-2000 אנשים מעל התקן הבטיחותי ומאות אנשים ישבו על הסיפון במהלך השיט, אך עם זאת, האשמה הוטלה על מיכלית הנפט שלא הייתה כשירה לשיט ופעלה ללא רישיון.

    לאחר כתיבת 10 אסונות אלו, אפשר רק לקוות שהרשימה סופית.

     

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “10 האסונות הימיים הגדולים ביותר”

    השאר תגובה

    שיתופים