menu icon newsbox tv
    5 המצודים הגדולים ביותר - ניוזבוקס
     

    5 המצודים הגדולים ביותר

    רוצים להישאר מעודכנים? עשו לנו לייק בפייסבוק! בקרוב הפתעה גדולה...
    זה לוקח בדיוק שניה ללחוץ על כפתור אהבתי \ Like!

    כבר 6 ימים שהטרוריסט שביצע את פיגוע הירי בשבוע שעבר עוד לא נמצא והמשטרה מנהלת אחריו מצוד נרחב במרכז ובצפון. החלטנו להקדיש כתבה למצודים שנערכו בעולם ובדקנו איך הם הסתיימו.

    המפגעים במרתון בוסטון

    ב-15 באפריל ,2013, שתי פצצות מאולתרות התפוצצו ליד קו הסיום של מרתון בוסטון ובפיגוע זה נהרגו 3 בני אדם (אחד מהם ילד בן 8) ונפצעו 264 בני אדם נוספים. במשך הימים שלאחר מכן התרחש מצוד גדול מימדים אחר המפגעים שאחראיים לפיגוע.

    ה-FBI פרסם תמונות של החשודים וכשלבסוף התקבלה אינדיקציה לגבי מיקומם, החל מרדף של הכוחות לאחר רכב שהם הצליחו לגנוב מאדם שהורד בתחנת דלק. אחד המחבלים החזיר באש נגד הכוחות ואף זרק מטענים במהלך המרדף, אך הוא נורה ונהרג. השני, דז'וחר צרנייב, הצליח להתחמק וכוחות הביטחון האמריקאים חיפשו אחריו בכל פינה בעוד שהם שיתקו לגמרי את התחבורה הציבורית שבעיר, סגרו אוניברסיטאות ובתי ספר וגם הטילו סגר אווירי על האזור.

    ב-19 באפריל נתפס צרנייב לאחר מצוד שעלה לארצות הברית יותר ממיליארד דולר ולאחר משפט הורשע ב-30 סעיפים כשאחד מהם הוא "שימוש בנשק להשמדה המונית". כמעט שנה לאחר מכן, נגזר עליו עונש מוות.

    אוסמה בן לאדן

    מנהיג אל-קאעידה לשעבר, אוסמה בן לאדן, היה אחד האנשים המבוקשים ביותר בעולם לאחר פיגועי 11 בספטמבר אבל המצוד אחריו התחיל עוד בשנת 1998 לאחר פיגועים בשגרירויות ארצות הברית בטנזניה (לחצו על הכיתוב הכחול להיכנס לכתבה).

    בשנת 2011, ה-CIA מצאו מידע חדש לגבי מקום הימצאו של בן לאדן ו-33 חיילים מובחרים מ"אריות הים" נשלחו לאותו מקום בחשאי באמצעות 2 מסוקים. אריות הים שנכנסו לבית המדובר נתקלו בדברים לא מתוכננים כגון קומה שלא הופיעה בתכנונים, נשים וילדים שמתרוצצים בבית ואש אויב לא צפויה. בקומה השלישית, לאחר שעברו את כל המכשולים, הם ראו את בן לאדן ולאחר קרב מבטים דרמתי שארך שניות בודדות (לפחות זה מה שאנחנו רוצים להאמין), אחד החיילים ירה בו והכריז על כך בקשר. כשבבית הלבן שמעו את הנאמר בקשר הם שמחו על החיסול ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צוטט כשהוא אומר בהתלהבות מאופקת – "תפסנו אותו!".

    טד קצ'ינסקי

    מצוד שהתרחש במשך 18 שנים אחר רוצח סדרתי בשם טד קצ'ינסקי הוא אולי אחד הארוכים ביותר בתולדות ארצות הברית. הרוצח, שזכה לכינוי "יונבומבר", החל בשנת 1978 לשלוח חבילות לכל מיני אנשים במדינה כשבתוכן פצצות שהתפוצצו כשהנמענים פתחו אותם. כתוצאה מכך נהרגו 3 אנשים ונפצעו 23. הפצצה האחרונה נשלחה בשנת 1995.

    ה-FBI הציע פרס של מיליון דולר ויצר פרופיל פסיכולוגי שהתברר לבסוף כמדויק להפליא. עם זאת, טד קצ'ינסקי התגלה כערמומי במיוחד והצליח להתחמק בהצלחה מכוחות הביטחון. הוא התגורר בשקט מופתי בתוך בקתה מבודדת במונטנה כשרק מדי פעם הגיח החוצה כדי להצהיר הצהרות מתגרות בכלי התקשורת.

    אותן הצהרות בתקשורת היו אלו שהובילו לבסוף לתפיסתו. בשנת 1995, אח של "יונבומבר" קרא מכתב אנונימי שהוא פרסם וזיהה שמדובר באחיו בגלל סגנון הכתיבה, הוא הודיע על כך לרשויות ותוך זמן קצר כוחות הביטחון חיכו לרוצח על מפתן דלתו. הוא הורשע והוכנס לכלא לשארית חייו.

    אדם יחיא ע'דן

    אדם יחיא עד'ן (גדאן) נולד בשנת 1978 בקליפורניה לאב רועה צאן. הוא התחנך ולמד בביתו עד גיל 17 ואז דברים נהיו מוזרים – הוא החליט להמיר את דתו לאסלאם והצטרף למסגד גדול בקליפורניה, שם הכה את איש הדת הבכיר וטס לפקיסטן בכדי להפוך לטרוריסט.

    לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, הפך ע'דן לדובר הלא רשמי של אל קאעידה וצילם את עצמו מאיים שלל איומים על פיגועי טרור נוספים שאל קאעידה מתכננים לארצות הברית. בשנת 2006, ביום השנה לאסון התאומים הוא פרסם סרטון נוסף שבו הוא תומך בפיגועים וזמן קצר לאחר מכן הורשע בבגידה במדינה. מיקומו של ע'דן לא היה ידוע אך האמינו שהוא מתחבא מעבר לים והציעו פרס של מיליון דולר למי שיתן מידע לגבי מקום הימצאו.

    במשך השנים שלאחר מכן המשיך ע'דן לפרסם סרטונים, ובשנת 2008 היו שמועות חזקות לגבי מותו, אך השמועות לא היו נכונות והוא המשיך לפרסם סרטונים מסיתים ומזלזלים. לבסוף, בשנת 2015 הודיע הבית הלבן שהטרוריסט חוסל על ידי מל"ט. מבין כל הסרטונים שבו מופיע המחבל, סרטון החיסול מהמל"ט הוא ככל הנראה האהוב עלינו.

    ג'ון וילקס בות'

    בואו נחזור רגע בזמן לשנת 1865 ליום בו נרצח נשיא ארצות הברית, אברהם לינקולן. הנשיא נרצח בתאטרון על ידי שחקן בשם ג'ון וילקס בות'. לאחר הרצח הוא קפץ לבמת התאטרון וצעק משהו לא ברור ("זו נקמת הדרום" או "כך יעשה לרודנים") ובגלל המהומה שנוצרה בקהל, הצליח להימלט.

    במשך 12 ימים התרחש מצוד נרחב אחריו בכמה מדינות בארצות הברית והושקעו כל המשאבים הנדרשים לתפיסתו. פרס של 100 אלף דולר (פרס גדול מאוד בזמנו) הוצע למי שיתפוס אותו אך בות' הצליח להתרחק עד לוירג'יניה כשהוא פצוע ברגלו בגלל שקפץ בצורה לא נכונה לבמה.

    כשהתגלה מיקומו של בות' בתוך אסם, הקיפו אותו כוחות והוא סירב לצאת גם כשהבעירו את האסם. לא ברור כל כך מה קרה שם וכל הסיפור אפוף מסתורין, השערות וקונספירציות. אחת הגרסאות היא שהוא נורה על ידי אחד החיילים בצווארו ומת מפצעיו כמה ימים לאחר מכן, גרסא אחרת טוענת שהוא מת בשריפה של האסם. בין כה ובין כה, בות' מת בשנת 1865. עם זאת, יש קונספירציות על כך שהוא הצליח להתחמק ומת שנים רבות לאחר מכן מנסיבות טבעיות.

    יש שיטה אחת פשוטה ומטריפה כדי להיות מגנט בחורות! זה פשוט מדהים!!! רוצים לדעת איך? לחצו כאן

    השאר תגובה

    שיתופים