menu icon newsbox tv
    5 הונאות ורמאויות שלאנשים אין מושג לגביהם חלק ג' - ניוזבוקס
     

    5 הונאות ורמאויות שלאנשים אין מושג לגביהם חלק ג'

    פורסם לפני 7 שנים עם התגיות , , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    השבוע נתקלנו בהונאת 'פתה והחלף' וזה עשה לנו חשק לכתוב חלק שלישי לכתבה 'הנואות ורמאויות'. אז נכון שחלק א' וחלק ב' היו יותר עסיסיים, אבל גם פה יש כמה דברים שאולי יעזרו לאנשים תמימים שנופלים להונאות כאלו.

    פתה והחלף

    hook

    קרה לכם פעם שראיתם מבצע ממש מעולה והלכתם לחנות כדי לממש אותו וגיליתם שהמבצע נגמר או שהמוצר אזל במלאי? ובכן, אולי נפלתם בעוקץ של פתה והחלף (Bait-and-switch).

    על פי טריק זה, מפרסמים מודעה מפתה כדי שאנשים יגיעו לחנות, אך למרות שהמוצר לא באמת יכול להימכר להם או שאולי המודעה לא מדויקת מסיבה כזו או אחרת, המוכרים יציעו לכם מוצר חלופי אחר שכביכול עונה על כך צרכיכם. אך גם אם זה כך, בכל זאת שילמתם עליו יותר ממה שתיכננתם, ונגררתם לחנות שלא למטרה זו בגלל הפרסומת המטעה.

    לפעמים באמת מדובר במקרים של חוסר מלאי וכו'… אך יש מקרים בהם המפרסמים יודעים מראש שהם לא הולכים למכור את המוצר המדובר אלא רק מושכים אליהם לקוחות ואולי זה לא נראה כך, אך מדובר בהונאה של ממש.

    הטעיות באיביי

    זה עולה רק כמה שקלים? יאי
    זה עולה רק כמה שקלים? יאי

    נניח ואתם מחפשים מעיל באיביי (כפי שרבים מאיתנו עושים לקראת החורף) וראיתם שיש 5 חנויות שמוכרות את אותו מעיל, 4 מהן מוכרות אותו במחיר של 100-120 ש"ח אך יש חנות אחת שמציעה אותו רק ב-60 ש"ח. לפעמים זה סימן בפני עצמו לרמאות, כי מה שנראה טוב מדי באיביי בדרך כלל לא אמיתי, אבל הדרך הטובה ביותר לזהות דברים כאלו הם כשהמוכרים של החנות הם משתמשים חדשים עם מעט מאוד המלצות (0 עד 3000).

    הטעיה נוספת יכולה לבוא גם עלי די מוכרים מוצלחים באיביי שמציגים תמונה קצת שונה מהתיאור ולכן חשוב לקרוא כל דבר, לפעמים מוצר יופיע עם כמה אביזרים עליו אך הם לא כלולים במחיר ולפעמים התמונה תצולם כך שהיא תיראה גדולה יותר ממה שהיא בפועל. תמונות יכולות להטעות – אך עם הפירוט והתיאור אין ויכוח ולכן חשוב לקרוא את התיאור לפני שאתם קונים מוצר כדי לוודא שאתם מקבלים מה שאתם חושבים שאתם מקבלים.

    כמובן שבאיביי יש אפשרות לבקש החזר כספי, אך מדובר על טרחה של ממש ואף אחד לא רוצה לבזבז לעצמו את הזמן בהמתנה ואז את הזמן כדי לקבל את הכסף חזרה.

    מבצעים והנחות ברשתות השיווק

    scam

    על מבצעים והנחות ברשתות השיווק יש אין סוף מה לכתוב. כבר כתבנו על כמה טריקים של רשתות אבל האמת היא שיש עוד הרבה יותר מזה במחירים שהם מפרסמים ובמבצעים למיניהם. מבצעי 1+1 או 'השני ב-50%' הנחה לא תמיד משתלמים כפי שהם נראים וחשוב לבדוק את המחירים הבודדים בפועל.

    גם המבצעים של 'הוסף רק 10 שקלים ותקבל עולם ומלואו' לא תמיד משתלמים כי לפעמים המחיר שעליו אתם מוסיפים את ה-10 שקלים גבוה מספיק בשביל שהחנות תרוויח הרבה על חשבונכם. חשוב לשים לב למחירים ביחס למשקל של המוצר וביחס למחיר של יחיד כדי להסיק אם המבצע משתלם או לא.

    שימו לב, לא רק שלא כל מבצע משתלם אלא לפעמים רשתות השיווק מפרסמות מבצעים על מוצרים מסוימים בעוד שלמוצרים שלא במבצע מעלים את המחיר, במיוחד בתקופות חגים וכו'…

    צדקה

    charity-fraud

    לצערנו, יש הרבה מאוד אנשים שזקוקים לצדקה אך בגלל רמאים רבים קשה לדעת מי דובר אמת ומי לא. אנחנו לא מדברים על אנשים חסרי כל שמשתמשים בכסף למטרות של סמים ואלכוהול אלא על רמאים מסוג אחר. רמאים שפשוט עושים כסף על חשבון כולם במקום לצאת לעבוד.

    אותם אנשים יכולים לשבת בצידי הדרך ולקבץ נדבות יש גם אנשים שידפקו על דלתיכם בבית ויבקשו מכם תרומה כזו או אחרת. בנוסף לכך, יהיו כאלו שיגדילו ויחלו לאסוף תרומות בטלפון או באמצעות הדואר תוך שיתוף סיפור סוחט דמעות.

    אין לזה סוף ואי אפשר לדעת מי דובר אמת ומי לא, ואנחנו לא ממליצים לסגור את היד לגמרי, אבל היו עירניים. אם מישהו דוחק בכם לתת לו יותר כסף אל תהססו לסרב ובאופן כללי כדאי לתרום לארגוני צדקה מסודרים ומוכרים.

    הונאות נוספות

    רמאים ואנשים חסרי לב תמיד ימצאו רעיונות חדשים להשיג יותר כסף על חשבון אנשים תמימים. אם אתם באמת רוצים ללמוד עוד על כמה מההונאות הנפוצות תוכלו לקרוא על כך באתר המשטרה.

    בנוסף לכך, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבות הקודמות אם עדיין לא קראתם. חלק א' | חלק ב'

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים