menu icon newsbox tv
    5 ממצאים ארכיאולוגים מעניינים מישראל - ניוזבוקס
     

    5 ממצאים ארכיאולוגים מעניינים מישראל

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    אין ספק שארץ ישראל היא מקום מיוחד. אזור ארץ ישראל, ארץ הקודש, הוא מקום שלא רק משמעותי ליהודים, לנוצרים ולמוסלמים, אלא ארץ ישראל הייתה ועודנה משמעותית מבחינות רבות בזכות המיקום שלה קרוב לים ובחיבור בין היבשות השונות. לכן, אין פלא שיש כל כך הרבה ממצאים ארכיאולוגים מעניינים שמתגלים במקום כל כך קטן. בואו נבדוק כמה מהממצאים הארכיאולוגים המעניינים שנמצאו בארץ.

    כתף הינום

    במקומות רבים בעולם הקדום היו בונים "ערי מתים" על מנת לקבור שם את המתים. הערים הללו היו נמצאות בדרך כלל מתחת לערים גדולות. אחת מהערים הללו נמצאת בירושלים והיא נקראת "כתף הינום" (שילוב בין "גיא בן הינום" ו-"כתף היבוסי"). כתף הינום מתוארך לתקופת בית ראשון, באזור 600 לפנה"ס. מלבד מערות הקבורה, במקום נמצאו לוחיות, מעין מגילות של ברכת כהנים מהתקופה ההיא שנחשבות לממצא העתיק ביותר של טקסט מקראי מהתקופות המשוערות של חיבור המקרא.

    חורבת קייאפה

    מקום זה נמצא באזור בית שמש. לא ברור כל כך אם מדובר בעיר המקראית "שעריים" או בעיר "נטעים" אך ניתן לראות בבירור שמדובר בעיר המוקפת חומה עם 2 שערים גדולים והיא שיחקה תפקיד חשוב בתקופת ימי דוד המלך. מלבד העיר עצמה, באתר נמצאו ממצאים ארכיאולוגים מעניינים רבים, כגון כתובות, כדים ושאריות של מזון.

    הסירה מהגליל

    זכתה לכינויים "הסירה של ישו" או "הסירה מגינוסר". מדובר בסירת עץ שהתגלתה בשנת 1986 ליד קיבוץ גינוסר והיא מתוארת לאזור השנים 50 לפנה"ס עד 70 לספירה. למרות שהסירה זכתה לכינוי "הסירה של ישו", אין שום עדות לכך שלישו או לשליחיו היה קשר כלשהו לסירה.

    מצדה

    על מצדה בטח שמעתם. מבצר שנמצא בראש צוק מבודד הממוקם ליד ים המלח. על סיפור מצדה נכתב רבות, בעיקר בספר "מלחמת היהודים" של יוסף בן מתתיהו ומתואר סיפור המרד הגדול. לאחר מצור עיקש מצד הלגיון העשירי הרומאי שכמות אנשיו הייתה גדולה פי 10 מכמות יושבי מצדה, החליטו יושבי מצדה להתאבד במקום לסיים את חייהם כעבדים.

    תל מגידו

    תל מגידו הוא אחד מהממצאים הארכיאולוגים החשובים ביותר בישראל. ההתיישבות במקום החלה באלף ה-4 לפנה"ס, בתקופה הכלכוליתית. שנים רבות לאחר מכן באלף ה-3 וה-2 לפנה"ס שימשה העיר מגידו תפקידים חשובים ועיקריים, בעיקר בגלל מיקומה האסטרטגי והכלכלי החשוב על דרך הים.

    מה עוד?

    גם מגילות ים המלח נחשבות לממצא ארכיאולוגי מעניין, אך כבר כתבנו עליהם בכתבה על תגליות ארכיאולוגיות מעניינות חלק ב'. אך לפני כן, קראו את חלק א' ואז  חלק ב'.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים