menu icon newsbox tv
    כועסים על הסגר במזרח ירושלים? כבר עשו את זה לפנינו! - ניוזבוקס
     

    כועסים על הסגר במזרח ירושלים? כבר עשו את זה לפנינו!

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בימים האחרונים בגלל המצב הביטחוני הרגיש, ישראל מתכננת להשתמש בכח רב אם יהיה צורך בכך ואף מדברים על סגר במזרח ירושלים שימנע מתושבי המקום לצאת ולפגוע ביהודים. היה ברור שתוך זמן קצר התגובות יגיעו והחבר'ה מכל מיני ארגוני "זכויות אדם" יתנגדו לכל הסיפור בטענה ש"זה פוגע בחופש התנועה וזה עונש קולקטיבי" מבלי להתחשב בכובד ראש בעובדה שאנשים נרצחים ברחובות.

    האגודה לזכויות אדם טענה שהסגר שהממשלה רוצה לבצע על ירושלים הוא "חסר תקדים". אבל האם הוא באמת חסר תקדים? בואו נקרא על כמה מקרים שכבר קרו. (בכתבה נתייחס לארועים ביטחוניים שכללו סגר, לכן לא נתייחס לארועים אחרים, כמו למשל הסגר שבוצע על העיר זיקטן שבסין לאחר שהיה חשש למחלה מדבקת.)

    עיראק

    בשנת 2004 ארבעה חיילים אמריקאים נרצחו על ידי מחבלים בעיר פלוג'ה שגם התעללו בגופותיהם. התגובה האמריקאית לא אחרה לבוא ותוך זמן קצר נשמעו פיצוצים עזים בעיר וכוחות רבים של הצבא נכנסו לעיר והטילו סגר על התושבים. הם הורו לתושבים לא לצאת מבתיהם במשך ימים שלמים עד אשר יימצאו המבוקשים המסתתרים במקום.

    מצרים

    אתם בטח אומרים לעצמכם, שמדובר במלחמה, אז זה הגיוני לסגור עיר על מנת שלא יפגעו חפים מפשע (מה שבכל זאת קרה) אז אנחנו נדבר עכשיו על מצרים, שבשנת 2011 סבלה מ"האביב הערבי". הרחובות במצרים בתקופה זו היו מלאים במפגינים והכיכרות הגדולות הפכו למקומות אלימים להחריד ולכן הממשלה המצרית הייתה צריכה למצוא פיתרון, הם החליטו על סגר לילי מוחלט באזורי העימותים ואיימו שינקטו באמצעים קשים מנשוא במידה ואנשים יתפסו באזורים אלו. מיותר לציין, שזה לא עזר, אנשים יצאו לרחובות בכל זאת והממשלה המצרית לא בדיוק נקטה אמצעים כדי לטפל בהם.

    צרפת

    טוב נו, אז מצרים ועיראק… אולי אנחנו מצפים מהן לפחות? הטיעון הזה לא יישמע טוב בעיני ארגוני זכויות אדם, כי למה הן פחות טובות? כי הן ערביות?

    בכל אופן, בואו נדבר על צרפת. בשנת 2005 עברה צרפת תקופה מאוד לא יפה בלשון המעטה, תקופה זו אפילו זכתה בעיני הישראלים לכינוי "האינתיפאדה הצרפתית". גל מהומות החל לפרוץ על ידי מהגרים מוסלמים בפרוורי פריז ותוך זמן קצר המהומות התפשטו למקומות רבים בצרפת (ואפילו מחוץ לצרפת). המהומות התאפיינו בהצתות, הריסות רכוש, זריקות אבנים ואלימות כלפי בני אדם (לרבות רציחות!) והיו אלו ההפגנות הקשות ביותר שידעה צרפת מאז ההפגנות שהיא חוותה ב-1968.

    בתאריך ה-7 בנובמבר, שבוע וחצי לאחר שהמהומות התחילו הוטל עוצר לילי חד פעמי על ראנסי שבפריז. אולי ההצלחה של העוצר גרמה לממשלת פריז להכריז על מצב חירום ו"להחיות" חוקים ישנים מ-1955 הכוללים הרשאה לכל נציב מחוזי להטיל עוצר בהתראה קצרה, לחפש בבתים ללא צו ולהטיל עונשי מאסר בקלות על מפרי העוצר. בימים שלאחר מכן הטילו עוצרים נוספים במקומות נוספים ברחבי פריז והרוחות החלו להשתנות – במקומות רבים המהומות פסקו ובמקומות אחרים כמות ההצתות וההתפרעויות פחתו בצורה משמעותית עד שעם הזמן המהומות נעלמו לחלוטין.

    ארצות הברית

    לא צריך ללכת רחוק בזמן (למרות ש-2005 זה לא כזה מזמן) בואו נחזור למהומות שהיו בארצות הברית השנה שסימלו את המאבק בגזענות כלפי השחורים בארצות הברית. ההפגנות שהתרחשו בפרגוסון, ברקלי, ניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס וערים נוספות זכו לסיקור נרחב באמצעי התקשורת. לפני חצי שנה, באפריל, צעיר שחור מבולטימור נמצא מסתובב עם סכין והוא נלקח בכוח רב למעצר. האלימות הקשה שהופעלה נגדו גרמה פציעתו ולבסוף למותו וההפגנות הסלימו.  ב-25 באפריל הייתה ההפגנה הגדולה ביותר וכ-15 שוטרים נפצעו ונעצרו 202 מתפרעים. ההפגנות האלו הסלימו עוד יותר וארצות הברית החליטה להגיב בעוצר על העיר על מנת להחזיר את הסדר על כנו. זה הצליח להם.

    ישראל

    לא מעניין אותנו צרפת או ארצות הברית כי פה זה ישראל? אז גם בישראל זה לא דבר חדש. שלטונות המנדט הבריטי היו מטילים עוצר לילי על ערים רבות בישראל והמקרה המוכר ביותר היה לאחר פיצוץ מלון המלך דוד שלאחריו הטילו הבריטים עוצר בת"א הכולל חיפושים נרחבים בבתים.

    לאחר הקמת המדינה, בשנות ה-50 היו בישראל סוגרים על כפרים ערביים על מנת להגן על ביטחון התושבים (היהודים והערבים) והמקרה הבולט ביניהם היה הסגר על כפר קאסם בשנת 1956 ועל כפרים נוספים באזור "המשולש".

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים