menu icon newsbox tv
    רוחות רפאים - יש או אין? - ניוזבוקס
     

    רוחות רפאים – יש או אין?

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו לא אוהבים להטריח את הגולשים שלנו לכן אנחנו ניתן לכם תשובה זריזה לכותרת – "לא יודעים".

    אין אדם שלא מכיר את המושג רוחות רפאים, אבל האם ראיתם בעצמכם רוחות רפאים? סביר להניח שלא. אנשים טענו שהם ראו רוחות רפאים פה וראו רוחות רפאים שם, אבל אף אחד לא באמת יכל להוכיח שזה אמיתי. לא רק זאת, שגם רוב התמונות שהתפרסמו ברחבי האינטרנט על רוחות רפאים משוטטות הופרכו והתבררו כזיוף.

    על רוחות רפאים דיברו הרבה גם בדתות השונות, בין אם תחת השם 'רוחות רפאים' ובין אם הדיבור הוא על גילגול נשמות או רוחות של אנשים שנשארו בעולם הזה כדי לתקן משהו. בתנ"ך ובתלמוד הוזכרו רוחות כאלו שהועלו באוב, אך אל תראו אותם כתמימים, היו דיונים רבים בתלמוד ובספרי הגאונים על התופעה הזאת והאם היא אמיתית או שמא רמאות או בעיה פסיכולוגית כזאת או אחרת.

    אם כמעט אף אחד לא ראה את הרוחות הרפאים, אז איך ייתכן שכולם מכירים אותן? התשובה לכך פשוטה מאוד, רוחות רפאים, בדומה לזומבים, מפלצות, ערפדים, פיות ושדים נחרטו בתודעה של כולנו דרך סיפורים רבים על אנשים שנסעו בכביש חשוך והבחינו בדמות מוזרה, או בסיפורים על בתים רדופים שאף אחד לא מעז לגור בהם היום. בין היתר יצאו גם סרטים, משחקים והיום גם כתבות משונות באתרי אינטרנט (אופס) מעבירים את המורשת לדור הבא.

    סיפורים על רוחות רפאים

    המכשפה בל – סיפור על משפחת בל והמכשפה הוא הסיפור עליו מבוסס הסרט המפורסם 'פרויקט המכשפה מבלייר' שנחשב לאחד הסרטים המפחידים ביותר עד אז. אנשים מאמינים שהמכשפה רדפה אחר בית בטנסי בתחילת המאה ה-19 וזרעה אימה בעיני הדיירים, מבוגרים וילדים כאחד. הדיירים טענו שחפצים היו מתעופפים לכל עבר ורוח המכשפה הייתה מייסרת אותם קשות. הסיפור עלה מדרגה כשאב המשפחה נמצא מת יום אחד משתיית חומר לא מזוהה.

    סיפור נוסף הוא סיפורה של הרוח מגרינברייר ממערב וירג'יניה. אישה שעברה התעללות ונרצחה על ידי בעלה האכזרי שהכה אותה, שבר את צווארה והצליח להסתיר את אשמתו, הגיעה בתור רוח הרפאים לצערו של בעלה וביקרה את אמה. היא סיפרה לאמה על מעשי הבעל והאם פנתה לתובע וסיפרה לו את אשר אמרה לה הרוח. בסופו של דבר הבעל הורשע ברצח.

    יש לזה עדויות בכלל?

    סיפורים כאלו ואחרים יש אין ספור, חלקם אף הופיעו בעיתונים השונים וזוכים לסיקורים נרחבים על מיטב פרטיהם. הסיפורים נשמעים גם מאוד אמינים במיוחד כשמגיעים לפרטים הקטנים. למעשה, בעולם קיימים כבישים שלמים שנחשבים רדופים, כמו למשל "דרך אנני" שבניו ג'רזי בה נהרגה אישה בתאונת דרכים לפני שנים רבות ואנשים עדיין מדווחים על כך שהם ראו שם את דמותה לצד הדרך. סיפורים ודיווחים כאלו נשמעו המון והתיאורים בדרך כלל דומים, בחלק גדול מהסיפורים מדובר על רוח רפאים שמופיעה לכמה שניות כשהיא לבושה בבגדים לבנים אך סינוור קל או חוסר תשומת לב והדמות נעלמת. אפילו סיפור אחד על אדם שהתנגש במפתיע במישהי שהופיעה פתאום באמצע הדרך זכור היטב. האדם יצא מהרכב והרגיש שהוא פצע אותה קשה או הרג אותה והזעיק אמבולנס. הוא כיסה אותה בשמיכה שהייתה לו ברכב וכשהגיעו החובשים הם הופתעו לגלות שהשמיכה ריקה ואין זכר לאדם שהיה בה. ובכן, לפחות ככה סופר הסיפור.

    אז יש בזה אמת או לא?

    הספקנים יותר יטענו שבגלל הסיפורים הרבים אנשים נוטים לדמיין דברים שלא באמת נמצאים שם, בגלל זה גם התיאורים שכל כך דומים אחד לשני. אך ישנם אנשים שבאמת מנסים לחקור את העניין בדרך מדעית וטוענים שמא מדובר ברוחות עשויות פלזמה שקיימות בתדרים שונים מאשר בכדור הארץ ועל כן אנשים רואים דברים לא מוחשיים שאמנם קיימים אך לא רואים אותם (ניתן להשוות זאת לגלי רדיו למשל, אם יכולנו לראות קולות, אך לא בדיוק). בדיקות שונות בדקו אם ישנם אנשים שנוטים לראות יותר רוחות רפאים מאשר אנשים אחרים והתוצאה לכך חיובית. אנשים שונים מושפעים בקלות משדות חשמליים או אלקטרומגנטיים שונים אבל אנשים אלו גם נוטים יותר לחלום בהקיץ כך שזה לא מספיק אמין.

    עד היום אין תשובה חד משמעית אם זה קיים ואם זה לא, מה שכן, לא הצליחו להפריך את זה כך שאי אפשר לשלול זאת לחלוטין. אז עשו טובה – אם במקרה יצא לכם לראות רוח רפאים אחת או שתיים, צלמו לנו ונעדכן את הכתבה.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “רוחות רפאים – יש או אין?”

    השאר תגובה

    שיתופים