menu icon newsbox tv
    הדברים הלא חוקיים שאתם עושים באינטרנט - ניוזבוקס
     

    הדברים הלא חוקיים שאתם עושים באינטרנט

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בעידן של היום, כולנו משתמשים באינטרנט. הדבר המצחיק ביותר הוא, שבאינטרנט כמעט ואין לנו חוקים, אנחנו עושים הרבה דברים מבלי לדעת שהם לא חוקיים, או גם אם אנחנו יודעים שה לא חוקיים, אנחנו עושים אותם בכל זאת כי לא מייחסים להם חשיבות כלל וכלל. הדבר שאף אחד לא מבין הוא שחלק מהעבירות האלו שקולות לעבירות על החוק שאנחנו יכולים לבצע ב'חיים האמיתיים' ואז הם ייראו לנו יותר חמורות.

    הורדת תכנים פיראטים

    זה היה ברור שנזכיר את זה ראשון. לא משנה איך תתרצו את זה, בין אם כ"שיתוף קבצים" בין חברים או קהילות באינטרנט ועד להורדת תכנים פיראטים באופן ישיר מאתרי הורדות – אתם עוברים על החוק ברגע שאתם מורידים סרט, משחק, סדרה, תוכנה, אלבום ואפילו סתם מנגינה רגועה שהחלטתם להוסיף למצגת שלכם. בכל פעם שאתם עושים את זה אתם כביכול פוגעים בחברה שבבעלותה הזכויות. האם עלה בדעתכם פעם לגנוב דיסק של אייל גולן הישר ממשרדי חברת ההפקות שלו? סביר להניח שלא, אבל כשאתם מורידים אלבום, זה בדיוק מה שאתם עושים.

    בריונות ברשת

    זה משהו שאנחנו מאמינים שפחות אנשים עושים, אבל בכל זאת שווה להזכיר את זה. כשאתם קוראים למישהו בבית הספר "טיפש" או "אין לך חברים" זה לא נעים בכלל, זה פוגע וזה לעתים גורם לאנשים לחשוב על הדברים שאמרתם יותר זמן ממה שנדמה לכם. אבל כשאתם רושמים את זה בפייסבוק או בקבוצת ווצאפ, זה נשאר שם לנצח, כתיעוד.

    זיוף השם שלכם

    מי שהיה באינטרנט מספיק זמן אולי עשה את זה פעם או פעמיים, אולי מתוך עצלנות, אולי מתוך רצון להשתעשע ואולי מתוך כוונה להימנע מלהכניס פרטים אמיתיים. לעתים שימוש בשם מזויף עלול להכניס אתכם לצרות.

    שימוש בתמונות שאין לכם זכויות עליהן

    מכירים את כל התמונות האלו של "נוסיף לזה קצת מצחיק" או סתם תמונה של ציפור שאמרה "לא עפתי"? אז יש סיכוי טוב מאוד שאסור לכם להשתמש בהן. תמונות כאלו או כל תמונה אחרת שנמצאת בגוגל עלולה להיות שייכת למישהו אחר שצילם או רכש את הזכויות. אם השתמשתם בתמונה מגוגל לעסק שלכם למשל, הסיכוי שתזכו לתביעה משפטית גדול יותר ממה שנדמה לכם.

    שימוש באינטרנט בעבודה

    פה זה כבר לא משנה באיזה אתר תגלשו או באיזה תוכן תצפו, אסור לכם לגלוש באינטרנט למטרות שלכם בזמן העבודה וזו עבירה ברורה על החוקים (בהנחה שלא מרשים לכם, כן?). אנחנו יודעים שאתם מתים לראות את הסרטון על החתול שמפחד ממלפפון, אבל אסור לכם.

    פגיעה בפרטיות

    אם יצא לכם לשתף תמונה או סרטון ביוטיוב, סביר להניח שפגעתם בפרטיות של מישהו. יכול להיות שבסך הכל רציתם להעלות סרטון של חבר שלכם עושה פעלול מגניב על הדשא, אבל תפסתם בעדשת המצלמה מישהו מאחור מחטט באף ועכשיו כל האנשים באינטרנט יכולים לראות אותו מחטט באף. תחשבו על זה, ותחשבו גם שאתם מופיעים בלא מעט מקומות באינטרנט מבלי שאתם יודעים על זה, כי מישהו צילם מישהו אחר ואתם סתם עברתם בסביבה. במיוחד היום, שלכל אחד יש סמארטפון וכל אחד מצלם, שימו לב מה אתם עושים או אחרת תמצאו את עצמכם יום אחד במצב דומה.

    הרשת העמוקה והרשת האפלה

    אחרי שאמרנו את הדברים הברורים, הגיע הזמן ללכת עמוק יותר – אל הרשת העמוקה. האינטרנט הוא מאגר תוכן עצום, הרבה יותר עצום ממה שאתם מדמיינים זה בטוח, אבל אתם לא יודעים שמה שאתם רואים הוא רק חלק ממה שבת'כלס יש באינטרנט. יש אתרים שכנראה לעולם לא תכנסו אליהם ולא תוכלו להגיע אליהם מהסיבה שהם נמצאים במקומות עמוקים שמנועי החיפוש לא מגיעים אליהם או שהם אפילו נמצאים בשרתי אינטרנט שלא מוכרים כלל למנועי החיפוש. יש שם תכנים ש'לא מדברים עליהם' כגון תכניים לא חוקיים, דיבורים על מידע מסווג ואפילו עסקאות מפוקפקות כמו איברים למכירה. אתם לא רוצים להסתובב במקומות האלו בדיוק כמו שאתם לא רוצים להסתובב במקומות מפוקפקים אחרים.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    One thought on “הדברים הלא חוקיים שאתם עושים באינטרנט”

    השאר תגובה

    שיתופים