menu icon newsbox tv
    הטעויות הצבאיות הגדולות ביותר בהיסטוריה חלק ב' - ניוזבוקס
     

    הטעויות הצבאיות הגדולות ביותר בהיסטוריה חלק ב'

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    לאור הביקוש הרב, אנחנו ממשיכים את הכתבה מאתמול שעסקה גם היא בטעויות הצבאיות הגדולות ביותר חלק א' והפעם אנחנו ממשיכים על ציר הזמן.

    6. הפלישה הצרפתית לרוסיה – 1812

    בהמשך למסורת המצביאים האופטימיים גם הפעם נמצא אחד כזה והוא נפוליאון המופלא שהחליט משום מה לפלוש לרוסיה דווקא בחורף. בתקופה שבה לא הכירו את משחקי הכס ואת המשפט המפורסם "Winter is coming", החורף עשה את שלו וכתוצאה מכך נהרגו רבים מהחיילים הצרפתים שקפאו למוות או מתו מרעב בגלל חוסר האספקה שהגיעה או המסעות המפרכים בקור הקשה. מי ששרד, נאלץ לנוס על נפשו לעבר ארצו החמימה.

    7. הקרב על ניו אורלינס – 1812-1815 (מלחמת 1812)

    הגנרל אדווארד פאקנהם, מצביא הכוחות האנגליים בצפון אמריקה החליט החלטה אמיצה מאוד במהלך הקרבות. הוא ביקש מהחיילים שלו לנצור את האש קצת יותר מדי זמן מהכמות הנדרשת כשהוא חשב שהניצחון יהיה שלהם בזכות כמות החיילים הגדולה שהייתה להם ביחס לארצות הברית. על הטעות הזאת הוא לא זכה להתחרט מכיוון שהוא נהרג באותו קרב יחד עם כמות גדולה מחייליו.

    8. קרב ווטרלו – 1815 (תום המלחמות הנפוליאוניות)

    במהלך הקרבות החליט נפוליאון בונפרטה לתת למרשל מישל נה את עצמאות בהחלטות האסטרטגיות על הקרבות שלו. לצערם של שניהם, לאחר שהכוחות הבריטים הצליחו לעצור את התקפותיו הראשונות של נה, הוא עדיין לא השכיל להבין שאולי האסטרטגיה שלו לא טובה והוא המשיך לתקוף באותה דרך פעם אחר פעם ללא הצלחה עד שלבסוף הפכו הקרבות לבלאגן שלם והכוחות נסו באי סדר כשלבסוף שברו את קו ההגנה של הצרפתים, דבר שהתחיל את תבוסת הצרפתיים בקרב ולאחר חודש נכנע נפוליאון.

    9. קרב סן חסינטו – המהפכה הטקסנית – 1835-1836

    ככל הנראה אחת ההחלטות הטיפשיות ביותר שיכתבו פה בסדרת הכתבות הזאת היא ההחלטה של גנרל אנטוניה לופז דה סנטה אנה, עם שם ארוך כל כך ומוח קטן בהרבה פקד הגנרל על חייליו לקחת הפסקה קטנה 'סיאסטה'. למרות שכמות חייליו הייתה גדולה בהרבה מכמות אויביו הם נתפסו לא מוכנים אל מול המתקפה שנפלה עליהם ונהרגו מהם 630 חיילים בעוד שלצבא האויב נהרגו רק 9 בלבד.

    10. קרבות הגנרל גדעון פילוו – 1846-1848 \ 1861-1865

    קשה הדרך בסולם הדרגות מחייל פשוט ועד להפיכתך לגנרל, אלא אם כן חבר שלך מהקולג' הוא נשיא ארצות הברית ואז יש פרוטקציות. גדעון פילוו עשה לא מעט פאשלות במהלך הקרבות עליהם פיקד במהלך מלחמת ארצות הברית – מקסיקו ובמלחמת האזרחים האמריקאית. בגלל שאני לא רוצה כאבים בידיים מכתיבת הכתבה עם כל הטעויות שהוא ביצע רק נגיד לכם שכתוצאה מטעויות רבות שעשה אלפי חיילים נהרגו אך הגרוע מכל שאפשר לספר עליו, שפעם אחת הוא נתפס מתחבא מאחורי עץ על מנת לא להיקרא להנהיג את החיילים שלו לאחד הקרבות.

    שמחנו לראות כמות לייקים נכבדת על הפרסום בדף הפייסבוק שלנו, חלק ג' יפורסם גם בהתאם לכמות הלייקים שהפרסום על כתבה זו בפייסבוק יקבל. תודה רבה לכולם ומקווים שנהניתם.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים