menu icon newsbox tv
    על "תופעת באדר-מיינהוף" שמעתם? - ניוזבוקס
     

    על "תופעת באדר-מיינהוף" שמעתם?

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    יכול להיות שכבר שמעתם על תופעת באדר-מיינהוף לפני כן, ייתכן אפילו ששמעתם עליה לראשונה ממש לאחרונה, ואם לא, אז אולי תשמעו עליה ממש בקרוב.

    מכירים את זה שאתם לומדים משהו חדש ולפתע אתם נתקלים בו בכל מקום? בחדשות הטלוויזיה, באינטרנט, בסרט שאתם צופים או אולי בלימודים \ בצבא \ בעבודה? אז יש לזה שם – תופעת באדר-מיינהוף. תמיד שזה קורה לכם זה מלווה ב"ואי! מה הסיכוי!" וזה נותן לכם את אותה הרגשה שאתם חושבים על מישהו והוא בדיוק מתקשר , כי למעשה מדובר בתופעות די דומות.

    אז איך זה קורה באמת?

    ובכן, במהלך היום אנחנו נתקלים בהמון המון מידע, אנחנו נתקלים בהרבה מילים וביניהן שמות, אירועים, מקומות ומילים נוספות שאנחנו לא מייחסים להן את החשיבות המיוחדת כי זה פשוט קורה כל הזמן והמוח שלנו מפעיל קשב סלקטיבי – מה שלא חשוב \ רלוונטי או מיוחד אנחנו פשוט לא נתייחס אליו.

    אבל, ברגע שאנחנו לומדים משהו חדש, הוא נחקק בתודעה שלנו ומעתה והלאה נהיה מודעים יותר במידה ונשמע אותו, זאת אומרת שיכול להיות שעד היום נתקלנו בדבר החדש שלמדנו אבל פשוט לא היינו מודעים לזה כי זה נכנס מאוזן אחת ויצא מהשניה, אבל ברגע שאנחנו למדנו עליו לאחרונה ונשמע את המושג החדש – הזמן ייעצר, כדור הארץ יפסיק את סיבובו ונגיד "ואו! מה הסיכוי!!" (טוב לא בדיוק, אבל הבנתם את הרעיון).

    למה קוראים לזה בשם "תופעת באדר-מיינהוף"?

    האמת? לא ברור. אך סביר להניח שכשגילו את התופעה ורצו לקרוא לה בשם, פשוט נתנו לה שם על סמך חוויה שקרתה לאלו שנתנו לה את השם. כנראה שהתופעה קרתה לאדם ששמע לראשונה על באדר-מיינהוף, כנופיה גרמנית משנות ה-70, ואז שמע עליה שוב זמן קצר לאחר מכן ואמר "ואו מה הסיכוי". בשנת 2006 ניתן לתופעה השם "אשליית התדירות" אך זה לא תפס.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים