menu icon newsbox tv
    10 האסונות האוויריים הגדולים ביותר בהיסטוריה - ניוזבוקס
     

    10 האסונות האוויריים הגדולים ביותר בהיסטוריה

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    לפני 4 ימים מטוס רוסי התרסק בסיני ובו נספו 224 בני אדם. היום שמענו על מקרה נוסף של מטוס רוסי שהתרסק ובתאונה זו נהרגו 41 בני אדם, חלקם מהמטוס וחלקם מהקרקע. לכן החלטנו הפעם לכתוב כתבה על האסונות האוויריים הגדולות ביותר שהיו. הרשימה לא תכלול את פיגועי 11 בספטמבר.

    טיסה 103 של פאן אמריקן – 270 הרוגים

    ב-21 בדצמבר 1988, מטוס שעשה את דרכו מלונדון לניו יורק התפוצץ באוויר וחלקיו התפזרו ברחבי לוקרבי שבסקוטלנד ובשדות ליד. כתוצאה מההתרסקות נהרגו 11 בני אדם על הקרקע בנוסף ל-259 יושבי המטוס. לאחר חקירה התברר שהיה חומר נפץ על המטוס ולאחר חקירה והליכי משפט ארוכים הואשם אחד מהם והשני נמצא חף מפשע. הלובי שהורשע נכנס לכלא בשנת 2001 אך שוחרר בשנת 2009 בשל מצבו הבריאותי ומת 3 שנים לאחר מכן.

    טיסה 191 של אמריקן איירליינס – 273 הרוגים

    דקות בודדות לאחר ההמראה, המנוע השמאלי של מטוס שיצא מלוס אנ'גלס לשיקגו נכבה והמטוס במהרה התהפך על צידו והתרסק על הקרקע. הכבאים שהיו במקום טענו שאף גופה לא נותרה שלמה לאחר האסון ונשמעה ביקורת רבה כלפי סוג המטוס שהבטיחות בו לקויה.

    חיל האוויר האיראני – 275 הרוגים

    ב-19 בפברואר 2003, מטוס איראני הנושא חיילים ממשמרות המהפכה שיצא למשימה לא ידועה ו"חשובה" התרסק אל תוך הרים ליד העיר כרמאן ואף אחד מיושביו לא שרד. ההתרסקות נבעה ככל הנראה מתנאי ראות ומזג אוויר קשים.

    טיסה 655 של איראן אייר – 290 הרוגים

    בזמן מלחמת איראן – עיראק, ב-3 ביולי 1988, ספינה של חיל הים האמריקאי יירטה מטוס נוסעים איראני שטס מטהרן לדובאי כשצוות הספינה חשב שמדובר במטוס קרב. רק לאחר הפגיעה הבין צוות הספינה שמדובר בטעות. לאחר חקירה התברר שהיו כמה טעויות ואי הבנות מצד האיראנים ולאחר המקרה ממשלת ארצות הברית הביעה צער על הרג חפים מפשע, אך לא התנצלה ולא לקחה אחריות למקרה.

    טיסה 163 של סעודיה – 301 הרוגים

    זמן קצר לאחר ההמראה מטוס של חברת סעודיה החל לעלות באש. הטייסים ניסו לשנות את המסלול בחזרה לנמל התעופה במהרה והצליחו לבצע נחיתת חירום אך כשצוות החילוץ הגיע הוא ראה שכל מי ששרד את השריפה מת משאיפת עשן. לאחר חקירה התברר שהאש פרצה בגלל תנורים מיוחדים שהביאו איתם עולי רגל מוסלמים בגלל הרגלי התזונה הקפדניים שלהם. מאז המקרה, אוסרת ערב הסעודית להכניס תנורים כאלו למטוס אך יש כאלו שעדיין מבריחים אותם למטוסים.

    טיסה 182 של איר אינדיה – 329 הרוגים

    ב-23 ביוני 1985, התפוצצה פצצה על מטוס שיצא מלונדון למונטריאול שבקנדה. המטוס התרסק באוקיינוס האטלנטי לצד חופי אירלנד והתברר שקבוצת "לוחמים" סיקים מקנדה היו אחראיים לפיגוע.

    טיסה מס' 981 של טורקיש איירליינס – 346 הרוגים

    ידוע גם בשם "אסון ארמנווויל". בשנת 1974, בגלל טעות של אחד מאנשי התחזוקה שהחליט לסגור את תא המטען בעזרת כח ולא על פי ההוראות (שאותם לא הבין בכלל), התנתקה דלת תא המטען במהלך הטיסה. טייס המשנה הספיק להודיע בקשר שמיכל הדלק התפוצץ ותוך זמן קצר המטוס התרסק על הקרקע סמוך לעיר ארמונוויל.

    אסוןצ'ארקי דאדרי – 349 הרוגים

    האסון הקטלני ביותר שהתרחש באוויר. מטוס של ערב הסעודית שיצא להמראה התנגש במטוס של קזחסטן שהתכוון לנחות באותו נמל התעופה. בדומה לאסונות אחרים (כאלו שלא ציינו בכתבה) הבעיה הייתה חוסר ידע בשפה האנגלית. הטייסים הקזחסטנים לא ידעו אנגלית כנדרש ולכן הנמיכו גובה מתחת לגובה שהותר להם.

    טיסה 123 של ג'פאן איירליינס – 520 הרוגים

    האסון הקטלני ביותר של מטוס בודד. ב-12 באוגוסט 1985, טיסה 123 יצאה מטוקיו לעבר קנסאי ובה נוסעים יפנים (כולם יפנים למעט 21 נוסעים) שיצאו לחגוג חג יפני מסורתי. במהלך הטיסה מערכות השליטה במטוס השתוללו והטייסים איבדו שליטה על המטוס. במשך דקות ארכות הטייסים ניסו להשתלט על המטוס ביחד עם מגדל הפיקוח תוך כדי שהמטוס משתולל, מסתובב, צולל ונוסק וברגע שהיה נראה הטייסים הצליחו להתייצב אך לבסוף התרסקו על צלע הר.

    האירוע התרחש במשך 32 דקות שבהם הטייסים עושים את מיטב המאמצים שלהם. כל הזמן הזה הנוסעים במטוס הבינו שסופם קרב ורבים מהם הספיקו לכתוב מכתבי פרידה ממשפחותיהם. רק 4 בני אדם ניצלו והם דיילת שלא הייתה בתפקיד, אישה בת 34 וביתה בת ה-8 ועוד ילדה שנתקעו בתוך המטוס ועוד ילדה בת 12 שנמצאה על עץ.

    לאחר התאונה הציבור איבד את האמון בחברת התעופה ובמטוסים בכלל, מספר הטיסות במדינה ירד ב-25%. ולמרות שחברת התעופה ג'פאן איירליינס לא לקחה אחריות ואשמה על האירוע, היא שלחה סכומי כסף נכבדים למשפחות הקורבנות כתשלומי ניחומים. נשיא החברה התפטר ומנהל התחזוקה התאבד כאות "התנצלות".

    אסון טנריף – 583 הרוגים

    ב-27 במרץ 1977 התרחשה התאונה האווירית הגדולה ביותר אי פעם. התאונה התרחשה בנמל התעופה באי טנריף שאליו הופנו טיסות רבות לאחר שהתפוצצה פצצה על ידי ארגון טרור של בדלנים קנריים. נמל התעופה לא היה בנוי בצורה שתתאים למטוסים גדולים ובשל כך השתמשו בשני המסלולים כמסלול אחד שיתאים לרוחב של המטוסים.

    במקום שרר ערפל כבד שגרם לתנאי ראות לקויים, בנוסף, במגדל הפיקוח קיבלו הודעות משני המטוסים בו זמנית ולכן התקשורת לא הובנה וטופלה כראוי. הטייס של חברת KLM, טייס ותיק ומנוסה, החל לצאת להמראה כשלא הבין על מה העיכוב המיותר ותוך כדי שהוא מתקדם מתוך הערפל הוא הבחין בפנסי מטוס נוסף מתקרב לעברו. הטייס של KLM ניסה להמריא מעליו והטייס של פאן אמריקן ניסה לסטות הצידה אך זה כבר היה מאוחר מדי בשביל שניהם. כל 234 נוסעי מטוס KLM ואיתם 14 אנשי צוות, ו-335 מתוך 396 נוסעי מטוס פאן אמריקן נהרגו גם הן. עיקר הניצולים מהמטוס של פאן אמריקן היו אלו אנשי צוות מתא הטייס.

    מלבד טעותו של טייס KLM שהמריא מוקדם מדי לאחר שלא התקבל אליו הדיבור בקשר כנדרש (שגם מיהר לצאת כדי לא להפר את חוקי החברה למס' מוגבל של שעות עבודה) היו טעויות מצערות נוספות כמו ההפרעות בקשר, תנאי הראות הלקויים, איחור ביציאת מטוס פאן אמריקן מלוס אנ'גלס ואיומי סרק על פצצה נוספת שנמצאת באי.

    לקריאה נוספת

    מלבד אסונות אלו, היו עוד אסונות רבים ובהם מאות הרוגים וביניהם: בשנת 1983 טיסה 007 של חברת התעופה הקוריאנית שיצא מאלסקה לדרום קוריאה והופל כשנכנס לשטח סגור. בתאונה זו נהרגו 269. תאונה נוספת התרחשה ביום שלאחר אסון 11 בספטמבר ובה נהרגו 265 בני אדם. טיסה נוספת שיצאה מסין בשנת 1994 התרסקה ונהרגו 264 בני אדם, 7 ניצלו. מטוס מחברת תעופה ניגרית נשרף באוויר ונהרגו 261 בני אדם מהשריפה ומההתרסקות שארעה זמן קצר לאחר מכן.

    אנחנו כמובן לא יכולים להחריב על כולם ולצערנו יש לא מעט כאלו. אז נפנה אתכם לכתבות נוספות שכבר הכנו על אסונות היסטוריים גדולים ואחרים.

    5 אסונות החלל הגדולים ביותר | 10 האסונות הימיים הגדולים ביותר | אסונות הספורט הגדולים ביותר | רעידות האדמה הקטלניות ביותר | טייסים שניסו לבצע התאבדות במהלך טיסה

    ודבר אחרון –  תנו לנו לייק ושיתוף כדי שנדע שהכתבות האלו מעניינות אתכם.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “10 האסונות האוויריים הגדולים ביותר בהיסטוריה”

    השאר תגובה

    שיתופים