menu icon newsbox tv
    דעה: הפדיחה של שירי מיימון, האמנם? - ניוזבוקס
     

    דעה: הפדיחה של שירי מיימון, האמנם?

    פורסם לפני 8 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    מאז שידור אקס פקטור אתמול בערב הרשת גועשת ומתווכחת בנושא עד כמה זה מקומם ששירי מיימון לא ידעה את שם השיר של הביטלס "אלינור ריגבי". דיונים שלמים קמו בדפים וקבוצות שונים ואף אחד לא מצליח להגיע להחלטה האם זה באמת מקומם או שמא זה לגיטימי לחלוטין.

    להקת הביטלס היא אחת הלהקות הפופולריות ביותר בכל הזמנים (אם לא מספר אחת) והשיר המדובר הוא אחד משיריה המפורסמים גם כן, אך האם לא להכיר את השיר זה נחשב חור עצום בתחום המוסיקה שעליו לא נסלח? אולי זה בגלל שהיא שופטת בתוכנית מוסיקה וממנה מצפים ליותר? על פי התגובות באינטרנט, אף אחד לא ציפה ממנה להרבה, אבל אולי פה הבעיה, לא ציפו ממנה ליותר מדי בגלל הדרך בה התוכנית, השופטים והקהל נתפשים בעיני חלק מהציבור שמגדיר את תוכניות הריאלטי למיניהן וזו בפרט כמיץ של הזבל בטלוויזיה, ואולי זה נכון.

    בין המזועזעים – דודי פטימר, שדרן ומומחה במוסיקה, הוא מזועזע שמנחה בתוכנית מוסיקה לא מכירה שיר של להקת ביטלס (מתברר שהיא מכירה, אבל לא הכירה את השיר בשמו). הפוסט שלו הפך לויראלי וזכה לצפיות רבות ואף לפרסומים באתרי חדשות.

    לטענתו ולטענת אחרים רבים, הביטלס היא אבן דרך בתחום המוסיקה בדומה לאלביס, לד זפלין והדורז ולא ייתכן שאנשים לא יכירו את השירים המפורסמים שהם. אבל צריכה להישאל השאלה: מי בכלל קובע מהן אבני הדרך? האם על סמך פרסום בלבד? ועד איזו שנה הם צריכים להיזכר? הרי מדובר בשירים מלפני 50 שנה. האם לא להכיר את הסימפוניה התשיעית של מוצרט נחשב לחור בהשכלה? ולמה שירי מיימון, שנולדה בשנות ה-80 מחויבת להכיר את כל הסגנונות ואת כל השירים מכל התקופות, גם כאלו שהתפרסמו עשרות שנים לפני שהיא נולדה. האם זה באמת מה שמצפים מהדור שגדל עכשיו? להכיר את כל השירים הקלאסים? עם הזמן ייצטברו עוד ועוד שירים קלאסים, ועוד 30 שנה יצטרכו הדורות הצעירים שלנו לזכור את כל השירים האלו בנוסף ל'קלאסיקות' משנות ה-2000 בהן אנו חיים עכשיו?

    ואם כבר אנחנו הולכים רחוק, החורים בהשכלה המדוברים לא נמצאים רק בתחום הזה. זה יגיע גם לישראלים שלא מכירים יותר מדי משיריהם של שלמה ארצי, עידן ריכל וזוהר ארגוב. יגלוש לתחומים אחרים לאנשים שלא צפו בסיינפלד, לא יודעים מי זה אביגדור קהלני ולא יודעים את שמות יצירותיו של לאונרדו דה וינצ'י. אז נכון שאתם מצפים מאנשים לדעת את כל אלה, אבל האם הרעש שעושים מזה באמת מתאים? האם באמת מתאים שאתר וואלה יפרסם כתבה על 'הפאדיחה של שירי מיימון'? או שמא לקחנו יותר מדי ברצינות רכילות צהובה מאתר שאמור להיות מכובד?

    לסיכומו של עניין: מותר לא לדעת, מותר לא להכיר, מותר לא לשמוע ומותר לא לאהוב ובטח שלא צריך לעשות מזה עניין, אך זה כבר מאוחר מדי.

    משירי מיימון נמסר בתגובה: "העובדות פשוטות- אני בחרתי לטל את השיר הזה, והוא נבחר מתוך הנחה שישאיר אותה בתכנית וכך קרה. הדיון שראיתם על המסך היה על כך שהצופים עשויים שלא לקשר בין שם השיר לשיר עצמו, בדיוק כפי שקרה לי, ונפלאות העריכה הוציאו את זה אחרת. אבל שטויות, מה שחשוב הוא שהקהל בבית ימשיך לתמוך בשתי המתמודדות המעולות – טל ואנה"

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים