menu icon newsbox tv
    אומנויות הלחימה הכי טובות להגנה עצמית - ניוזבוקס
     

    אומנויות הלחימה הכי טובות להגנה עצמית

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אומנויות לחימה יכולות להיות מאוד טובות לכושר ואפילו די מהנות לצפייה, אבל חשוב מכל, הן יכולות לעזור לכם להגן על עצמכם בצורה יותר טובה ויעילה מאשר האדם הממוצע. הרשימה הזאת תכיל את אומנויות הלחימה הכי טובות להגנה עצמית.

    אנחנו מבינים שיש הרבה מה לכתוב על כל אחד מהם (וגם שיש עוד לא מעט אומנויות לחימה טובות) ומכיון שאנחנו מקצרים ייתכן ומידע שמסקרן אתכם יהיה חסר, אבל אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה באינטרנט מכיוון שיש מספיק חומר לקריאה בנושאים האלו.

    קיקבוקס

    קיקבוקס הוא גם דרך פופולרית בתור אימון כושר גופני. דרך זו, הגיעה לעולם בשנת 1973. היא התפתחה מהאגרוף אך התווספו לה הבעיטות אשר הושפעו מאומנויות הלחימה האסיאתיות. בעבר לא היו חוקים וכללים בקיק-בוקסינג, אך עם הזמן היא התפחתה והפכה לממוסדת כשארגון O.K.P.W קבע כללים לשיטה. בקיק-בוקסינג יש כמה וכמה "צורות", כגון קיק-בוקסינג יפני, רוסי, יו-יאן, סבאט, אגרוף תאילנדי ועוד…

    קראטה

    קראטה למעשה היה בעבר כמה וכמה אומנויות לחימה עד ששמו התגבש בתחילת המאה ה-20. למרות שקראטה מזוהה עם היפנים, יש בו שורשים והשפעות משמעותיות מאומנויות הלחימה שמקורן בסין. בקראטה לובשים גי, חליפה מיוחדת עם חגורה שמשנה צבע בהתאם לדירוג ולרמה. בתחרויות, קראטה היא אמונות לחימה שלא דוגלת באלימות קשה, מלבד חוקים ברורים כמו איסור על נשיכה, משיכות שיער ומכות במקומות רגישים, לעתים דוגלים בשיטות של "איסור מגע" כשהיריבים עוצרים את המכה רגע לפני הנגיעה והשופט קובע עד כמה המכה הייתה אפקטיבית לולא העצירה המכוונת.

    אייקידו

    אומנות לחימה יפנית שפותחה בין שנות ה-20 ל-60 של המאה הקודמת. אומנות הלחימה הזאת פותחה על ידי מוריהי אואשיבה על בסיס אומנויות לחימה קלאסיות שבהן התמחה. מלבד היותה אומנות לחימה, אייקידו היא גם דרך חיים הדוגלת בפיתרון עימותים בדרכי שלום מבלי לגרום לתוקף נזק אלא באיחוד כוחות של התוקף לטובת המבצע. זאת אומרת, כשמישהו תוקף אותך, אתה משתמש בכוח שהוא מוציא עליך ומנתב אותו שיתאחד עם התנועה שלך כדי להטיל את האויב לקרקע. באייקידו אין תחרויות כי לניצחונות אין כל משמעות (ממש סטיקר לרכב) ועיקר האומנות היא התרגול עצמו.

    וינג צ'אן

    אומנות לחימה סינית ותיקה מהמאה ה-17 והיא נקראת על פי רוב הגרסאות המקובלות בהיסטוריה, על שם האישה שייסדה אותה. סיפור פיתוח אומנות הלחימה שנוי במחלוקת, אך ככל הנראה מדובר בנזירי שאולין שביקשו לפתח אומנות לחימה חדשה שתאפשר להכשיר לוחמים רבים בזמן קצר בזמן הפלישה של המאנצ'ורים לסין מכיוון שההכשרה באומנות הלחימה שדגלו בה עד אז ארכה 20 שנה. העקרונות החשובים באומנות לחימה זו הם יציבות, מבנה ועדינות ואומנות הלחימה מוכרת למערב בעיקר בגלל דמותו של ברוס לי, שלמד אותה מ"האב הרוחני" שלו, יפ מאן, שגם דמותו הפכה לפופולרית עם יציאת הסרט "יפ מאן" בשנת 2008.

    ג'ו ג'וטסו

    אומנות החלימה בה היה שימוש על ידי הסמוראים ומזכירה את שם אומנות הלחימה נין ג'וטסו שבה היה שימוש על ידי נינג'ות למרות שיש הבדלים לא מועטים ביניהן. ג'ו ג'וטסו שונה משאר אומנויות הלחימה מכיוון שהיא מכילה מגוון רחב של סוגי לחימה. בעוד שבג'ודו מתמקדים בהטלות, ובקראטה בבעיטות ואגרופים, ג'ו ג'וטסו מכילה את כולן. עצם היותם של הלוחמים רב תחומיים אולי יכול להוות חיסרון מכיוון שהם מקדישים פחות אימונים והתמחות מכל תחום מאשר בן אדם ש"מתמקצע" בתחום מסוים, אבל אין ספק שלהבין ברמה מספקת ואף טובה בכל מיני שיטות ותחומים זה יתרון לא קטן.

    ג'ו ג'יטסו ברזילאי

    אומנות לחימה שפותחה בברזיל (די ברור, לא?) ונוצרה במקור כשיטת הגנה עצמית באמצעות אגרופים, מרפקים, בעיטות, ברכיות לצד טכניקות מיוחדות על מנת להגיע לעמדת שליטה על היריב בעזרת בריחים או חניקות. ג'ו ג'יטסו ברזילאי מהווה חלק בלתי נפרד מתחרויות הלחימה המשולבת (MMA) וגם פה, בדומה לקראטה, קיימת עליה בדרגות על פי צבעי החגורה.

    קרב מגע

    אומנות הלחימה הישראלית ששמה דגש על הגנה עצמית פשוטה כנגד סכנות שיכולות להתרחש "ברחוב" בקרבות של פנים אל פנים. היא פותחה בצה"ל על ידי אימי שדאור ליכטנפלד והפכה להיות פופולרית יותר ויותר בכל רחבי העולם. המטרה באומנות זו היא להימנע מפגיעה בעצמכם ונטרול היריב בזמן הקצר ביותר ובדרך הבטוחה ביותר. בתקופה הזאת שיש לא מעט מחבלים שמסתובבים עם סכינים ברחובות, זוהי ככל הנראה אומנות הלחימה הרלוונטית ביותר עבורכם, וגם כמובן, גאווה ישראלית.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    3 thoughts on “אומנויות הלחימה הכי טובות להגנה עצמית”

    1. ווינג צ'ון זו אמנות לחימה נהדרת. ממש מדע של לחימה. אני מתאמן אצל מוטי פנסו ומאוד מרוצה מהשיטה ומהמורה

    2. ווינג צ'ון באמת מוצלחת מאוד כאמנות לחימה להגנה עצמית ולתרגול בכל גיל. למעשה הקרב מגע לקח חלק מהעקרונות שלו- מהוינג צון

    השאר תגובה

    שיתופים