menu icon newsbox tv
    5 ילדים ששינו את העולם - ניוזבוקס
     

    5 ילדים ששינו את העולם

    פורסם לפני 5 שנים עם התגיות , , ,
    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    זה לא סוד שילדים נוטים ליצירתיות רבה. הם מסתכלים על העולם עם מלא סקרנות אך יש ילדים רבים שעושים יותר מרק להסתכל. יש כאלו שעושים דברים כדי לשנות את העולם. ילדים אלו לא עושים זאת רק בזכות כישרון או ידע שיש להם, אלא בזכות תכונות מנהיגות וכוונות טובות. הנה כמה ילדים ששינו את העולם.

    בן ה-15 שהמציא חיישן מציל חיים

    ג'ק אנדראקה נולד בשנת 1997 והוא לא היה שונה מחבריו עד שבגיל 15, קרוב משפחה שלו נפטר כתוצאה מסרטן הלבלב. טרגדיה זו, הובילה אותו לחפש דרך לזהות את השלבים המוקדמים של המחלה. כבר בגיל 15 (15!) הוא המציא חיישן שמאתר את הנוכחות של התאים הסרטניים. החיישן היה פי 168 יותר מהיר, ב-25%-50% יותר מדויק והרבה יותר זול מכל מכשיר או בדיקה שהיו קיימים לפני כן. למרות שבמהלך הדרך הוא סורב על ידי 200 מעבדות, הנחישות שלו הובילה אותו בסוף להצלחה ולהצלת חיים.

    בת 16 שבאמצעות 26$, הוסיפה אור לעולם

    בשנת 2013, ילדה בת 16 מקנדה המציאה פנס שנקרא " Hollow Flashlight" והוא מייצר אור באמצעות חום גוף וללא בטריות כלל. הילדה, אן מקוסינסקי, חשבה על הרעיון שהיא שמעה שחברה מהפיליפינים לא יכול לעשות שיעורי בית בלילה כי יש חושך ואין לו אור בבית. באמצעות 26$ בלבד היא יצרה את האב-טיפוס הראשוני והיא מכוונת גבוה כך שהפנס הזה יחולק חינם לנצרכים במדינות מתפתחות.

    בן ה-12 שנתן לעיוורים רבים את עצמאותם

    עוד ממציא צעיר שנולד בשנת 1997 הוא אלכס דינס. כבר בגיל 12 הוא המציא מכשיר שנקרא iAid ומטרתו לאפשר לעיוורים לנווט. כמו כל ההמצאות, גם המצאה זו הופיעה במוחו במקרה כשהוא עזר לאישה עיוורת לחצות את הכביש. האירוע גרם לו לרצות להמציא משהו שיעזור לעיוורים לקבל קצת יותר עצמאות. הוא למד תכנות ומיד ניגש למלאכת ההמצאה של iAid שהוא מעין שילוב של מצפן ומכשיר GBS שמאתר מכשולים בדרך.

    בת ה-13 הישראלית שלא רוצה שישכחו ילדים באוטו

    רבים מכם אולי שמעו על השם מאי קורמן במהלך חגיגות יום העצמאות האחרון. מאי המציאה מכשיר פשוט שמתריע במקרים של שיכחת ילדים באוטו. היא עשתה זאת כבר בגיל 13 מאחר ששמעה על יותר מדי מקרים כאלו בישראל לצערנו הרב. המכשיר עובד בצורה פשוטה – אם יש משקל על מושב הבטיחות כשהאוטו נעול, החלונות נפתחים והנהג מקבל התראה. עלותו של המכשיר היא רק 20 שקלים וחברות הביטוח ואנשים רבים ממליצים עליו בחום. ההמצאה הזאת זיכתה את מאי בהדלקת משואה ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל.

    זוכת פרס הנובל הצעירה ביותר

    מלאלה יוספזאי היא זוכת פרס הנובל הצעירה ביותר. היא קיבלה את פרס הנובל כשהייתה בת 17 בלבד, ובניגוד לשאר האנשים ברשימה – היא לא המציאה שום דבר. יוספזאי נולדה בפקיסטן וגדלה בעיירה קטנה אשר נשלטה על ידי הטליבאן שהשליט טרור ואסר על ילדות להשכיל וללמוד בבתי ספר. בגיל 11 היא כתבה בלוג שעסק בנושא ובכך החלה מחאה שמטרתה לאפשר לילדות ללמוד. בגיל 15, במהלך נסיכה באוטובוס לבית הספר, היא נורתה בראשה על ידי טרוריסט. יוספזאי נשלחה לבריטניה לטיפול ולאחר החלמתה היא המשיכה במחאה שלה והקימה מספר פרויקטים לעידוד חינוך והשכלה.

    לא רק אלו שינו את העולם

    הילדים והנערים שעליהם דיברנו, הם רק קומץ קטן של מנהיגים שצומחים בינינו בכל דור ודור. 5 הדוגמאות שנתנו הם בני הדור האחרון. גם המדענית הצעירה אליף שאפאק מטורקיה והמדען בויאן סלאט מהולנד ששמו לעצמה מטרה להפחית את הזיהום בעולם יכלו בקלות להיכנס לרשימה זו, אך ידינו קצרה מלספר על כולם.

    במהלך הדורות קמו ילדים ששינו את העולם בדרכים שונות, לא רק בדור האחרון שבו המידע והידע נגיש לכולם. ממציא כתב הברייל, לויס ברייל, היה רק בן 15 כשעשה זאת, ולא רק שהוא עשה זאת בגיל 15, הוא היה עיוור בעצמו. ואולי תופתעו לגלות שגם ממציא הטלוויזיה, פילו פארנסוורת', החל לעבוד על ההמצאה שלו כשהיה רק בן 14 אי שם בשנת 1921.

    גם אתם, לא משנה בני כמה אתם, יכולים לשנות את העולם. ישנם סדנאות וקורסים רבים שיכולים לעזור לכם להתקדם ולהגיע לשם. סדנת חשיבה יצירתית למשל או קורס יזמות עסקית לצעירים הם התחלות טובות. (לחצו על שמות הקורסים כדי לקבל מידע נוסף אודותיהם) ואפשר לעשות את זה גם באופן עצמאי עם נחישות והתמדה, בתוספת תמיכה ועזרה מההורים ומאנשי חינוך. העולם לא מושלם, וזה משאיר פתח להרבה דברים נוספים שאפשר לשנות בו כדי להפוך אותו למקום טוב יותר.

    ספרו לנו בתגובות מה השאיפות שלכם לשנות את העולם ואיך אתם מתכוונים לעשות את זה?

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים