menu icon newsbox tv
    אנשים מסתוריים שזהותם אינה ידועה - ניוזבוקס
     

    אנשים מסתוריים שזהותם אינה ידועה

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    בכתבה הזאת לא תמצאו תשובות לשאלות רבות. אנחנו נדבר על אנשים שהפכו למיתוס או שבאמת הופיעו במהלך ההיסטוריה אך לא הרבה דברים ידועים עליהם וגם הפרטים שידועים עליהם לא בהכרח נכונים. אוהבים מסתורין? זו הכתבה בשבילכם.

    קספר האוזר

    כשאומרים 'אנשים מסתוריים' מתכוונים בראש ובראשונה לקספר האוזר. בשנת 1828 הופיע ברחובות נירנברג נער מסתורי בשנות העשרה שלבש בגדי איכרים ובקושי יכל לדבר או ללכת כמו מבוגר. על כל השאלות ששאלו אותו כמו מאין הגיע או מי הם הוריו הוא לא ידע לענות. על גופו הוא נשא פתק שעליו נרשם שיכניסו את הנער לגדוד הפרשים או שיתלו אותו, בצירוף תאריך הלידה. הילד נלקח לתחנת המשטרה שם הוא רשם את שמו 'קספר האוזר'. האוזר אמנם היה נער בשנות העשרה, אך שיכלו היה כשל ילד בן 6. הוא לא דיבר, הלך בצורה מוזרה וניזון רק מלחם ומים בנוסף לכך שסבל מקטלפסיה ומחלת הנפילה.

    הנער עורר עניין בכל אירופה ועל פי שמועה שהתרוצצה היה הנער למעשה בנו של דוכס גדול מבאדן שנכלא על ידי סבתו כדי להבטיח את הכתר לבן משפחה אחר. בשנת 1829 היה ניסיון לרצוח אותו באמצעות גרזן, והוא אכן נפצע ועל כן הוא הועבר להשגחה במקום אחר. בשנת 1833 הצליחו לפתות אותו לאזור מבודד שם דקרו אותו בחזה. הוא נאבק בדוקר והבריח אותו אך הוא מת לאחר 3 ימים מפצעיו.

    בעיר אנסבך הוקמה אנדרטה לזכרו ועליה כתוב "כאן נרצח אלמוני על ידי אלמוני".

    האיש במסכת הברזל

    סיפורו של האיש במסכת הברזל כנראה השתבש קצת עם הזמן והפך למיתוס. האיש הזה, בניגוד למה שאומרים, לא עטה מסכה מברזל אלא מקטיפה דווקא ומדובר באסיר שהיה בכלא הבסטיליה במאה ה-18. יש אומרים שמעולם אף אחד לא ראה את פניו מהסיבה שהוא היה אחיו התאום הזהה של לואי ה-14 והוא נאסר על מנת שלא ינסה לקחת את השלטון. במשך השנים ניסו לפענח מי היה האיש והטענה האחרונה ואולי הנכונה ביותר היא שמדובר בגנרל צרפתי שברח מהקרב ונטש את חייליו ועל כן זהותו הוסתרה כדי לחוס על כבודו, אבל מי באמת יודע?

    בנקסי

    נריץ קדימה לעשורים האחרונים ונגיע לבנקסי, אמן רחוב, אקטיביסט וצייר אנגלי שזהותו אינה ידועה ויצירות שונות שלו מפוזרות במקומות רבים ברחבי העולם. היצירות שלו, מושקעות ככל שיהיו, לא מעט פעמים משדרות מסר מסוים, לעגני או מחאתי והוא אוהב לגוון ולעשות תעלולים משעשעים. בין התעלולים המפורסמים שלו הם כניסה למכלאת פינגווינים בגן חיות ויצירת כיתוב גדול 'משעמם לנו מהדגים' וכניסות בחשאי למוזיאנים מפורסמים ולהוסיף לשם יצירות משל עצמו, כמו למשל אבן שעליה מצויר כביכול אדם קדמון סוחב עגלת קניות. בנקסי אפילו הגיע לישראל וצייר כמה ציורים על גדר ההפרדה ובבית לחם כאות מחאה על הנוכחות הישראלית בשטחים.

    התעלול המפורסם ביותר שלו היה הדפסת שטרות מזויפים של 10 פאונד ועליהם לצד תמונת המלכה, תמונה של הנסיכה דיאנה. בנוסף, הכיתוב 'הבנק של אנגליה' הוחלף ל'הבנקסי של אנגליה'. הכסף פוזר על ידי אנונימי לפני ציבור גדל שחלקו אפילו ניסה להשתמש בכסף, וכיום תוכלו למצוא אנשים מוכרים את השטרות האלו באיביי במחירים גבוהים הרבה יותר מ-10 פאונד.

    אנשים נוספים

    אנחנו יכולים לכתוב לכם על עוד אנשים כאלו או אחרים במהלך ההיסטוריה אבל בגלל חוסר מידע אנחנו לא יכולים להרחיב. בין האנשים המסתוריים שזהותם אינה ידועה יש את קבוצת אנונימוס, האקרים שלהם קמו חקיינים רבים ברחבי העולם, ג'ק המרטש (שכנראה נשמור לכתבה עתידית) ואפילו אנחנו. מישהו יודע מי אנחנו בכלל?

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים