menu icon newsbox tv
    8 המקומות הכי קיצוניים בכדור הארץ - ניוזבוקס
     

    8 המקומות הכי קיצוניים בכדור הארץ

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    כשאנחנו אומרים קיצוניים אנחנו לא מתכוונים מבחינה דתית או דעות פוליטיות אלא למקומות המיוחדים ביותר בכדור הארץ. המקום הכי חם, הכי קר, הכי נמוך, הכי גבוה, הכי מבודד וכו', אז קראו את הרשימה ותתרשמו.

    1. המקום החם ביותר – מדבר לוט, איראן

    יש דיונים רבות מהו המקום החם ביותר בכדור הארץ. רבים מאמינים שאל עזיזיה שבלוב הוא המקום הזה בו המעלות מגיעות ל-57.8 אבל על פי מספר מקורות המקום החם ביותר הוא מדבר לוט שבאיראן, שלווין של נאס"א תיעד את חום הקרקע בכ-71 מעלות ובכך המקום קיבל את התואר המקום החם ביותר בכדור הארץ, אז אם אתם מרגישים שחם לכם עכשיו, תתעודדו כי יכול להיות יותר גרוע.

    2. הנקודה המרוחקת ביותר ממרכז כדור הארץ – הר צ'ימבורסו

    אנחנו מניחים שאם היינו כותבים 'המקום הגבוה ביותר בכדור הארץ' הייתם ישר חושבים על הר האוורסט ומטיילים רבים באמת הולכים לשם במטרה לכבוש את המקום שגובהו 8848 מטרים מעל גובה פני הים, אבל לא הרבה יודעים שהר צ'ימבורסו שבאקוודור שגובהו הוא 6310 מטרים הוא למעשה מרוחק יותר ממרכז כדור הארץ. הסיבה לכך היא שכדור הארץ לא בצורת עיגול מושלם אלא קצת פחוס ומקומות שנמצאים על קו המשווה רחוקים יותר מהמרכז מאשר מקומות שנמצאים בקטבים. עובדה זו ממלאת את תושבי אקוודור בגאווה אך גם בכל זאת ההר הזה רחוק מהתהילה והקושי שיש בטיפוס על הר האוורסט.

    3. המקום המיושב המרוחק ביותר מהיבשות – טריסטן דה קונה

    אם בא לכם לגור במקום מבודד באמת, כנראה זה המקום בשבילכם. המקום הזה נמצא בדרום האוקיינוס האטלנטי והוא ללא נמל תעופה מרוב שהוא קטן. גרים בו 272 (אנחנו משערים שזה משתנה) בני אדם שחולקים 8 שמות משפחה ורבים מהם סובלים מאסתמה או גלאוקומה. המקום סופח לבריטניה במאה ה-19 ויש להם כתובת דואר בריטית כך שהם יכולים להזמין דברים מהאינטרנט אבל ייקח לזה מלא זמן להגיע. זה המחיר שאתה משלם כשאתה גר במקום שמרוחק יותר מ-2800 קילומטר מהיבשת הקרובה ביותר.

    4. המפל הגבוה ביותר – מפל אנחל

    מפל אנחל הוא אחד ממוקדי התיירות המובילים בונצואלה והוא גם המפל הגבוה ביותר בעולם. גובהו הוא כ-980 מטרים והוא קרוי על שם הטייס שגילה אותו, ג'ימי אנג'ל (אנחל בהגייה ספרדית).

    5. המקום המיושב הקר ביותר – אוימיאקון, רוסיה

    אוימיאקון הוא כפר ברפובליקת סאחה, אשר במזרח הרחוק הרוסי ברוסיה. במקום גרים קרוב ל-800 איש והוא נחשב למקום המיושב הקר ביותר בכדור הארץ כשב-26 לינואר 1926 נמדדה שם הטמפרטורה מינוס 71.2 מעלות. המקום הקר ביותר בכל כדור הארץ אם אתם שואלים גם איך שהוא קשור לרוסים והוא באזור תחנת המחקר הרוסית ווסטוק שבקרבת הקוטב המגנטי הדרומי, באנטרקטיקה, שם נמדדה הטמפרטורה 89.2 מעלות מתחת לאפס.

    6. המקום הכי יבש – העמקים היבשים, אנטרקטיקה

    מבלי להגזים, במקום הזה לא ירד גשם כבר יותר מ-2 מיליון שנה (למעט עמק אחד מהם) ואין שם קרח או שלג כמו שבשאר המקומות שאתם מתארים לעצמכם באנטרקטיקה. הסיבה ליובש הזה נובעת מהיעדר רוחות בגלל ההרים הסובבים את המקומות האלו.

    7. הצוק הגבוה ביותר – הר ת'ור, קנדה

    מכונה גם פסגת ת'ור. גובהו של ההר הוא 1,675 מטרים והוא מהווה הנקודה הגבוהה ביותר בעולם שבה אפשר פשוט לקפוץ וליפול נפילה כמעט אנכית (15 מעלות) ובזכות כך ההר צבר לעצמו שם בקרב המטיילים והמטפסים.

    8. המקום היבשתי הנמוך ביותר – ים המלח, ישראל \ ירדן

    ים המלח שנמצא חלקו בישראל וחלקו בירדן נחשב למקום היבשתי הנמוך ביותר בכדור הארץ והוא נמצא בגובה של כ-427 מתחת לפני המים. בים המלח כמות המלחים עצומה וכתוצאה מכך אין בו דגים והוא זכה בגלל זה לשם 'ים המוות'.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    2 thoughts on “8 המקומות הכי קיצוניים בכדור הארץ”

    השאר תגובה

    שיתופים