menu icon newsbox tv
    האם חברי להקת Ace of Base ניאו נאצים? - ניוזבוקס
     

    האם חברי להקת Ace of Base ניאו נאצים?

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אם הייתם חיים בשנות ה-90, אין ספק שאתם זוכרים את להקת Ace of Base שהייתה אחת הלהקות הפופולריות והמצליחות ביותר בתקופה ההיא. הסינגל שלהם The Sign כבש את המצעדים וסינגל אחר שלהם All That She Wants הפך להיות שיר שכולנו זמזמנו. אבל האם הכל ורוד?

    בעבר היו שמועות על כך שהלהקה היא להקה ניאו נאצית ולאחרונה התוודענו לכך שוב בכתבה באתר Cracked אבל החלטנו בשביל הקהל הישראלי שעדיין אוהב את השירים שלהם, להבין מה בדיוק הסיפור.

    ובכן, לפני כמה שנים  עורך המוסיקה בנג'מין שפירו הזכיר לכולנו שאחד מחברי הלהקה ומיסדיה, אולף אקברג, הוא ניאו נאצי שלא מסתיר את זה כלל. הוא היה חבר בלהקה של ניאו נאצים ששמה Commit Suicide ולא קשה להבין מהשירים שלהם את הפרשנות. לדוגמא, באחד השירים של הלהקה נכתבה השורה

    "Men in white hoods march down the road, we enjoy ourselves when we're sawing off niggers’ heads/ Immigrant, we hate you! Out, out, out, out! Nordic people, wake up now! Shoot, shoot, shoot, shoot!"

    שלא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את המסר.

    אבל חבר להקה אחד לא הופך את כל הלהקה ללהקה של ניאו נאצים, וחבל סתם לקפוץ להשערות. האם אולף השתמש בלהקה המצליחה כדי לקדם את הרעיונות שלו? יכול להיות, במיוחד כשמסתכלים כבר מההתחלה של הלהקה – בחירת השם שלה.

    Ace of Base? מה זה אומר בכלל? השם של הלהקה היה אמור להיות Tech Noir על שם המועדון מהסרט "שליחות קטלנית" אבל הם גילו שהשם הזה תפוס על ידי להקה שוודית ולכן הם החליטו לבחור את השם Ace of Base. למה? לטענתם השיר Ace of Spades של להקת Motorhead היווה ההשראה לשם. בראיון אמר אולף עצמו ש"אנחנו היינו 4 אייסים (סלנג ל'אלופים \ תותחים \ מומחים') בסטודיו ו-Ace of Base היה נשמע טוב".

    ובכן, אולי, אבל האם זה צירוף מקרים שיש בסיס גרמני מהתקופה של מלחמת העולם השניה שנקרא Base of the Aces? (מקור) ועוד דווקא אחד הבסיסים החשובים ששם עבדו על פרויקט ליצור כלי נשק להרג המוני, כמו פצצת אטום. אולי, אבל זה לא מסתיים פה.

    השיר Happy Nation זכה גם הוא ליחס בהקשר הנאצי. המילים בהתחלה לא היו באנגלית ויש כאלו שניסו לפרש אותן ומצאו פירושים מאוד יצירתיים למה שנאמר שם. דברים כמו "אני אהרוג אותך".. ואפילו מילים בעברית, ובכן, נתעלם מזה. אבל יש שורה בשיר שמשכה תשומת לב.

    Ideas by man and only that will last
    And over time we've turned to the past
    That no man's fit to rule the world alone
    A man will die but not his ideas

    נשמע פה שהם מדברים על אדם שמת, אבל הרעיונות שלו ימשיכו גם אחריו, מעניין על מי הם מדברים… אולי… היטלר? אין מצב, הא? אז בואו נעבור לשיר הבא.

    השיר – All That She Wants, כולנו בטוחים שהוא מתחיל במילים "She lives a lonely life" אבל בלי שום קשר לנאצים, סתם רצינו שתדעו שאומרים "She leads a lonely life".

    עכשיו בואו נחפש מה נאצי בשיר הזה… על מה השיר מדבר בכלל? אחד מהרעיונות שרצים ברשת היא שמדובר על בחורה שמחפשת גבר שיממן אותה (אולי על ידי כך שהיא תיכנס ממנו להריון) כדי שהיא לא תצטרך לעבוד יותר. מעין שוגר-דדי. בסדר, מותר להם, אבל למה בחרו לשים מגן דוד פעמיים בתוך הסרטון? תעלומה.

    אז האם Ace of Base נאצים?

    כנראה שלא. בדיוק! התשובה היא 'כנראה שלא' ואנחנו מצטערים שבזבזנו לכם את הזמן. ההשערות והקונספירציות האלו רצות ברשת כל כך הרבה זמן ורצינו קודם שתבינו אותם לפני שנתחיל לשלול את כל האפשרויות.

    ראשית, לגבי עברו של אולף כניאו נאצי. הוא התוודה על כך בשנת 2013 והודה שזה נכון. זו כבר התחלה טובה, אבל הוא גם הודה שכמו הרבה אנשים, הוא עשה דברים שטותיים בהיותו נער וזה אחד מהם. הוא הלך עם הזרם והוא מתחרט על כך מאוד. הוא גם הודיע שאין שום קשר בין הדעות שהיו לו בשנות ה-80 לבין הלך הרוח בלהקה.

    יכול להיות שמדובר בדרך לתקן את הנזק שנגרם, אך מדובר בהודעה שנים רבות לאחר הצלחת הלהקה, היה ברור ששום דבר לא יתקן כבר את ההצלחה שדעכה ולכן נראה שמדובר פה בוידוי אמיתי. מה גם שללא ספק לא הייתה שום פעילות ניאו נאצית ברורה בכל הנוגע למה שקרה לאחר מכן.

    לגבי השיר Happy Nation – כל הניחושים סביב מה שבאמת נאמר שם בהתחלה הם ניחושים בלבד. המילים שם הם בלטינית. מי שימצא שם עברית זה רק בגלל שהוא חיפש ומצא צלילים דומים. המילים בלטינית הם

    Laudate omnes gentes laudate
    Magnificat in secula
    Et anima mea laudate
    Magnificat in secula

    והמשמעות

    שבחו את כל האנשים שבחו
    הטובים ביותר בכל הזמנים
    שבחו את נשמתי
    הטובה ביותר בכל הזמנים

    על פי מקורות שונים, השיר לא מדבר על נאציזם אלא דווקא על הדור של היום. אנחנו נמצאים בעולם שבו רעיונות חדשים של סובלנות ודמוקרטיה עולים בעוד שלפני מאות שנים הם לא היו חזקים באותה מידה. השיר מדבר על האחווה בין כל האנשים בעולם ועל הכוח שלנו ביחד לעשות שינוי לטובה. השיר מדבר על כך שאדם אחד לא יכול לעשות שינוי, לא משנה אם הוא דיקטטור או סתם מלך ששלט בהיסטוריה, הוא אמנם ימות, אבל מה שאנשים יאמינו בו ימשיך גם אחרי מותם. חלק מהמקורות חושבים שמדובר בסיפור על ישו שהוא אמנם ימות, אך רבים אנשים יאמינו בדרכו גם לאחר מכן, זו גם אופציה.

    אבל מה לגבי המגן דוד בשיר All That She Wants? סביר להניח שזה פשוט צירוף מקרים שהשרשרת הזו נמצאה בסטודיו בזמן הצילומים. השיר לא מדבר בהכרח על מישהי שמנסה להיכנס להריון אלא על מישהי שרוצה לעשות כיף בחיים, אז היא מחליטה לא ללכת לעבודה ובמקום זה ללכת לים ולחפש לה Another Baby – סלנג לחבר חדש לבלות איתו.

    לסיכומו של דבר, לא צריך להקשיב לכל קונספירציה שיש באינטרנט, פשוט תהנו מהמוסיקה.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים