menu icon newsbox tv
    סיפורו המסתורי והמוזר של מרטן גר - ניוזבוקס
     

    סיפורו המסתורי והמוזר של מרטן גר

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    השבוע יצא לי לראות סדרת מדע בדיוני בה אדם בעל כוחות על הצליח להפוך את מראהו למראהו של מישהו אחר על מנת להשיג במרמה את רצונותיו ותאוותיו. לא יכולתי שלא להיזכר בסיפורו של מרטן גר, איכר צרפתי מהמאה ה-16 שקרה לו דבר דומה.

    מרטן גר היה איכר פשוט שהתחתן עם בחורה ממשפחה אמידה בהיותו בן 14.  נולדו להם ילדים והכל היה נחמד עד שיום אחד הוא הואשם בגניבת חיטה מאביו ונעלם באופן מסתורי כשהוא משאיר את אשתו לבדה במשך שנים ארוכות מכיוון שהחוק הקתולי באותה תקופה לא הרשה לאישה להינשא בשנית.

    יום אחד, בקיץ 1556, שמונה שנים לאחר שנעלם, חזר מרטין גר לכפר. לא היה ניתן להבחין בשינויים גדולים במראהו והוא היה בקיא בפרטי חייו כך שהוא לא נתן לאף אחד סיבה לחשוד בו. למרות שהיו ספקנים פה ושם, חייו של מרטן גר המשיכו כסדרם כשהוא מרוצה מ'חזרתו' עד שאביו מת ומרטן תבע את כל הירושה.

    המהלך הזה עורר את חשדו של פייר, דודו של מרטן גר שטען שזהו לא מרטן גר אלא מתחזה. כאן החלו חייו להסתבך ומרטן הועמד למשפט שבסופו זוכה, במיוחד בגלל שאשתו הייתה לצדו לכל אורך הדרך. פייר לא וויתר כל כך מהר והמשיך לחקור ולשכנע את אשתו של מרטן גר שיש להעלות את האדם הזה, שלטענתו הוא לא מרטן גר, למשפט נוסף. במשפט היה מרטן מאוד אמין, הוא הצליח לגרום לכולם להאמין לו ואפילו לרבים מבני משפחתו. הוא אף טען שאם אשתו קובעת שהוא מתחזה, הוא מוכן לקבל על עצמו את ההוצאה להורג אך אשתו היססה והחליטה לוותר. זה לא עזר ובית המשפט גזר עליו עונש מוות.

    הסיפור זה יכל להיות טראגי מאוד, כל העובדות מצביעות על כך שהוא אכן מרטן גר, אך משהו ללא ספק היה מוזר. מרטן ביקש חנינה כדי שלא יוצא להורג והשופטים כמעט וויתרו לו על עונשו עד שביום אחד, באופן מפתיע ודרמטי מגיע מרטין גר נוסף לכפר כשהוא צולע על רגל עץ. כולם החלו לשאול אותו שאלות ולנסות לברר מה קרה והוא ענה להם כמיטב יכולתו, אם כי שכח לא מעט פרטים ומרטן גר שהואשם עד לא מזמן במשפט כמתחזה היה בקיא ביותר מידע ממנו.

    מרטן גר החדש שהגיע לכפר עם רגל העץ טען שהוא היגר לספרד, שם היה חייל בצבא הספרדי ובאחד הקרבות נפצע ואיבד את רגלו. זמן מה הוא גר במנזר ואז החליט לחזור. כשהוא שמע על כך שאשתו הייתה כל הזמן הזה עם מישהו אחר – מתחזה, הוא כעס עליה מאוד ולא סלח לה בטענה שהיא הייתה אמורה להכירו טוב יותר. עם זאת, כל בני משפחתו הבינו ברגע אחד כי מרטין גר האמיתי הוא האיש שהרגע חזר עם רגל העץ, אבל איך ידע מרטן גר המתחזה את כל המידע על חייו של מרטן גר האמיתי?

    את התשובה לשאלה הזו הבינו כולם זמן קצר לאחר מכן. בהתוודות של מרטן גר המתחזה הוא סיפר שהרעיון להתחזות למרטן גר עלה במוחו כשכמה אנשים זיהו אותו בטעות כמרטן גר. הוא החליט שחייו לא טובים מספיק כמו שהוא ושזה יהיה רעיון טוב לחיות חיים של מישהו אחר. הוא נעזר בשני אנשים שעזרו לו לאסוף מידע על מרטן גר והחל את התרמית הגדולה של חייו ביום בו הגיע לכפר של מרטן. הוא התנצל על מעשיו ונתלה בתאריך 12 בספטמבר 1560.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “סיפורו המסתורי והמוזר של מרטן גר”

    השאר תגובה

    שיתופים