menu icon newsbox tv
    הארייט טאבמן: משחררת העבדים - ניוזבוקס
     

    הארייט טאבמן: משחררת העבדים

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בשנת 2020 ייתכן ויופיעו פנים חדשות על השטר של ה-20 דולרים. כשבצד אחד תישאר תמונתו של הנשיא אנדרו ג'קסון, בצד שני תופיעה אישה שלא בהכרח כולם מכירים אותה היום, בטח לא בישראל, אך היא השפיעה רבות על ההיסטוריה של השחורים באמריקה. שמה הוא הארייט טאבמן והחלטנו להסביר לכם עליה קצת בכתבה קצרצרה.

    800px-Harriet_Tubman_by_Squyer,_NPG,_c1885

    הארייט נולדה בשנת 1820 וחיה במשפחה שבה כולם היו עבדים שחורים לאדוניהם. זמן מה לאחר שנולדה, האדונים (אב ובן) התפצלו כל אחד לדרכו וכתוצאה מכך כל אחד לקח את העבדים שלו ונוצר מצב שהמשפחה של הארייט התפצלה. במשך תקופת עבדותה היא נפצעה קשה מכל מיני תאונות עבודה ומיחס משפיל ואכזרי של האדונים שהצליפו בה כל פעם שהתנהגותה לא מצאה חן בעיניהם. במשך זמן רב, עד שנת 1849 נמכרו בני משפחתה לאדונים שונים ופוזרו. היא עצמה, הייתה אמורה להימכר לאדונים בדרום העמוק, שזה הדבר הגרוע ביותר שיכל לקרות לעבד שחור, אך לטענתה, היא התפללה לאלוהים שיהרוג את אדונה לפני שיקבל את ההחלטה הזאת ואדונה אכן מת לאחר זמן קצר.

    עם זאת, אשתו של האדון החלה להימצא בקשיים כלכליים והיא החליטה למכור את העבדים בכל זאת, אז היה זה הרגע בו החליטה הארייט לברוח עם שני אחיה והם נמלטו לחופשי. בשבועות שלאחר מכן היה חשש שעדיין רודפים אחריהם ושני האחים החליטו מהפחד לחזור לעבדות מאשר להישאר ולהימלט אך הארייט לא ויתרה והגיעה לבסוף לפילדלפיה, שם קיבלה עזרה מחברי התנועה לביטול העבדות.

    Harriet-Tubman-248x300

    בתקופה שלאחר מכן, הקדישה את חייה לביטול העבדות ובשחרור עבדים, בני משפחה רבים ועבדים שאותם היא לא מכירה כלל. לא רק שעשתה זאת והצילה את חייהם של מאות עבדים, היא גם נתנה השראה לרבים נוספים לעשות כמוה. היא נשאה עליה אקדח ולא פחדה להשתמש בו כדי להבריח את הרודפים או כלביהם ואף השתמשה באקדח כדי לאיים על עבדים שקיבלו "רגליים קרות" ובכך יכלו לסכן את כל מה שהיא עושה.

    interesting_historical_photographs_640_01
    בצד שמאל

    בתקופת מלחמת האזרחים היא לקחה חלק בפעולות של הצפון והייתה מרגלת, סיירת ואחות והפכה להיות האישה האמריקאית הראשונה שהובילה מבצע צבאי, הפשיטה במעבורת קומבהי ביוני 1863, פשיטה שבה שוחררו 750 עבדים.

    את שארית חייה המשיכה להקדיש לזכויות נשים ושחורים בארצות הברית ואף הוציאה ספר ביוגרפיה (היא עדיין לא ידעה לכתוב ולכן כתבו זאת עבורה). היא מתה בשנת 1913 בגיל 93 ונקברה בטקס צבאי מלא.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים