menu icon newsbox tv
    כובשי הבמות בזמר הים תיכוני - ניוזבוקס
     

    כובשי הבמות בזמר הים תיכוני

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אנחנו לא מרבים לכתוב כתבות על מוסיקה ולכן יום אחד בלבד לפני ששנת 2015 נגמרת החלטנו להקדיש כתבת 'סיכום' קצרה על הזמר הים תיכוני. הפעם החלטנו לסכם אילו זמרים ים תיכוניים \ מזרחיים כבשו את הבמות הגדולות וביניהן קיסריה, היכל התרבות ונוקיה. מי לדעתכם יקטוף הכי הרבה תארים? בואו נראה.

    אמפי קיסריה

    באמפיתאטרון של קיסריה יש 3700 מקומות ישיבה ולמרות שבמשך שנים היה זה הבית החם של שלמה ארצי (ועדיין זה כך) היום יותר ויותר זמרים מזרחיים מופיעים שם ומסמנים בכך אבן דרך בקריירה שלהם.

    כשאנחנו שומעים על זמר מזרחי בקיסריה ישר אנחנו חושבים על אייל גולן שכבש את קיסריה לא מעט פעמים והיו חודשי קיץ בהם הוא הופיע בקיסריה 6 פעמים בשנה אחת ואפילו יותר! אך אייל גולן רחוק מלהיות הזמר המזרחי הראשון שמופיע בקיסריה כי בעוד שהוא הופיע שם לראשונה בשנת 2008, שרית חדד הופיעה שם הרבה לפניו בשנת 2001 ושנתיים אחריה היה זה שלומי שבת. למרות ההישג המרשים של שניהם, הזמר המזרחי הראשון שעשה זאת הוא עופר לוי שהופיע בקיסריה בהופעת יחיד כבר בשנת 1993!

    בקטגוריית ה'חדשים' היה זה קובי פרץ שהופיע שם בשנת 2009 והיו אלו דודו אהרון, ליאור נרקיס ומשה פרץ שהופיעו בקיסריה לראשונה בחייהם בשנת 2010 (משה פרץ הופיע 5 פעמים בקיסריה בתוך חודשיים). שנה לאחר מכן שבא עומר אדם שיא חדש בכך שהפך לזמר הצעיר ביותר שכובש את קיסריה בגיל 17 בלבד.

    היכל התרבות

    היכלי תרבות יש בלא מעט ערים בארץ, יש בפתח תקווה, נתניה, ראשון לציון, מודיעין ויש גם את היכל התרבות בתל אביב שהוא הנחשק ביותר ולא רק בקרב הזמרים המזרחיים. עד שנת 2013 הכיל האולם 2760 מקומות ישיבה אך לאחר שיפוץ הופחת מספר המקומות והוא עומד כיום על 2350 מקומות ישיבה, מספר מכובד גם כן.

    גם בהיכל התרבות, מקדימה שרית חדד את שאר מתחריה ומופיעה בהיכל התרבות לראשונה בשנת 1999 כשהיא בת 21 בלבד. שנים רבות לאחר מכן החלו זמרים אחרים את הופעתם הראשונה שם, אייל גולן בשנת 2008 (שנה מוצלחת מאוד מבחינתו) וב-2009 היו אלו דודו אהרון, משה פרץ, קובי פרץ וליאור נרקיס. רגב הוד הופיע לראשונה בחייו בהיכל התרבות רק בשנת 2010. עם זאת, אביהו מדינה הקדים את כולם כשהופיע שם כבר בתחילת שנות ה-90.

    היכל מנורה מבטחים

    יהיו ביניכם אנשים שאולי יגידו "מה זה השם הזה? אנחנו לא מכירים!" אבל לאלו מכם שלא מעודכנים, מדובר על היכל נוקיה. שמו המקורי של ההיכל היה "היכל הספורט של יד אליהו" והוא מגרשה הביתי של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב במשך עשרות שנים. בשנת 2004 שונה השם ל"היכל נוקיה" בעקבות הסכם עם חברת יורוקום ובתחילת שנת 2015 שילמה חברת "מנורה מבטחים" 20 מיליון שקלים כדי לשנות את השם ל"היכל מנורה מבטחים".עכשיו שאנחנו יודעים על מה אנחנו מדברים, חשוב שנגיד שמספר מקומות הישיבה בהיכל הוא מבין הגדולים בארץ ובהופעות הוא יכול להכיל 11,037 מקומות ישיבה.

    ההיכל הזה הוא במה יחסית חדשה לזמרים המזרחיים ובצדק, למלא את ההיכל זו לא משימה פשוטה ורק מעטים מצליחים לעשות אותה. הראשון שעשה זאת הוא קובי פרץ שאחרי שהופיע בקיסריה ובהיכל התרבות החליט לפרוץ את המכשול הבא. בחודש פברואר של שנת 2010 הוא הופיע שם לראשונה והקדים את אייל גולן ב-3 חודשים בלבד. ההבדל היחיד הוא שאייל גולן הופיע שם 6 פעמים בקיץ אחד. בסוף אותה שנה הופיע שם דודו אהרון ושנה לאחר מכן, בשנת 2011, היה זה ליאור נרקיס שהצטרף לרשימה.

    באופן מפתיע למדיי ובאיחור אופנתי גם ישי לוי ושרית חדד כבשו את היכל נוקיה. בשנת 2012 שרית חדד, שאמנם הופיעה כמה פעמים לפני זה בהופעות סגורות של חברות מסחריות, פתחה בפעם הראשונה קופה בהיכל. כל אותו זמן אמר משה פרץ "כשאני אופיע בנוקיה, אעשה משהו שאף אחד לא עשה" והופעתו הראשונה בהיכל נוקיה הייתה רק בשנת 2013, אך היו אלו צמד הופעות מוצלחות במיוחד שזכו לביקורות מהוללות.

    לאן הלאה?

    הופעה של לינקין פארק בפארק הירקון

    כשזמרים בסדר גודל עולמי מגיעים לארץ, לא כל כך מעניינים אותם המקומות ה"קטנים" האלו והם פונים לבמות הגדולות באמת. כשמדונה, פול סיימון, להקת דפש מוד ועוד שלל מוסיקאים הגיעו לארץ ב-2009-2010, הם הופיעו באיצטדיון רמת גן שיכול להכיל כ-40,000 מקומות כשבפועל בהופעות הוא מכיל מספר נמוך בהרבה, אך משמעותי גם כן.

    הבקסטריט בויז שהופיעו לפני כחצי שנה פנו דווקא לאמפי רעננה שמכיל כ-8000 מקומות ישיבה + אלפי מקומות נוספים על הדשא ויש גם שמות גדולים נוספים כמו זאפה לייב פארק שאירח את מריה קארי מוקדם יותר השנה ואיך אפשר שלא להזכיר את פארק הירקון תל אביב שיכול להכיל יותר מ-100,000 מקומות ישיבה (הרוב המוחלט על הדשא כמובן).

    האם בקרוב נראה הופעות כאלו ענקיות בקרב הזמרים המזרחיים? איזה זמר יעשה זאת לראשונה? ואם לא, אז מה השלב הבא? לאן נותר לזמרים המזרחיים ולזמרים הישראלים בכללותם לשאוף?

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים