menu icon newsbox tv
    הסיבות וההסברים לאמונות הטפלות - ניוזבוקס
     

    הסיבות וההסברים לאמונות הטפלות

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    רבים מאיתנו מאמינים באמונות טפלות, ואם אתם חושבים שחתול שחור עושה לכם מזל רע אז תדעו שאתם לא לבד. אפילו לבעלי חיים יש אמונות טפלות! למשל, בניסוי בו לחיצת כפתור מוציאה לבעלי החיים שבכלוב אוכל, היו בעלי חיים שלפני כל לחיצה היו עושים סיבוב במקום או מזיזים את הראש ימינה ושמאלה לפני שלוחצים על הכפתור למרות שלחיצת הכפתור מספיקה כדי להוציא את האוכל. כנראה שהם חשבו שיש פה משהו מעבר לזה ושהם צריכים לקיים טקס מיוחד אחרת האוכל לא יצא או שהוא יצא לא טוב.

    בכל אופן, בואו נחזור לבני האדם. כמה מהאמונות הטפלות (יש שיקראו להם 'תפלות', אבל לא קריטי) הפופולריות הן:

    כוכב נופל

    כשרואים כוכב נופל צריך לבקש משאלה כי האלים מציצים מהשמיים ובטעות מפילים כוכב לכדור הארץ. סיבה נוספת ואפשרית היא שכוכבים נופלים הן נשמות נשמות. לא ברור למה כוכב כושל שלא הצליח להישאר בשמיים הוא דווקא זה שיביא לנו את הישועה.

    חתול שחור

    ראיתם חתול שחור עובר לפניכם ברחוב? הגיע הזמן להסתובב וללכת ממקום אחר, אם תלכו בדרך שבו הוא עבר או מספיק אפילו שרק ראיתם אותו עובר יקרו לכם דברים רעים כי החתול השחור הזה הוא בעצם מכשפה שמחופשת לחתול שחור. זה לא אנחנו אומרים, זה באמת המקור לאמונה הטפלה הזאת.

    דילוג על מישהו

    כשכתבתי את הכתבה הזאת פניתי לאחד מחברי ניוזבוקס ושאלתי אותו "תגיד, אתה מאמין שאם מישהו מדלג עליך אתה לא גובה יותר?" והוא ענה לי "נו למה אתה חושב שאני נמוך?". יותר ויותר אנשים מאמינים שאם מדלגים עליכם כשאתם קטנים, הגדילה שלכם מפסיקה ובשביל להחזיר את המצב לקדמותו צריך כמובן לדלג עליך בשנית. אנחנו לא יודעים איך זה התחיל, אבל לפחות יש מישהו להאשים.

    מלח מים מלח מים

    כשרואים דבור\ה או צרעה או למעשה כל דבר שאנחנו לא רוצים שיתקרב אלינו, אנשים רבים מתחילים ללחשש "מלח מים מלח מים" ויש המשכילים לעשות ומוסיפים עוד שלל רכיבים עד שנוצר מרק תימני. מאחורי המילים האלו יש דווקא היגיון, מלח מים זה סוג של "ההיפך" מצוף מתוק שהדבורים אוהבים ולכן זה סימן בשבילם שאין להם מה לחפש אצלנו וש"אנחנו לא טעימים", אבל אתם לא חושבים שאם דבורים וצרעות מבינים עברית כדי להבין מה הכוונה במלח ומים, עדיף פשוט לבקש מהם לא לעקוץ?

    ישיבה בפינה של שולחן

    פה מדובר על אמונה טפלה שמבוססת "כביכול" על פילוסופיה, בחורה רווקה יושבת בפינה של שולחן, כנראה שיש איתה בעיה כלשהי. היא לא מספיק טובה בשביל לשבת באמצע זה בטוח, אבל אולי זה פשוט אומר שהיא מאחרת כרונית ומגיעה רק כשכולם תפסו את המקומות. אולי זה אשמתה שהיא יושבת בקצה של השולחן ולא אומרת כלום לאף אחד אפילו שהרגל של השולחן מפריעה לה. היא סובלת בשקט וזה הפסד שלה, אין פלא שאין לה חבר!

    אמונות נוספות והזויות יותר יש במקומות ספציפים בעולם ואין פלא שהן לא צוברות פופולריות כמו השאר, תעיד על כך האמונה הטפלה בטורקיה שעל פיה אם לועסים מסטיק בלילה, אתם בעצם לועסים עור מת של בן אדם אחר.

    יום שישי ה-13

    יום שישי הקרוב יהיה יום שישי ה-13, אבל מה זה אומר? מלבד סרטי אימה על יום שישי ה-13, כמה וירוסים במחשב שקשורים אליו ועוד כמה דיבורים על אירועים בהיסטוריה שאולי קשורים בדרך כזו או אחרת, אין משהו מיוחד להתרגש ממנו. הסברה שדבר רע יקרה ביום זה נובעת ככל הנראה מכך שביום שישי אחד ישבו ישו ו-12 אנשים נוספים ל"סעודה האחרונה" שלאחריה הכל השתבש וישו נשפט על ידי הסנהדרין וחייו החלו להשתבש פלאים.

    חתונות

    על חתונות יש לא מעט אמונות טפלות, ולא אנחנו לא ממש מדברים על לזרוק זר אחורה ומי שתופסת תתחתן בקרוב. אלא שיצא לכם פעם לחשוב למה בחתונות נוצריות (בעיקר) נוהגים לצלצל בפעמון? ובכן, זה בשביל להבריח רוחות רעות מסתבר, הפעמונים מבריחים רועות רעות כמו הזר, שמבריח גם הוא כמה מהדברים הלא רצויים שמנעו מהשוערת שזינקה לעבר הזר להתחתן.

    אבל אם כבר מדברים על חתונות, בטח יצא לכם לראות חתונות שבהן צריכים להביא 4 דברים: משהו ישן, משהו חדש, משהו מושאל ומשהו כחול. אז כמובן שאין פה היגיון בריא שמתבסס על עובדות, אבל אם רציתם לדעת בכל זאת על מה מדובר. אז ככה: המנהג הזה החל במאה ה-19, והיה נהוג לתת 4 מתנות. משהו ישן – מסמל המשכיות, משהו חדש – מסמל תקווה ועתיד, משהו מושאל – מסמל אושר מושאל (אל תשאלו אותנו מה הקשר) ומשהו כחול – מסמל טוהר, נאמנות ואהבה (פשוט אל!).

    מטריה בתוך הבית

    כפי שראיתם, יש הרבה אמונות שמעולם לא חשבנו עליהם, אבל גם יש כאלו שכן חשבנו עליהם אבל אמרנו "אם כולם מאמינים, מי אנחנו שנגיד אחרת". למשל, לפתוח מטריה בתוך הבית, למה לא? מלבד הרטיבות והסיבה הנוספת שזה יכול להוציא למישהו עין, יש דווקא 2 סיבות מאוד מעניינות (והזויות) לכך: הסיבה הראשונה מתחילה במשהו אמיתי – מטריות נוצרו לראשונה לא כדי להגן עלינו מפני הגשם אלא להגן עלינו מפני השמש, ולכן (פה מתחיל החרטא) אם אתם פותחים מטריה בבית, אתם פוגעים באל השמש! (טאדא!). כמובן שאנחנו לא רוצים לפגוע באל השמש, אבל יש סיבה נוספת והיא שמטריה, על פי תאוריות מסוימות, מגנה עליכם מפני סופות החיים בחוץ ואם אתם פותחים את המטריה בתוך הבית, אתם פוגעים ברוחות ששומרות עליכם מפני סופות החיים בתוך הבית. הרוחות נפגעות מהיחס המזלזל כלפיהן ואתם נותרים ללא הגנה.

    נקישה על עץ

    אז נכון שאף אחד לא אוהב להישאר ללא הגנה, ובכלל, הרבה אמונות נועדו בשביל לפתח תקווה בקרב אנשים. בין אם מדובר בהגנה ובין אם מדובר על הצלחה. הוכחה לכך היא אמונה טפלה נוספת שפופולרית בקרב רבים גם בארץ. כשאומרים משהו בתקווה לעתיד ולא רוצים שמשהו ישתבש, נוקשים על העץ כמה פעמים. למה? כי בתוך העץ יש רוחות טובות שבכך שאנחנו נוקשים על העץ אנחנו מבקשים את עזרתן להצלחה.

    ובכן, זה הכל להיום. אנחנו "מחזיקים אצבעות" שתיהנו מהכתבה הזאת וש"בלי עין הרע" היא תקלע לטעמכם. אם "חס וחלילה" פגענו בכם בניסוח המזלזל שלנו, אנחנו באמת מצטערים כי פשוט עד עכשיו לא פגענו באף אחד. "טפו טפו טפו".

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “הסיבות וההסברים לאמונות הטפלות”

    1. מכירה כמה אנשים מקרוב שמאמינים בשטויות האלה חחח
      ואני? פשוט אוהבת חתולים שחורים…

    2. האמונה האחרונה (הקשה על עץ) לא נובעת מהרוחות השוכנות בעץ אלא מגיעה מאמונה נוצרית שקשורה בעובדה שהצלב עליו נצלב ישו היה עשוי עץ. מפה לשם נוצרה האמונה שאם תקיש על כל קרש, יהיה איזשהו קשר לצלב המקורי של ישו ובעצם ישנה את יעוד כוונתך.

    השאר תגובה

    שיתופים