menu icon newsbox tv
    נעדרים: האנשים שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלם - ניוזבוקס
     

    נעדרים: האנשים שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלם

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו יודעים מה קורה לבני אדם כשמגיע סופם, זה תמיד מסתיים אותו דבר, הם מתים ממחלות, מתאונות, רצח או במקרה הטוב, הגוף קורס מזקנה. אבל מה קורה שאנשים יום אחד פשוט נעלמים ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלם? במיוחד היום, כשיש תקשורת רחבה, אינטרנט ושכל פיסת מידע על כל אדם יכולה לרוץ במהירות ברשת ולהגיע למקומות הנכונים (והלא נכונים), זה דבר לא שגרתי. קראו על כמה מהאנשים שנעלמו במהלך השנים ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלם (מלבד השערות).

    רון ארד

    רון ארד

    רון ארד היה נווט קרב בחיל האוויר הישראלי. בתאריך ה-16 באוקטובר 1986, במהלך מבצע "בית אבא 12", תקלה במטוס אילצה אותו ואת הטייס שאיתו לנטוש את המטוס. הטייס חולץ בהצלחה על ידי מסוק אחר אך רון ארד נסחף ברוח לעבר לבנון ונלכד על ידי ארגון "אמל".

    עד כשנה לאחר מכן הועברו מכתבים ואפילו תמונה מהשבי לישראל אך בשנת 1987 נותק הקשר איתו. ככל הנראה בשנת 1988 הוא הועבר לארגון איראני ומאז נעלמו עקבותיו. קיימות סברות רבות מה עלה בגורלו, אחת מהן היא שהוא נרצח על ידי שוביו במהלך פעילות של צה"ל בניסיון לחלצו ואחרת הוא שהוא נהרג כאשר ניסה להימלט בעצמו. בפועל, אף אחד לא יודע מה באמת עלה בגורלו.

    נעדרים נוספים בצה"ל

    במהלך השנים היו נעדרים נוספים בצה"ל מלבד רד ארד, הבולטים ביניהם:

    גיא חבר – נעלם בשנת 1997. בהתחלה הוא לא הוגדר כנעדר ואף קיימת הטענה שהוא התאבד, אך לבסוף הוכרז כנעדר ואף יש עדויות שטוענות שהוא נלקח לסוריה ובשנת 2010 דיווחה אישה גרמנייה שמתגוררת בישראל שהיא ראתה אותו שם בשנת 2005.

    גיא חבר

    שלושת הנעדרים בקרב סולטאן יעקוב – יהודה כץ, צבי פלדמן וזכריה באומל נפלו בשבי בשנת 1982 והועברו למקום לא ידוע. במכתב אחרון שהשאיר זכריה באומל להוריו לפני הקרב הוא כתב "אל תדאגו, הכל בסדר, אך נראה שלא אבוא הביתה בקרוב"

    מימין לשמאל: זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן

    בנוסף, במהלך השנים היו נעדרים נוספים אך הם אומתו לבסוף כהרוגים, המקרה הבולט ביותר בנושא זה הם 69 אנשי הצוות בצוללת אח"י דקר שנעלמה בשנת 1968 ושרידיה נמצאו רק בשנת 1999.

    נעדרות ישראליות

    בישראל, עד היום יש חששות רבים לחטיפות של חיילים ואזרחים. בחלק לא מבוטל מהמקרים שהיו עד היום נמצאו גופותיהם של הנעדרים, אך במקרים אחרים עדיין אין חדש וגם אולי לא יהיה. המקרים הבולטים:

    עדי יעקבי – בהיותה בת 17, בשנת 1996, היא נפרדה מאחותה התאומה בתל אביב ויצאה לתפוס טרמפ בפינת הרחובות המלך ג'ורג' והנביאים. היא התקשרה לאחותה והודיעה לה שבכוונתה לישון אצל חברתה בנתניה אך מעולם לא הגיעה ליעד. בשנת 2000 ניסתה אמה לפנות לגורמים פלסטינים על מנת לדלות מידע על ביתה, אך נסיונות אלו לא העלו דבר.

    עדי יעקבי

    אלכסנדרה ברנדט – הוריה של אלכסנדרה ברנדט עלו לארץ בשנת 1992, ושנתיים לאחר מכן, כשאלכסנדרה הייתה בת 10 היא נצפתה באחד מהגנים הציבוריים ברמת גן ונעלמה. במהלך השנים היו תפניות מעניינות בחקירה כגון עבריין שטען שהוא רצח אותה אך שיקר, או בחורה שזוהתה כאלכנסדרה אך לאחר בדיקות טענה זו הופרכה.

    אלכסנדרה ברנדט

    דנה בנט – מקרה היעלמותה של דנה בנט משנת 2003, שבמשך שנים רבות היה מסתורי לחלוטין אמנם נפתר בשנת 2009 כשגופתה התגלתה, אך המקרה הזה ראוי להיות מצוין פה. באחד מימי שישי בשנת 2003 בשעות שלאחר חצות היא הייתה אמורה להיפגש עם קרובת משפחתה אך לא הגיעה לפגישה. כבר ביום שלמחרת היא הוכרזה כנעדרת והמשטרה ומתנדבים רבים יצאו במסע לחיפושים אחריה. החיפושים לא העלו ממצאים מעניינים עד שבשנת 2009 הודיעה למשטרה בחורה ששמה נאסר לפרסום שהיא הייתה חברתו של הרוצח, ואדי חמאם בן ה-32. היא חשפה את פרטי הרצח ואת מיקום הגופה ואף מעשי רצח נוספים של חמאם. אותה בחורה נשפטה בהסדר טיעון ל-14 שנות מאסר וחמאם ל-3 מאסרי עולם בנוסף ל-12 שנים נוספות.

    גומא אגייאר

    בשנת 2009 גומא אגייאר התפרסם בארץ בכך שהשקיע בקבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים והפך למממן העיקרי שלה. בשנת 2012 הוא נעלם באופן מפתיע ומסתורי כשיצא לשיט בחופי פלורידה. יש הטוענים שיש קשר לכך שהוא אושפז בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" בעקבות לחצים נפשיים קשים ושני הארועים הבולטים מהידיעה הם שבפעם אחת הוא טען שהוא נפגש עם גלעד שליט כשהיה בשבי, ובפעם אחרת לא הגיע לראיון שנקבע לו עם אברי גלעד מסיבה לא ברורה. בשנת 2015 הוא הוכרז כמת לעתירת משפחתו.

    ג'ימי הופה

    ג'ימי הופה היה ראש איגוד נהגי המשאיות בארצות הברית. במקביל לעיסוק הזה, הוא החל להתעסק עם המאפיה ובשנת 1964 הואשם בשוחד, שיבוש הליכי חקירה ומרמה. בשנת 1967 הוא נכנס לכלא אך זכה לחנינה בשנת 1971 על סמך הבטחה שלא לחזור לאיגוד במשך 10 שנים. שנים ספורות לאחר מכן הוא רצה לחזור לאיגוד וחשב להיעזר במאפיה, בשנת 1975 הוא קבע להיפגש עם שניים מראשי המאפיה ובשעה 2 ורבע התקשר לאשתו כדי להגיד לה שהם לא הגיעו לפגישה. זו הייתה השיחה האחרונה שלו ומאז נעלמו עקבותיו.

    אמיליה ארהארט

    אמיליה ארהארט נולדה בשנת 1897, היא הייתה טייסת אמריקאית והיא התפרסמה כשהייתה לאישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד. בשנת 1937 היא החליטה לצאת במסע להקיף את העולם בטיסה ביחד עם הנווט פרד נונן. את הטיסה הם לא סיימו והקשר עם השניים נותק.

    עד היום לא נמצאו גופותיהם ולא ידוע מה גרם להיעלמותם, אך תאוריות רבות צפו להם במהלך השנים וחלקן אפילו הזויות מאוד. טענה אחת היא שהם הגיעו בטעות לאי לא מתוכנן ואז גוועו ברעב. טענה נוספת והזויה למדיי היא שהם נשלחו לצלם מתקנים יפנים ויורטו, היפנים תפסו אותם בשבי והוציאו אותם להורג. הטענה השלישית היא שהם הצליחו לחזור לארצות הברית אך תחת שמות חדשים.

    מקרים נוספים

    למרות מה שנראה פה, מקרים של נעדרים ונעדרות נפוצים מאוד בכל העולם, במדינות רבות בעולם מקרים של אנשים נעדרים לא עושים מהומה והמשטרה מרשה לעצמה לעבור לסדר היום. אפילו בארץ, יש לא מעט נעדרים בכל שנה אך לא תמיד אתם שומעים עליהם בחדשות (20-30 נעדרים בכל שנה בישראל).

    אם כי ברור שאנחנו לא יכולים לכתוב על כל המקרים הקיימים בארץ ובישראל, נפנה אתכם לכתבות קשורות ומעניינות מהאתר שלנו.

    חטיפת הסטודנטים בשנה שעברה – בשנת 2014 נחטפו 43 סטודנטים. הם הוגדרו כנעדרים למרות שגורלם ידוע – לקריאת הכתבה לחצו כאן

    המקרה של די. בי קופר – השודד הנמלט המבוקש ביותר בעולם –  לקריאת הכתבה לחצו כאן

    המקרה של טיסה 19 – היעלמותם של המטוסים בטיסה 19 והקשר שלהם למשולש ברמודה – לקריאת הכתבה לחצו כאן

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “נעדרים: האנשים שאף אחד לא יודע מה עלה בגורלם”

    השאר תגובה

    שיתופים